بازگشت امید به کاروان کشتی آزاد به دست مازندرانیها

بازگشت امید به کاروان کشتی آزاد به دست مازندرانیها

پایگاه خبری فوتبالی _ رحمان عموزاد و رضا اطری با درخشش در مسابقات 3 وزن پایانی کشتی قهرمانی جهان، امیدها را به کاروان کشتی ایران بازگرداندند.

به گزارش فوتبالی ، درخشش دو ستاره ایران در سالن «اشتارک آرنا» بلگراد، ما را به کسب دو طلای خوش‌رنگ در مسابقات کشتی قهرمانی جهان امیدوار کرد.

برای تیمی که بزرگترین سردارش حسن یزدانی در مبارزه قرن بد باخته، برای تیمی که تا به امروز دستش از طلا کوتاه مانده، برای تیمی که در بلگراد نفرین شده بیشتر از موفقیت، ناکامی تجربه کرده، درخشش رضا اطری و رحمان عموزاد یک التیام بزرگ بود. مثل یک مرهم روی یک زخم ناسور. مثل آب روی آتش.

دو ستاره از خاک حاصلخیز مازندران روی تشک «اشتارک آرنا» کلکسیونی از فنون ناب و تماشایی را ارائه کردند و سزاوارانه به فینال رسیدند تا غم بزرگ جمعه شب لعنتی فراموش شود. 

ابتدا اطری بود که چراغ اول را روشن کرد و حریف چغر مغولی را ذله کرد و او هر چه کوشید نتوانست به پاهای رضا برسد.

شاهکار روز اما عملکرد رحمان عموزاد خلیلی بود. بچه ستاره‌ای که همچون شیر یک لحظه روی تشک آرام و قرار نداشت و تمامی حریفان را به بند کشید، اما بی‌تردید تماشایی‌ترین نمایش او برابر حاجی علی‌اف قهرمان جهان و دارنده مدال‌های نقره و برنز المپیک بود؛ جایی که در تمام 6 دقیقه روی تشک رقصید و حریف را مچاله کرد و ستاره روس‌تبار آذربایجان چند ثانیه مانده به پایان مسابقه شکست را پذیرفت و به رحمان تبریک گفت.

درخشش اطری و عموزاد نوید دو طلای خوشرنگ را به ما داد تا بلکه به این طلسم نحس پایان دهیم.

در وزن 61 کیلوگرم رضا اطری در دور اول با نتیجه 11 بر 1 بصیر علی‌لی از مقدونیه را از پیش رو برداشت. او در دور بعد با نتیجه 4 بر صفر اسلام بازرگانوف از آذربایجان را مغلوب کرد و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافت.

اطری در این مرحله با نتیجه 6 بر 3 گئورگی وانگلوف از بلغارستان را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی رسید. او در این مرحله با نتیجه 5 بر 3 از سد نارانخو نارمانداخ از مغولستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. اطری در این دیدار به مصاف ری هیگوچی دارنده مدال نقره المپیک از ژاپن می‌رود.

در وزن 65 کیلوگرم هم رحمان عموزاد خلیلی در دور نخست با نتیجه 8 بر یک جون سوک یون از کره جنوبی را مغلوب کرد. او در دور بعد با نتیجه 6 بر صفر اسماعیل موزوکایف دارنده مدال برنز جهان از مجارستان را شکست داد و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

عموزاد در این مرحله با نتیجه 13 بر 2 آدیل اوسپانوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. او در این مرحله با نتیجه 9 بر 2 حاجی علی‌اف قهرمان جهان و دارنده مدال‌‌های نقره و برنز المپیک از آذربایجان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. عموزاد در این دیدار با جان دیاکومیهالیس از آمریکا کشتی می‌گیرد.

۱۳۹۷