دلیل خط خوردن مسی از لیست توپ طلا؛ قوانین جدید

دلیل خط خوردن مسی از لیست توپ طلا؛ قوانین جدید

پایگاه خبری فوتبالی - غیبت لیونل مسی در لیست 30 نفره توپ طلا یکی از شگفتی های اصلی اعلام نامزدها بود.

به گزارش فوتبالی، لیست 30 نفره توپ طلای 2022 اعلام شد که به نظر می رسد کریم بنزما امسال با توجه به عملکرد و جامهایش بخت اصلی کسب جایزه باشد. مسی که هفت دوره توپ طلا را برده و رکورد دار است، برای اولین بار از سال 2005 تا کنون از لیست نامزدها خط خورد.

بسیاری از هواداران مسی دوست دارند که دلیل این اتفاق را بدانند اما نکته مهم این جاست که امسال فرانس فوتبال و اکیپ به عنوان برگزارکنندگان توپ طلا، قوانین انتخاب را عوض کرده اند و این امسال به ضرر مسی است. لئو توانست در فصل گذشته لیگ فرانسه را کسب کند اما قوانین جدید کاملا به ضرر مسی است.

معیار اصلی انتخاب مربوط به این است که از امسال عملکرد فردی و تاثیر یک بازیکن در بازی تیمش بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد. مسی در لیگ فرانسه گلهای زیادی نزد هر چند که سعی کرد که در بازیسازی و پاس گل موثر باشد. لئو در لیگ قهرمانان اروپا و علی الخصوص مقابل رئال مادرید نمایش ضعیفی داشت و نتوانست جلوی حذف تیمش را بگیرد. 

دومین معیاری که برای نامزدهای توپ طلا در نظر گرفته شده مربوط به عملکرد باشگاه است. پی اس جی در لیگ فرانسه قهرمان شد اما در لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی موفق نبود. به طور مثال باشگاه هایی نظیر رئال مادرید، منچسترسیتی و لیورپول به دلیل عملکرد خوب تیمی شش نماینده در لیست توپ طلا دارند در حالی که امباپه تنها نماینده پاریسن ژرمن است.

سومین معیاری که باید در نظر گرفته شود مربوط به کلاس بازی یک بازیکن و اخلاقمداری اوست که از این حیث مسی مشکلی نداشت اما حقیقت این است که این معیار به تنهایی نمی تواند مورد ارزیابی قرار بگیرد چرا که 30 نامزد توپ طلا هم دقیقا همین معیار را داشته اند.

بدین ترتیب و با تغییر معیارهای انتخاب نامزدهای توپ طلا، مسی شانسی برای کسب این جایزه نداشت. لئو حالا باید در فصل پیش رو تلاش کند تا  با درخشش در پی اس جی و تیم ملی آرژانتین دوباره به بخت توپ طلا تبدیل شود و بتواند برای هشتمین بار این جایزه را ببرد.

4125