۵ گلزن برتر رویارویی استقلال و ملوان در لیگ برتر؛ صاحبان 30 درصد سهام

۵ گلزن برتر رویارویی استقلال و ملوان در لیگ برتر؛ صاحبان 30 درصد سهام

پایگاه خبری فوتبالی- آخرین بازی هفته دوم لیگ بیست و چهارم، رویارویی استقلال و ملوان است در ورزشگاه شهر قزوین. 

به گزارش فوتبالی، دوئلی که در 32 قسمت قبلی چنین روندی داشته است: 17 برد برای استقلال، 4 برد برای ملوان و 11 مساوی. 85 گل در این مصاف‌ها رد و بدل شده که سهم استقلال 56 گل بوده و سهم ملوان، 29 گل. از این 85 گل، 26 گل را این 5 نفره زده‌اند تا بهترین گلزنان این رویارویی در تاریخ لیگ برتر لقب بگیرند.

* آرش برهانی با 7 گل

 رکورد ویژه برهانی با زدن 7 گل به ملوان چنین ثبت شد: گلزنی در 6 فصل پیاپی از لیگ 7 تا لیگ 12. اولین گل برهانی به این رقیب، یک سوپرگل بود که در بازی برگشت لیگ هفتم وارد دروازه ملوان در تهران شد. او در بازی برگشت لیگ هشتم برابر ملوان بریس کرد. روند گلزنی‌های او به ملوان در بازیهای برگشت در لیگ‌های نهم و دهم هم تکرار شد. برهانی سپس روی بازیهای دور رفت زوم کرد و دروازه ملوان را در بازیهای رفت لیگ‌های 11 و 12 هدف قرار داد. 

* جلال رافخایی با 6 گل

 فقط مهدی رجب‌زاده بیشتر از رافخایی توانسته دروازه استقلال را در لیگ برتر باز کند. از 7 گل رافخایی به استقلال، 6 گل با پیراهن ملوان زده شد. رافخایی این 6 گل را در 4 بازی وارد دروازه آبی‌ها کرد و این یعنی او، 2 بار برابر استقلال بریس کرده است: بازی رفت لیگ 11 و بازی برگشت لیگ 15. 2 گل دیگر در بازی رفت لیگ هشتم و لیگ چهاردهم وارد دروازه استقلال کرد. 

* سیاوش اکبرپور با 5 گل

 7 گل در تاریخ لیگ برتر به ملوان زده شامل 5 گل برای استقلال. اولین گل او با پیراهن آبی در بازی برگشت لیگ چهارم به زیباترین شکل ممکن وارد دروازه ملوان شد. اوج کار اکبرپور اما بازی رفت لیگ پنجم بود که او در برد بیرون از خانه 3 بر 2 استقلال برابر ملوان، 2 گل زد و یک پاس گل داد. اکبرپور در بازی رفت لیگ ششم هم یک سوپرگل وارد دروازه ملوان در دقیقه 89 کرد. آخرین گل او با پیراهن استقلال به ملوان در بازی رفت لیگ هشتم زده شد. 

* احمد مومن‌زاده با 4 گل

 فقط در 2 دوره ابتدایی لیگ برتر پیراهن استقلال را به تن داشت ولی توانست 4 بار دروازه ملوان را در این بازیها باز کند. هر 4 گل او در تهران زده شد: 2 گل در بازی رفت لیگ اول و 2 گل در بازی رفت لیگ دوم. 

* رضا عنایتی با 4 گل

 ماشین گلزنی بدون ادا و اطوار استقلال بود و آخرین گلش هم برای آبی‌ها در لیگ چهاردهم و در انزلی وارد دروازه ملوان شد. یکی از 3 هت‌تریک عنایتی در پیراهن آبی برابر ملوان بود؛ او در تساوی 3 بر 3 دو تیم در بازی برگشت لیگ پنجم، 3 بار دروازه ملوان را در مدت 40 دقیقه و در همان نیمه اول باز کرد. 

۵۳۹۰