هراتیان توضیح می‌دهد؛ ایفمارک چگونه تاسیس شد

هراتیان توضیح می‌دهد؛ ایفمارک چگونه تاسیس شد

پایگاه خبری فوتبالی- مرکز پزشکی ورزشی ایفمارک چگونه تاسیس شد؟

به گزارش فوتبالی، برای آنهایی که با ایفمارک آشنا نیستند، باید بگوییم که  ایفمارک مرکز ارزیابی‌های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران است. هدف فیفا از ارائه مجوز و راه اندازی این مراکز، نزدیک کردن قوانین و استاندارد سازی خدمات پزشکی فوتبال در سراسر دنیا با در نظر گفتن حمایت های مادی و معنوی خود از این مراکز بود.

هراتیان – که مسئولیت ایفمارک را در ایران به عهده دارد - در گفت و گو با دوربین پایگاه خبری فوتبالی، ماجرای تاسیس این مرکز را اینگونه توضیح داده است:" سال 2014 یا 2015، شرایطی پیش آمد که ما می‌توانستیم مجوز مرکز پزشکی عالی فیفا را برای ایران بگیریم. من برای آقای کفاشیان این موضوع را مطرح کردم، ایشان هم گفتند بسیار عالی است. اما من گفتم که جای مناسب این کار را نداریم و ایشان یادآوری کردند که یک ساختمان نیمه‌تمام در کمپ تیم‌های ملی ساخته شده‌بود، که فدراسیون پول لازم برای تکمیل آن را نداشت. پرسیدند که اینجا مناسب است؟ من هم پاسخ دادم که بله، اما پول کافی وجود ندارد. آقای کفاشیان هم گفتند که اگر پروژه‌ای تعریف شود که قابلیت پول‌سازی داشته‌باشد، می‌تواند هزینه آن را تامین کرد. برعکس امروز که برای هر پروژه تعریف‌شده چیزی حدود 500 الی 600 هزار دلار پرداخت می‌شود، در زمان آقای بلاتر پروژه‌ای به‌نام وین-وین (برد - برد) وجود داشت که شما باید پروژه‌ای را تعریف می‌کردید که به درآمدزایی ختم شود."

هراتیان صحبتهایش را اینگونه ادامه داده است:" در آن زمان به‌دلیل تحریم نمی‌توانستیم پول نقد دریافت کنیم و به ما گفتند که وسایل مورد نیاز خود را اعلام کنید تا ما با شرکت‌های فعال در ایران صحبت کنیم و پول مورد نیاز را به آن‌ها تحویل دهیم تا شما وسایل مورد نظر خود را دریافت کنید. کل داستان این بود، پول نقدی که دریافت نشد و تازه پس از یک‌سال توانستیم 13 وسیله را با پول پرداخت‌شده توسط فیفا وارد ایفمارک کنیم. همین موضوع نیز سبب شد تا آقای کفاشیان از اطرافیانش پول تهیه کند  و شما دیدید که این پروژه زمان آقای گودرزی با حضور نماینده پزشکی فیفا به نام «ایفمارک» افتتاح شد. نماینده فیفا از طرف کمیته توسعه آمد و از ما برنامه گرفت که این هزینه پس از سه سال چگونه بازمی‌گردد و زیرساخت این مجموعه باعنوان پزشکی برنامه‌ریزی شد."

1984