ملوان یک - استقلال ۳/ قایدی، استقلال و ساپینتو را نجات داد/ انزلی باتلاق آبی ها نشد

ملوان یک - استقلال ۳/ قایدی، استقلال و ساپینتو را نجات داد/ انزلی باتلاق آبی ها نشد

پایگاه خبری فوتبالی- دیدار دو تیم ملوان و استقلال با برتری شاگردان ساپینتو به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، در چارچوب هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر، دو تیم استقلال و ملوان از ۱۹ امروز (پنج‌شنبه) در ورزشگاه سیروس قایقران به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با پیروزی ۳ بر یک آبی‌پوشان پایتخت به پایان رسید. 

آبی‌ها نسبت به بازی اول محمد محبی و مهدی قایدی را به همراه داشتند که با تشخیص ساپینتو فقط محبی از ابتدا در ترکیب تیمش قرار گرفت. روند برای آبی‌ها خوب پیش رفت و این تیم در همان دقایق ابتدایی می‌توانست دروازه ملوان را باز کند اما سجاد شهباززاده در دقیقه ۸ نتوانست دروازه را باز کند.

استقلالی‌ها در چند موقعیت دیگر هم می‌توانستند دروازه ملوان را باز کنند اما حیدری دروازه بان حریف اجازه این کار را به آنها نداد. در مقابل اما سیدحسین حسینی که فصل گذشته رکورد بیشترین حفظ دروازه را در اختیار داشت خیلی زود مغلوب حریف شد.

در دقیقه ۲۷ ملوان که چندین موقعیت را روی دروازه حریف پی ریزی کرده بود توسط سجاد بازگیر دروازه استقلال را باز کرد. در این صحنه مدافعان استقلال جاگیری مناسبی نداشتند تا این بازیکن با ضربه‌ای دقیق دروازه آبی‌ها را باز کند.

ملوان بعد از این گل بازهم می‌توانست دروازه مهمان تهرانی خود را باز کند اما مهاجم این تیم تعلل کرد تا کار در دقایق باقی مانده نیمه اول با همان برتری یک بر صفر ملوان دنبال شود و در نهایت نیمه اول با شکست آبی پوشان همراه شود.

اولین موقعیت استقلال در نیمه دوم، در دقیقه ۵۲ شکل گرفت و صالح حردانی روی ارسال خود به محوطه جریمه ملوان می‌توانست یک فرصت خطرناک ایجاد کند اما توپ در نهایت به بیرون رفت.

در دقیقه ۵۷، کوین یامگا روی ارسال ابوالفضل جلالی می‌توانست بازی را به تساوی بکشاند اما ضربه این بازیکن راه به جایی نبرد.

 تلاش استقلال برای گلزنی در دقیقه ۵۸ به ثمر نشست و عارف غلامی روی یک ضربه کرنر صاحب موقعیت شد و با ضربه سر، گل تساوی بازی را به ثمر رساند.

مسعود زائر کاظمین در دقیقه ۶۶ این دیدار روی نفود خود می‌توانست موقعیت خطرناکی را برای ملوانی‌ها شکل دهد اما دخالت مدافع استقلال نگذاشت دروازه‌ آبی‌ها تهدید شود.

سجاد بازگیر در دقیقه ۷۱ روی موقعیت تک به تک با دروازه‌بان می‌توانست دروازه استقلال را باز کند اما دخالت مدافعان آبی‌ باعث شد تا نتیجه تساوی حفظ شود. 

 ارسال یامگا در دقیقه ۷۹، مهدی قایدی را موقعیت گلزنی کرد و این بازیکن هم در محوطه جریمه ملوان با یک ضربه راحت، دروازه ملوان را باز کرد.

در دقایق پایانی بازی، مهدی قایدی موفق شد یک پنالتی برای استقلال بگیرد و مهدی مهدی‌پور موفق شد از روی نقطه پنالتی گل سوم آبی‌ها را به ثمر برساند.

ترکیب ملوان

رضا حیدری، سعید کریمی، سجاد بازگیر (78- ارسلان تفضلی)، میلاد شعبانلو (89- امیرحسین یحیی زاده)، مسعود زائر کاظمینی، پدرام قاضی‌پور، مجید عیدی، مصطفی نائیج‌پور، محمدصادق بارانی، مهران احمدی مهران احمدی (65- محمود مطلق زاده)، مهدی مومنی (78- میلاد جهانی)

ترکیب استقلال

سید حسین حسینی، صالح حردانی، رافائل سیلوا، روزبه چشمی، عارف غلامی، سعید مهری (72- آرش رضاوند)، مهدی مهدی‌پور، محمد محبی (80- پیمان بابایی)، کوین یامگا (80- آرمان رمضانی)، سجاد شهباززاده سجاد شهباززاده (65- مهدی قایدی) و جعفر سلمانی (46- ابوالفضل جلالی)

کارت زرد:

استقلال: محمد مومنی (34)، صالح حردانی (۳+۴۵)، مهدی مهدی پور (55)

شرح گل:


ملوان یک – استقلال صفر (دقیقه 27: سجاد بازگیر): پرتاب اوت بازیکن ملوان به گوشه محوطه جریمه و نزدیک به پرچم کرنر به صادق بارانی رسید و پاس رو به بیرون این بازیکن به سجاد بازگیر رسید که شوت فنی و بغل پای این بازیکن وارد دروازه شد و ملوان به گل نخست بازی دست پیدا کرد.

گل اول ملوان به استقلال

ملوان یک – استقلال یک (دقیقه 58: عارف غلامی): ارسال کرنر مهدی مهدی پور روی نقطه پنالتی به عارف غلامی رسید و ضربه سر مدافع پیش تاخته استقلال به گل تساوی آبی پوشان تبدیل شد.

گل اول استقلال به ملوان

ملوان یک – استقلال 2 (دقیقه 79: مهدی قایدی): حرکت خوب استقلالی ها از سمت راست و پاس کوین یامگا در دهانه دروازه به مهدی قایدی رسید و این بازیکن با ضربه ای تمام کننده، آبی ها را به گل دوم رساند.

گل دوم استقلال به ملوان

ملوان یک – استقلال 3 (دقیقه 90+4: مهدی مهدی پور): مهدی قایدی به نفوذ به درون محوطه جریمه با خطای سعید کریمی سرنگون شد و داور یک خطای پنالتی به سود آبی ها اعلام کرد. مهدی پور پشت این توپ ایستاد و آن را برخلاف جهت حرکت گلر دروازه بان ملوان به گل تبدیل کرد.

گل سوم استقلال به ملوان

لحظات حساس:

دقیقه 8: ارسال مهدی پور به روی دروازه نصیب کوین یامگا شد که این بازیکن با یک ضربه سر، توپ را برای سجاد شهباززاده ساخته و پرداخته که ضربه این بازیکن در آستانه ورود به دروازه، با برخورد به سعید کریمی مدافع ملوان راهی کرنر شد.

دقیقه 12: محمدصادق بارانی روی یک پاس عرضی پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با شلیکی محکم دروازه استقلال را تهدید کرد که ضربه این بازیکن به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 16: پاس در عمق زیبای شهباززاده با یامگا رسید و ضربه این بازیکن از زاویه بسته را حیدری سنگربان ملوان دفع کرد.

دقیقه 36: یک فرصت خوب برای ملوان با نفوذ کاظمین به درون محوطه جریمه همراه بود که این توپ به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه 38: ارسال بلند یامگا به روی دروازه با ضربه سر خوب محمد محبی همراه شد که حیدری سنگربان ملوان با یک واکنش دیدنی توپ را برگشت داد.

دقیقه 52: یک ارسال خوب از حردانی به روی دروازه با عبور از مدافع و دروازه بان ملوان به محمد محبی برخورد کرد و توپ از بالای دروازه خالی به بیرون رفت.

دقیقه 57: حرکت دیدنی ابوالفضل جلالی و دریبل چندین بازیکن ملوان باعث شکل گیری موقعیت خطرناکی شد. ارسال او به روی دروازه نصیب یامگا شد اما ضربه بسیار بد و کم جان این بازیکن با برخورد به مدافع ملوان راهی کرنر شد.

دقیقه 67: یک پاس پشت مدافعین به کاظمین رسید و این بازیکن در مصافی تک به تک با حسینی، ضربه اش را به بیرون زد تا این فرصت خوب از دست برود.

دقیقه 72: یک فرصت بسیار خوب دیگری برای ملوان به دست آمد که پاس کاظمین در موقعیتی تک به تک به سجاد بازگیر رسید و او با عبور از حسینی در زاویه بسته ایی قرار گرفت و نتوانست دروازه خالی را باز کند و توپ او به بیرون رفت.

دقیقه 82: استقلال روی فرار پیمان بابایی به گل سوم رسید ولی کمک داور خطای این بازیکن را اعلام کرد.

1470