معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ صربستان

معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ صربستان

به گزارش "ورزش سه"، صربستان در کنار برزیل، کاستاریکا و لهستان، گروه E رقابت ها را تشکیل داده و رقابت تنگاتنگی بین آنها و لهستان و کاستاریکا برای صعود به عنوان تیم دوم در این گروه شکل خواهد گرفت.

صربستان چگونه راهی جام جهانی شد

صربستان توانست به عنوان صدرنشین گروه D رقابت‌های مقدماتی، صعودش را به جام جهانی قطعی کند ولی هواداران جشن صعودی برگزار نکردند. صربستان با پیروزی 1-0 مقابل گرجستان، صعودش به جام جهانی را قطعی کرد ولی خبری از جشن نبود و علتش احتمالا ناراحتی هواداران از شکست 3-2 مقابل اتریش، 3 روز پیش از دیدار با گرجستان بود. صعود در گروهی با حضور تیم‌های ولز، جمهوری ایرلند و اتریش مطمئنا کار آسانی نیست. صربستان ثبات خوبی در طول  رقابت ها نشان داد، به خصوص در دابلین و پیروزی 1-0 مقابل ایرلند که با گل کولاروف به دست آمد. در حالیکه دو بازی به پایان مانده بود، صربستان توانست صعودش را قطعی کند، هر چند حتی صعود به جام جهانی هم برای حفظ مربی آنها، اسلاولجوب موسلین کافی نبود و در نهایت او مجبور به ترک تیمش شد.

بزرگترین نقطه قوت

 

اگر صربستان بتواند به خوبی آماده شود، خط هافبک آنها هیچ چیز از تیم‌های بزرگ کم نخواهد داشت. با حضور بازیکنانی مثل نمانیا ماتیچی، میلینکوویچ ساویچ و میلیویویچ، صربستان یکی از قوی ترین خط میانی های اروپا را تشکیل خواهد داد. شاید عدم بهره گیری درست از میلینکوویچ ساویچ در مرحله مقدماتی، عامل اخراج موسلین بود. او برای دیدارهای دوستانه مقابل کره جنوبی و چین در ماه نوامبر دعوت شد ولی دیدارهای دوستانه ماه مارس را به علت مصدومیت از دست داد. حتی اگر او در دیدار اول تیمش مقابل کاستاریکا نیز به میدان نرود، هنوز جای امید باقی است. صربستان تیم بسیار خوبی است که می‌تواند روی ضد حملات برای هر حریفی خطرناک باشد.

بزرگترین نقطه ضعف

صربستان در موضوع تولید بازیکن خیلی فراتر از جایگاهش ظاهر شده و در طول مدتی کوتاه توانسته چندین بازیکن بزرگ به دنیای فوتبال معرفی کند ولی هنوز مشکلاتی در این تیم وجود دارد.

کندی خط دفاع یکی از معضلاتی است که با حضور بازیکنانی مثل ایوانوویچ، کولاروف و روکاوینا که همگی پا به سن گذاشته هستند، به وضوح به چشم خواهد خورد. حضور ایوانوویچ در ترکیب تیم هنوز مشخص نیست . کریستاییچ قصد دارد از ترکیبی با سه مدافع در تیمش استفاده کند که باید دید چگونه خواهد شد.  یکی دیگر از مشکلات آنها، حفظ ریتم بازی در طول 90 دقیقه است. صربستان این عادت را پیدا کرده که درست در لحظات کلیدی، تیمش افت می‌کند و اگر آنها می‌خواهند از گروهشان صعود کنند باید این مشکل حل شود.

ستاره تیم ملی صربستان

الکساندر میتروویچ با فرمی بسیار خوب پا به این رقابت ها خواهد گذاشت. هیچگاه شکی در اهمیت این ستاره برای تیم ملی صربستان نبوده و او 6 گل در مقدماتی به ثمر رساند ولی در لیگ برتر، فرصت چندانی در اختیار او قرار نگرفت و در نهایت نیز به صورت قرضی به فولام پیوست و امیدوار است بازگشت خوبی داشته باشد.

ولی میتروویچ در نیم فصل دوم برای باشگاهش عالی کار کرد و از با استعداد ترین مهاجمان اروپا به حساب می‌آید. او تنها 23 سال دارد و هنوز جای پیشرفت زیادی پیش رویش است. در حال حاضر او در بهترین فرم فوتبالش قرار دارد و انتظار می‌رود روند رو به رشدش حفظ شود.

پیدا کردن جانشین برای میتروویچ در هنگام مصدومیت او کار دشواری است، هر چند که میلینکوویچ ساویچ می‌تواند به خوبی جای او را پر کند.

ترکیب احتمالی

پیش بینی

رقابت برای کسب رده دوم، کار دشواری است که پیش روی صربستان خواهد بود آنها با سوئیس و کاستاریکا روبرو خواهند شد که تجربه بیشتری دارند ولی حتی در صورت صعود نیز احتمالا با آلمان روبرو خواهند شد و شانس چندانی نخواهند داشت که چندین مرحله صعود کنند.

تیم ملی صربستان در یک نگاه:

کاپیتان: الکساندر کولاروف

سرمربی: ملادن کریستاییچ

لقب: اورلوفی

رتبه در رنکینگ فیفا : 35

فهرست نهایی تیم ملی صربستان:

دروازه بان: مارکو دمیتروویچ، ولادیمیر استویکوویچ، پدراگ رایکوویچ

مدافعان: الکساندر کولاروف، برانیسلاو ایوانوویچ، آنتونیو روکاوینا، میلوش ولیکوویچ، نیکولا میلنکوویچ، اوروش اسپاییچ، دوشکو تودیچ، میلان رودیچ

هافبک ها: سرگی میلینکوویچ-ساویچ، نمانیا ماتیچ، دوشان تادیچ، آدام لیاییچ، آدام گروییچ، فیلیپ کوستیچ، آندریا زیوکوویچ، لوکا میلیوویویچ، نمانیا رادونیچ

مهاجمان:  الکساندر میتروویچ، الکساندر پریوویچ، لوکا یوویچ