برزیل 2- صربستان صفر/ سلسائو، آلمان نشد

برزیل 2- صربستان صفر/ سلسائو، آلمان نشد

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی برزیل جام جهانی 2018 را با تساوی یک بر یک مقابل سوئیس آغاز کرد ولی در دومین دیدار موفق به پیروزی 2 بر صفر برابر کاستاریکا شد ولی با این حال امکان داشت امشب سرنوشت تیم آلمان برای آنها رقم بخورد و با شکست برابر صربستان در مرحله گروهی حذف شوند ولی ستاره‌های سلسائو اجازه ندادند سرنوشت مانشافت‌ها برای آنها رقم بخورد و با گل‌هایی که پائولینیو و تیاگو سیلوا به ثمر رساندند، 2 بر صفر از سد صرب‌ها عبور کردند تا با 7 امتیاز به‌عنوان صدرنشین گروه E راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند.

در دیگر دیدار این گروه هم سوئیس و کاستاریکا به تساوی 2 بر 2 رسیدند که این نتیجه موجب شد سوئیس با 5 امتیاز به‌عنوان تیم دوم از مرحله گروهی به دور حذفی راه پیدا کند.


جام جهانی 2018 روسیه؛ گروه E
چهارشنبه: 97/04/06 ؛ ساعت 22:30
استادیوم: اوتکریتیه آرنا(اسپارتاک) مسکو/ تماشاگر: 44190 نفر


داور: علیرضا فغانی(ایران) کمک‌ها: رضا سخندان، محمدرضا منصوری و جیر ماروفو(آمریکا)/ کمک داور ویدئویی: ماسیمیلیانو ایراتی(ایتالیا)

تیم ملی برزیل
آلیسون بکر، تیاگو سیلوا، میراندا، فاگنر، مارسلو(10- فیلیپه لوئیز)، کاسمیرو، پائولینیو(66- فرناندینیو)، ویلیان، نیمار جونیور، فیلیپ کوتینیو(80- رناتو آگوستو) و گابریل ژسوس.
سرمربی: تیته


تیم ملی صربستان
ولادیمیر استویکوویچ، نیکولا میلنکوویچ، میلوش ولیکوویچ، آنتونیو روکاوینا، الکساندر کولاروف، نمانیا ماتیچ، سرگئی میلینکوویچ‌ساویچ، دوشان تادیچ، فیلیپ کوستیچ(82- نمانیا رادونیچ)، آدام لیاییچ(75- آندریا زیوکوویچ) و الکساندر میتروویچ(90- لوکا یوویچ).
سرمربی: ملادن کرستاییچ


اخطار


آدام لیاییچ(33)، الکساندر میتروویچ(71)و  نمانیا ماتیچ(49) از صربستان

شرح گل


برزیل 1 - صربستان صفر (دقیقه 36: پائولینیو): پاس بلند استثنایی کوتینیو از میانه زمین به پشت مدافعان صربستان را پائولینیو با ضربه چیپ تماشایی که توپ را از روی دستان استویکوویچ عبور داد، تبدیل به گل اول برزیل برابر صربستان کرد.

برزیل 2 - صربستان صفر (دقیقه 68: تیاگو سیلوا):

ارسال بی‌نقص نیمار از روی کرنر را سیلوا، مدافع پیشتاخته برزیل بالاتر از مدافعان صربستان از تیرک اول با ضربه سر زد تا دومین گل برزیل به ثمر برسد.

بهترین بازیکن


تیاگو سیلوا، مدافع میانی تیم ملی برزیل نمایش فوق‌العاده‌ای برابر صربستان داشت و بیشترین تاثیر را در برتری تیمش ایفا کرد؛ او دومین گل برزیل را با ضربه سری عالی به ثمر رساند ولی مهم‌تر از آن در کار دفاعی فوق‌العاده بود و دو بار در حالی که آلیسون مغلوب شده بود، اجازه نداد دروازه تیمش باز شود.

لحظات حساس


دقیقه 4: ژسوس بهترین فرصت را داشت تا در همان دقایق ابتدایی باری برزیل گلزنی کند ولی واکنش عجیب استویکوویچ موجب شد تا توپ به پای او برخورد کند و دوباره مقابل پای ژسوس قرار بگیرد ولی پاس او را نیمار نتوانست در مقابل دروازه خالی صربستان تبدیل به گل کند.

دقیقه 12: ارسال خطرناک کولاروف از روی ضربه آزاد میانه زمین را آلیسون بکر دفع کرد.
دقیقه 16: بعد از سانتر کولاروف از روی کرنر، میتروویچ در محوطه جریمه برزیل قصد گلزنی داشت که با برخورد به میراندا و بعد سیلوا روی زمین افتاد ولی فغانی، داور مسابقه اعتقادی به گرفتن پنالتی نداشت.

دقیقه 18: پاس در عمق پائولینیو به کوتینیو نزدیک بود موقعیت تک به تک شکل بدهد که خروج به موقع استویکوویچ باعث شد تا توپ در اختیار او قرار بگیرد.

دقیقه 26: ژسوس نتوانست از بین دو مدافع صربستان عبور کند ولی در شلوغی محوطه جریمه توپ در زاویه‌ای بسته به نیمار رسید که شوت بغل پای چپ او را استویکوویچ با واکنشی سریع دفع کرد.

دقیقه 29: پاس طولی استثنایی لوئیز، ژسوس را در موقعیت عالی گلزنی قرار داد ولی سر توپ زیبای او با شوت بی‌دقتی همراه بود و بعد از برخورد به ولیکوویچ به کرنر رفت.

دقیقه 34: ارسال کولاروف از جناح چپ زمین به تادیچ رسید اما در ادامه سانتر کوتاه او و ضربه آکروباتیک میتروویچ از روی دروازه برزیل به اوت رفت.

دقیقه 1+45: شوت فنی استثنایی نیمار از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از روی تیرک افقی دروازه صربستان راهی اوت شد.
دقیقه 2+45: استویکوویچ اجازه نداد حمله برزیلی‌ها برای دومین بار ثمربخش شود و این بار ارسال زمینی پائولینیو را مهار کرد.

دقیقه 56: میراندا منجی دروازه برزیل شد و اجازه نداد توپ ارسالی از سمت چپ زمین تبدیل به گل شود.
دقیقه 58: نیمار باز هم فرصت‌سوزی کرد، نتوانست پاس فوق‌العاده کوتینیو را تبدیل به گل کند و شوت او را استویکوویچ به کرنر زد.

دقیقه 59: آلیسون اجازه نداد حمله صرب‌ها به گل ختم شود و ضربه میتروویچ را جمع کرد.

دقیقه 61: ارسال خطرناک روکاوینا از سمت راست محوطه جریمه را آلیسون با واکنشی بد دفع کرد که در ادامه نزدیک بود با ضربه سر میتروویچ توپ تبدیل به گل شود که سیلوا راه توپ را بست و در ادامه آلیسون توپ را در اختیار گرفت.
دقیقه 62: ارسال تادیچ در حال تبدیل شدن به گل بود که توپ از کنار دروازه برزیل عبور کرد.
دقیقه 63: ضربه فنی میلینکوویچ‌ساویچ با فاصله میلی‌متری از کنار دروازه برزیل به بیرون رفت.

دقیقه 65: ضربه سر میتروویچ بالاتر از مدافعان برزیل را آلیسون از روی خط دروازه جمع کرد.

دقیقه 71: شلیک محکم لوئیز از پشت محوطه جریمه با واکنش استویکوویچ همراه شد.

دقیقه 85: نیمار به دنبال استفاده از اشتباه در خط دفاعی صربستان بود ولی ضربه چیپ او را استویکوویچ با یک دست و واکنشی عالی دفع کرد.

دقیقه 90: تیاگو سیلوا برای دومین بار منجی دروازه برزیل شد و توپ ارسالی از سمت چپ را دور کرد.

دقیقه+ 90: شوت پُر قدرت زیوکوویچ از پشت محوطه جریمه با فاصله کمی از کنار دروازه برزیل به اوت رفت.

دقیقه 3+90: نیمار بعد از دریبل در محوطه جریمه به سمت دروازه شوت زد که استویکوویچ توپ او را دفع کرد.


در حاشیه


* ترکیب برزیل نسبت به بازی اخیرش برابر کاستاریکا تغییری نداشته ولی در بین 11 بازیکن اصلی جابه‌جایی‌هایی در مقایسه با مسابقه گذشته‌شان مقابل سوئیس دیده می‌شود که روکاوینا، ولیکوویچ و لیاییچ جانشین دوشکو تودیچ، برانیسلاو ایوانوویچ و لوکا میلیوویویچ شده‌اند.

* مارسلو، مدافع چپ برزیل به دلیل مصدومیت در دقیقه 10 از زمین بیرون رفت و جای خود را به فیلیپه لوئیز داد.