چه تیمی پدیده جام جهانی می‌شود؟/ مراکش، ایسلند یا صربستان؟

چه تیمی پدیده جام جهانی می‌شود؟/ مراکش، ایسلند یا صربستان؟

سایت رسمی فوتبالی - مانند تمام سال هایی که جام جهانی در کشورهای مختلف برگزار شده است، نظرات درباره قهرمان جام جهانی روسیه بسیار متفاوت است.

به گزارش فوتبالی،؛ مدعیان اصلی برزیل، اسپانیا، آلمان، آرژانتین و فرانسه هستند که انتظار می رود عملکرد خوبی در تابستان امسال داشته باشند. پس از این تیم ها، تیم هایی مثل پرتغال، انگلیس، اروگوئه و بلژیک قرار دارند.

اما همانطور که کاستاریکا در جام جهانی 2014، ترکیه و کره جنوبی در 2001 و بلغارستان و سوئد در 1994 ثابت کرد ند، این رویداد جهانی ظرفیت معرفی که اتفاق شگفت انگیز را نیز دارد.

چه کسی بهترین انتخاب برای شگفت زده کردن دنیا و صعود به مراحل بعدی است؟

ایسلند

از معروفیت تشویق ایسلندی تا ذهنیت نه چندان موفق آنها، چیزهای بسیاری درباره ایسلند هیمیر هالگریمسون وجود دارد.

آنها به عنوان کم جمعیت ترین کشوری که در تاریخ به جام جهانی راه پیدا کرده در روسیه حضور دارند اما در گروهی حضور دارند که احتمال صعود را برایشان چندان دور از دسترس قرار نمی دهد.

آرژانتین ممکن است مسی را داشته باشد اما در مسابقات انتخابی بسیار ضعیف عمل کردند. نیجریه تیم جوانی در رقابت ها دارد و کرواسی نیز پس از ایسلند در مسابقات انتخابی دوم شد.

ایسلند در یورو 2016 ثابت کرد که توانایی پیروزی در مسابقات بزرگ را دارد. برنامه ریزی شده و منظم در دفاع و محکم در حمله. 

آنها ثابت کردند که اگر در بین 16 تیم پایانی به فرانسه برخورد کنند این توانایی را دارند که انتقام شکست دو سال قبل در جام ملت های اروپا را بگیرند.

مراکش

نتایج مسابقات انتخابی جام جهانی در آفریقا گاهی گمراه کننده است اما دلایل زیادی برای امیدوار بودن به مراکش در روسیه وجود دارد.

آنها با 5 پیروزی پیاپی به جام جهانی رسیدند و در هشت مسابقه اخیر خود شکست نخوردند با این حال باید تمام تلاش خود را در مرحله گروهی سختی که پیش رو دارند، به کار ببرند.

اسپانیا، قهرمان جام جهانی 2010 و پرتغال، قهرمان یورو 2016 و ایران خطرناک از رقابتی سخت بین آنها خبر می دهد که اگر می خواهند بعد از 1986 برای اولین بار در بین 16 تیم جام حضور داشته باشند، باید با آن بجنگند.

رنارد، سرمربی مراکش، پر از تجربه و موفقیت است و موفق به  کسب دو قهرمانی با زامبیا و ساح عاج در جام ملت های آفریقا شده، مراکش را در دور انتخابی هدایت کرده است.

مراکش بازیکنانی در لیگ های معتبر دنیا دارد. حکیم زیش از رم، اشرف حکیمی از رئال مادرید و یونس بلحدا از گالاتاسرای در بین این ستارگان هستند.

پرو

بدون شک هر تیمی که از بین تیم های قوی منطقه آمریکای جنوبی به جام جهانی می رسد باید به حساب بیاید و با اینکه پرو برای رسیدن به روسیه در پلی آف شرکت کرد اما با شکست نیوزیلند موفق شد بعد از سال 1982 اولین حضور خود در جام جهانی را جشن بگیرد.

پیروزی برابر اروگوئه و تساوی با آرژانتین و کلمبیا نباید نادیده گرفته شود و ثابت می کند که آنها می توانند برای فرانسه، دانمارک و استرالیا در مرحله گروهی مشکل ساز شوند.

طبیعتا برای کشوری که 36 سال به این مسابقات راه پیدا نکرده، بازیکنان معروف چندانی نیز وجود ندارد اما آنها تیمی هستند که بر تصاحب توپ تمرکز می کنند و بیشتر به بازی تیمی تا حرکات تاثیر گذاری فردی توجه دارند.

کاپیتان و گلزن پرو، پائولو گوئررو، بعد از محرومیت به دلیل مصرف مواد مخدر در شرایط سختی قرار گرفت اما کریستیان کوئوا، بازیکن سائو پائولو، می تواند با بازی با توپ فوق العاده خود شرایط رقابت ها را تغییر دهد.

سنگال

سنگال در تنها حضور خود در جام جهانی 2002 موفق شد تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کند و با تساوی در برابر ترکیه در وقت های قانونی، بازی را به گل طلایی تیم ترکیه در وقت های اضافه واگذار کرد.

یک حضور خاص از آن دوران که با پیروزی در دیدار افتتاحیه در برابر فرانسه آغاز شد، کاپیتان تیم ملی سنگال، آلیو سیسه، بود که حالا سرمربی تیم است.

این تیم تاثیر زیادی از فرانسه گرفته و با 14 بازیکن قوی و همچنین ستاره باشگاه لیورپول انگلیس، سادیو مانه، به نظر قدرتمند می رسد.

شانس اول صعود از گروه هشتم، تیم ملی کلمبیا است اما مشکلات متفاوت لهستان و ژاپن می تواند فرصت تاریخ سازی دوباره را به شیرهای ترانگا بدهد.

صربستان

تیم کرستاجی ممکن است به عنوان قد بلندترین تیم جام جهانی بالاتر از تمام تیم های دیگر قرار بگیرد اما آنها هوش استفاده از این برتری را نیز دارند. 

رسیدن به روسیه در گروهی که هر سه تیم دیگر در یورو حضور داشتند و ولز حتی تا نیمه نهایی نیز رفته بود، کار دشواری بود.

برینسلاو ایوانویچ و کاپیتان الکساندر کلارف عملکرد خوبی در دفاع داشتند و این در حالی بود که نمانیا ماتیچ از منچستریونایتد و لوکا میلیویچ مشغول ساماندهی خط میانی بودند.

ستاره واقعی این تیم سرگی میلینکویچ بود که در کشور خود با پوگبا مقایسه می شود و به لاتزیو کمک کرد تا در دقایق آخر فصل گذشته سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند.

نداشتن تجربه بازی در رقابت های بین المللی نباید آمار او را کم ارزش جلوه دهد اما او در خط حمله به همراهی الکساندر میترویچ که 12 گل در 4 ماه برای فولهام به ثمر رسانده می توانند خط حمله خطرناکی را تشکیل دهند.

4125