سمیعی: مجیدی قرارداد داشت اما استعفا داد/ تمدید قراداد غفوری مشروط به تایید ساپینتو خواهد بود

سمیعی: مجیدی قرارداد داشت اما استعفا داد/ تمدید قراداد غفوری مشروط به تایید ساپینتو خواهد بود

پایگاه خبری فوتبالی- سخنگوی باشگاه استقلال در گفت و گو با چیا فوادی کارشناس برنامه وقت اضافه رادیو ایران گفت: مبلغ قرارداد ساپینتو کمتر از ۵۰۰ هزار دلار است.

به گزارش فوتبالی، فرشید سمیعی سخنگو و معاون حقوقی باشگاه استقلال در پاسخ به سوال کارشناس برنامه وقت اضافه رادیو ایران در مورد اینکه آیا صحبت‌های امروز وی در فضای مجازی به صورت دقیق منتشر شده است یا خیر، اظهار کرد: بنده عرض کرده بودم که باشگاه علاوه بر خرید بازیکن و تیم بستن در دوران کوتاه مدت و روانه کردن تیم قوی به میدان باید برنامه‌های بلند مدت نیز داشته باشد به خاطر اینکه باشگاه وارد بورس و فرابورس شده و شرکت باید سود ده باشد، اما متاسفانه آن را به شکلی گفتند که ما باید کوتاه مدت را رها کنیم و بازیکنی جذب نکنیم اما بنده چنین چیزی نگفه بودم، بنده عرض کرده بودم برنامه‌های بلند مدت ربطی به برنامه‌های کوتاه مدت ندارد به این علت که ۳۵۰ میلیاردی که سازمان خصوصی سازی در اختیار ما گذاشته برای سرمایه گزاری است و اصلا برای خرید بازیکن و هزینه‌های جاری قابل استفاده نیست، و از این روهم بستن تیم قوی وظیفه ما هست بودجه مناسبی هم اختصاص داده شده حتما تیم قوی آماده و روانه میدان خواهد شد ولی این اتفاق منعی برای زیر ساخت سازی و برنامه‌هی بلند مدت ندارد، اما متاسفانه این صحبت‌ها را به شکل دیگری انتقال دادند که باعت ناراحتی و تاسف بنده هم شد.

وی در خصوص مدت زمان قرارداد فرهاد مجیدی با باشگاه استقلال، گفت: قرارداد مجیدی با باشگاه استقلال ۳ ساله بود، وی قبل از اینکه با باشگاه اماراتی مذاکره‌ای داشته باشد با مدیرعامل و نماینده هیات مدیره صحبت‌های داشتند و درخواست کردند که به پاس تلاش‌های ایشان با استعفا و فسخ قرارداد موافقت شود و بعد از صحبت با مدیرعامل و هیات مدیره با باشگاه اماراتی وارد مذاکره شدند و به این شکل نبوده که در زمانی که با باشگاه استقلال قرارداد داشتند با باشگاه اماراتی هم مذاکره‌ای داشته باشند.

سخنگوی باشگاه استقلال در پاسخ به سوال کارشناس برنامه مبنی بر اینکه آیا مجیدی ۳ ماه قبل از جدایی اعلام کرده بود که قصد جدایی از باشگاه را داشته است یا خیر، تصریح کرد: به هیچ عنوان حقیقت ندارد حتی زمانی که ایشان تشریف بردند ما منتظر بازگشتشان بودیم، البته ایشان زمزمه‌ای می‌کردند ولی به صورت حرفه‌ای و رسمی به باشگاه اعلام نشده بود و ما همچنان فکر می‌کردیم که ایشان همچنان در باشگاه استقلال خواهد بود به این علت که یک پروژه ۳ ساله باشگاه با ایشان طراحی کرده بود و ما اعتقاد داشتیم با حضور فرهاد مجیدی سلسه قهرمانی‌ها رقم خواهد خورد.

وی در خصوص لیست اعلام شده فرهاد مجیدی گفت: بله به صورت شفاهی لیستی اعلام شده بود و نفراتی در این لیست هستند که احتمال دارد جذب باشگاه شوند.

معاون حقوقی باشگاه استقلال در خصوص سرمربی جدید باشگاه اظهار کرد: اول ما به دنبال فرهاد مجیدی بودیم و بعد از ایشان هم دنبال گزینه ایرانی بودیم اما متاسفانه اتفاقات خیلی عجیبی پیش آمد که منجر به این شد تا با گزینه ایرانی هم به توافق نرسیم و به سراغ گزینه‌های خارجی رفتیم که در لیست‌های مختلفی در دست داشتیم که تطابق با محیط و شرایط ایران و جوانگرایی و قیمت مناسب از ملاک‌های ما برای انتخاب سرمربی بود و به چند گزینه رسیدیم که الکس نوری هم یکی از گزینه‌ها بود.

فرشید سمیعی در خصوص بالا رفتن درخواست مبلغ قرارداد نوری از باشگاه استقلال، تصریح کرد: بله ایشان صحبت‌های اولیه را انجام دادند ولی به صورت ناگهانی قیمت عجیبی اعلام کردند که بعدا معلوم شد با چندنفر در داخل صحبت کردند که به طور مثال باشگاه تحت فشار از سوی هواداران است و به اشتباه گمان کردند که هر شرایطی را بگویند باشگاه قبول خواهد کرد.

وی در مورد مذاکره با مورایس و پتکوویچ برای هدایت تیم استقلال اظهار کرد: مذاکره‌ای با مواریس نداشتیم، آقای پتکوویچ در لیست ما بودند ولی مبلغ قرارداد ایشان برای باشگاه ایرانی در حال حاضر بسیار زیاد بود که حتی باشگاه بوردو هم توان پرداخت دستمزد را نداشته است.

سخنگوی باشگاه استقلال در پاسخ به سوال کارشناس برنامه مبنی بر اینکه قرارداد ریکاردو ساپینتو کنتر از ۵۰۰ هزار دلار است، تاکید کرد: از این مبلغ پایین تر بوده و قرارداد ما دوساله است و از زمانی که صحبت‌های اولیه انجام شد و به جزییات وارد می‌شدیم بلافاصله شروع به انتقال اطلاعات کردیم و اطلاعات بازیکنان و سیتم آنالیز در اختیار ایشان قرار داده شد و وی. شروع به بررسی کردند و براساس نظریات ایشان ما از روز قبل مذاکره با بازیکنان تیم خودمان را شروع کردیم و در همین هفته نتیجه مذاکرات با بازیکنانی که تمدید شدند و یا بازیکانی قراردادشان رو به انتها است به هواداران اعلام خواهیم کرد. 

وی در خصوص صحبت‌های مدیرعامل باشگاه استقلال مبنی بر اینکه سال دوم قرارداد سرمربی جدید مشروط به تایید باشگاه است، گفت: در دور جدید مدیریت باشگاه استقلال قراردادهای که تنظیم کردیم تصمیم بر این شد با توجه به تجربیاتی که قبلا استقلال داشته باشگاه در قراردادها دست بالاتر را داشته باشد و به طور مثال در قرارداد رودی ژستد با بدون اینکه دچار خسران شویم سال دوم را ادامه ندادیم، در خصوص قرارداد ساپینتو تلاش کردیم برای سال دوم باشگاه تصمیم گیرنده باشد.

معاون حقوقی باشگاه استقلال در پاسخ به سوال کارشناس برنامه مبنی بر اینکه تلاش باشگاه استقلال در ابتدا انتخاب سرمربی و بعد جذب بازیکن باشد گفت: در حوزه فنی شخصی در تصمیمات سرمربی دخالتی نمی‌کند و در مستطیل سبز حرف اول و آخر را مربی خواهد زد، سجاد شهباززاده هم مورد تایید کمیته فنی باشگاه بود و اما تایید نهایی را به سرمربی جدید سپردیم و حتی به احترام سرمربی قرارداد نهایی را امضا نکردیم و علی رغم اینکه سجاد شهباززاده جز ۵ بازیکن موثر لیگ گذشته بودند و در دو فصل قبل در ۴۰ گل تاثیرگذار بودند و امیدوارم با بازیکنانی که صحبت شده و در اختیار سرمربی جدید قرار دادیم آنالیز ایشان تمام شود و نظرشان را اعلام کنند و تا اخر همین هفته قراردادها اعلام خواهد شد.

وی در خصوص حضور امیرحسین حسین‌زاده در شارلروا بلژیک اظهار کرد: ایشان درحال مذاکره هستند و بند فسخ ۲۰۰ هزار دلاری در قرارداد ایشان وجود دارد و تا به الان درخواستی به باشگاه نرسیده است.

سخنگوی باشگاه استقلال در مورد قرارداد مهدی مهدی‌پور و انتقال به العربی قطر تصریح کرد: ایشان تا نیم فصل قرارداد دارند و بعید است باشگاه با فسخ قرارداد موافقت کند.

فرشید سمیعی در خصوص مذاکرات با سعید صادقی گفت: برخلاف شایعات منتشر شده مذاکرات صورت گرفت و از زمانی که قانون اجازه می‌داد با بازیکنی که در سال آخر قراراد هستند مذاکرات با سعید صادقی صورت گرفته بود و پیشنهادات را ارسال کرده بودیم.

فرشید سمیعی در پاسخ به سوال درباره تمدید قرارداد با وریا غفوری، به‌عنوان کاپیتان تیم استقلال، گفت: در سال گذشته نیز همان‌طور که می‌دانید، زمانی که آقای آجورلو تشریف آوردند تیم شرایط لازم برای قهرمانی را نداشت و آقای آجورلو به‌صورت ضربتی بازیکنانی مانند یامگا، ژستد، روزبه چشمی و رشید مظاهری را به تیم اضافه کردند. همان‌طور که دیدید آقای مظاهری به‌عنوان یکی از بهترین و باتجربه‌ترین دروازه‌بانان جذب شد، اما ازطرف سرمربی مورد استفاده قرار نگرفت. اکنون نیز شرایط به همان منوال پیش می‌رود و آقای ساپینتو درحال بررسی و نظردهی در این باره هستند و شخصا دیده‌ام که نظرات ابتدایی ایشان بسیار مثبت است. هرزمانی که ایشان نظراتشان را به‌طور کامل اعلام کنند، ما اقدام لازم را آغاز خواهیم کرد.

معاون حقوقی باشگاه استقلال درباره این موضوع که وریا غفوری ادعا کرده برعکس سایر بازیکنان تماسی با او صورت نگرفته‌است و جواد نکونام نیز در فولاد به این بازیکن علاقه دارد، توضیح داد: درباره بازیکنان تمدیدی مذاکرات را با بازیکنانی که احتمال می‌دادیم به تیم‌های دیگر بپیوند را با نظر خودمان زودترآغاز کردیم. درباره آقای غفوری هم ما اطمینان داشتیم. همزمان که آقای ساپینتو اسامی نفرات مدنظر را اعلام می‌کنند، ما بلافاصله تمدید قراردادها را انجام می‌دهیم و حتی درباره بازیکنانی که نیاز به جذب دارند نیز آن‌هایی که امکان جذبشان وجود دارد را به ایشان اعلام کرده‌ایم. به‌طور کلی درباره بازیکنان تمدیدی، بازیکنان جذب‌شدنی و حتی بازیکنانی که قرارداد دارند نیز ایشان برای ماندن، قرض داده شدن یا رفتنشان نظردهی خواهند کرد.

سمیعی درباره شروع دیرتر استقلال از سایر رقبا که همگی تا این لجظه چندین خرید انجام داده‌اند، افزود: تمرینات که هنوز شروع نشده‌است. پارسال هم خیلی‌ها می‌گفتند که این تیم نه‌تنها قهرمان نمی‌شود، بلکه حتی بین سه تیم برتر هم قرار نمی‌گیرد. اعتقاد داشتند که این تیم فاقد چهره شاخص است و ستاره ندارد، اما نهایتا دیدیم که استقلال قهرمان شد. امسال امیدواریم که تیم باتوجه به حفظ شاکله خود، که همان تیم قهرمان خواهد بود، نقاطی را که سرمربی تشخیص می‌دهد تیم نیاز به تقویت در آن دارد، با بازیکنان ممتاز پُر شود. این کلمه ممتاز را تاکید می‌کنم، زیرا در فضای مجازی گاها اسامی عنوان می‌شود و پس از آن، با همان اسامی به باشگاه حمله می‌شود. درحالی‌که اصلا این نام‌ها مدنظر ما نیستند که بخواهد به‌دلیل عدم تلاش برای جذب آن‌ها باشگاه مورد حمله قرار گیرد. اجازه بدهید که اسم نبرم، زیرا در بازار نقل‌وانتقالات هر نامی که در فضای مجازی مطرح شد، یا جذب بازیکن بسیار دشوار شد یا رقم درخواستی بالا رفت.

سمیعی در پاسخ به این سوال که آیا سعید صادقی پیش از مذاکره با پرسپولیس و باشگاه اماراتی، از باشگاه استقلال چِک 8 میلیاردی دریافت کرده‌است، پاسخ داد: من اطلاعی از این موضوع ندارم.

سخنگوی باشگاه استقلال درباره ایجاد شایعات فضای مجازی در پنجره نقل‌وانتقالات گفت: امروز شوک به من وارد شد. واقعا من نگفته‌ام که به‌دلیل رسیدگی به مسائل زیربنایی، قرار است تقویت تیم را رها کنیم. من گفتم بخاطر اینکه موظف و مکلف هستیم که زیرساخت‌ها را انجام دهیم، باید آن را هم لحاظ کنیم. نگفتم که اگر آن کار را انجام دهیم، پس تقویت تیم برای ایجاد یک ترکیب مقتدر در فصل جدید را رها می‌کنیم. این موضوع که حتما از اهم واجبات ماست، یعنی اینکه ما حتما باید تیمی مدعی قهرمانی را روانه مسابقات کنیم و در این موضوع شکی وجود ندارد. ولی باید در کنار این موضوع، کار زیرساخت‌ها را نیز ادامه دهیم، زیرا کنفدراسیون فوتبال آسیا به هیچ عنوان به تیم‌هایی که از نظر مالی ترازشان منفی است به تدریج اجازه حضور در مسابقات را نخواهد داد و این صورت‌های مالی یکی از ملاک‌های اعتبار شرکت در مسابقات زیرنظر ای‌اف‌سی خواهد بود.

سمیعی درباره نارضایتی و نظر منفی هواداران در فضای مجازی پیرامون عملکرد باشگاه تا اینجای فصل نقل و انتقالات خاطرنشان کرد: صد درصد. اولا که کسی مدعی نیست که ممکن‌الخطا نمی‌باشد. هرکس ممکن است اشتباه کند. ما مقداری عقب افتاده‌ایم. فکر می‌کنم چیزی که هواداران را بیشتر از هرچیز آزرده‌است، هزینه‌ها و رقم‌های عجیبی است که در فوتبال ایران شنیده می‌شود. در قدیم تیم‌های دولتی و خصولتی و یا تیم‌های صنعتی بودجه‌های مشخصی داشتند، ولی استقلال بودجه‌ای از هیچ‌جا نمی‌گیرد و از هیچ نهادی حمایت نمی‌شود و ریالی هم از هیچ وزارتخانه‌ای دریافت نکرده است. من نمی‌دانم که این اعداد و ارقام واقعی هستند یا خیر، اما اگر غیر از این هم باشد، کدال و سازمان‌های نظارتی فرابورس در این رابطه حضور دارند. شخصا فکر می‌کنم که این موضوع بیشتر از هرچیز دیگری هواداران استقلال را ناراحت کرده‌است.

معاون حقوقی باشگاه استقلال در پاسخ به شایعه وجود سقف قرارداد در هزینه‌های این باشگاه، پاسخ داد: خیر، سقفی نیست. این هم یکی از همان چیزهای فضای مجازی است. ما تنها مشکلی که داریم، تاخیر در انتخاب سرمربی است که باعث شد ما اندکی عقب بی‌افتیم و سرمربی کمی دیرتر کار بررسی بازیکنان را آغاز کند و دیرتر به ما اطلاع دهد، که این موضوع ما را کمی انداخت. البته چون لیگ اواخر مرداد آغاز خواهد شد، ما فرصت کافی داریم که تیم را ببندیم. یادمان نرود نفرات اصلی تیم ما، حدود 40 درصد از تیم قهرمان، چه زمانی به تیم اضافه شدند. آن‌ها در زمان شروع لیگ در مهر ماه، یا حتی بعد از دو سه هفته به تیم اضافه شدند. یا صالح، سیلوا و آمانوف که در نیم‌فصل دوم اضافه شدند. در هرصورت ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که تیم از هفته ابتدایی با شمایل یک تیم مدعی و قهرمان وارد مسابقات شود. درباره آقای سیلوا هم درحال مذاکره هستیم و درحال انجام تمام تلاش خود هستیم تا ایشان با حفظ شاکله تیمی بماند. به‌هرحال حفظ شاکله تیمی هزینه‌ای دارد، زیرا من دیده‌ام که برخی می‌گویند با پول مدنظر بازیکن موافقت کنید و چرا پرداخت نمی‌کنید. هر تیم به‌هرحال یک نظم و سیاقی دارد و شما تا اندازه‌ای می‌توانید این ارقام را بالا و پایین کنید، در غیر این‌صورت نظم تیمی برهم می‌خورد.

سمیعی درباره احتمال جدایی بازیکنانی مانند حسین‌زاده، مهدی‌پور، سیلوا و جذب بازیکنانی برای جایگزینی آن‌ها، عنوان کرد: آقای مهدی‌پور با ما یک‌فصل دیگر قرارداد دارند. آقای حسین‌زاده هم در قراردادشان بند فسخ دارند و پیش از رفتن باید این بند را فعال کنند. ما درحال مذاکره با این بازیکنان برای تمدید قرارداد هستیم.

سخنگوی باشگاه استقلال درباره احتمال اضافه کردن یک مهاجم توسط ریکاردو ساپینتو، اضافه کرد: ما به امید خدا قطعا یک عنصر تهاجمی خارجی به تیم اضافه خواهیم کرد.

معاون حقوقی باشگاه استقلال درباره پرونده لئوناردو پادوانی و آندره‌آ استراماچونی گفت: به ما اعلام کرده‌اند که اواخر تیرماه. باید ببینیم که اعلام می‌شود یا بازهم تاخیر خواهد داشت.

سمیعی ضمن اشاره به این موضوع که هفته آینده از خریدهای جدید باشگاه رونمایی می‌شود، اذعان داشت: ما هیچ اصراری براینکه بدون اشتباه هستیم یا عملکرد عالی داشته‌ایم نداریم. این همان تیمی است که فصل گذشته توانست قهرمانی را به‌ارمغان آورده و تقدیم هواداران کند. متاسفانه جوی راه انداخته‌اند که ما تیم را سقوط داده‌ایم و این تیم قهرمان نشده‌است. ما تنها در انتخاب سرمربی جدید مقداری تاخیر داشتیم و از هواداران درخواست داریم که مانند فصل گذشته درکنار مدیریت باشند و اگر در کنار ما باشند مطمئنا بازهم مدعی قهرمانی خواهیم بود. از آن‌ها می‌خواهیم که در کنار تیم و مدیریت قرار بگیرند و مطمئن باشند که ما نهایت توان و کوشش خود را خواهیم گذاشت تا این تیم یک‌بار دیگر قهرمان ایران شود و مجددا قهرمانی را به‌ارمغان بیاورد.

سخنگوی باشگاه استقلال با بیان این موضوع که تمام فعالیت‌های باشگاه در نقل‌وانتقالات مانند فصل گذشته زیر نظر سرمربی باشگاه است،درباره حضور محمد محبی در گزینه‌های این باشگاه خاطرنشان کرد: بله در لیست ما هستند و درحال مذاکره با او هستیم. ما لیستی شامل ده الی پانزده بازیکن داریم که از این بین سه یا چهار بازیکن باید جذب شوند.

سمیعی در پاسخ به سوال درباره وضعیت آرش رضاوند و عرفان باقری پاسخ داد: آرش رضاوند بازیکن استقلال است و به‌صورت قرضی از تیم ما جدا شده‌بود. اگر باشگاهی او را می‌خواهد باید به‌صورت رسمی نامه بزند و شرایط خود را اعلام کند. آقای باقری هم که بازیکن تیم ما هستند و قرارداد پنج‌ساله دارند.

معاون حقوقی باشگاه استقلال در پایان صحبت‌های خود، با رد مجدد شایعات پیش‌آمده عنوان کرد: بار دیگر اعلام کنم، که آن شبهه برطرف شود. کارهای بلندمدت و کارهای زیرساختی، هیچ ارتباطی به هزینه برای بستن تیم قوی ندارد. بودجه کافی وجود دارد، پول به اندازه کافی هست و حداقل سه چهار بازیکن ممتاز با بودجه کنار گذاشته شده جذب خواهند شد.

سمیعی در پاسخ به آخرین سوال درباره شرایط سعید صادقی برای استقلال و ادعای محمد مومنی مبنی بر بندهای عجیب قرارداد او با پرسپولیس پاسخ داد: بگذارید ابتدا ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد. ایشان هنوز تیم جدید خود را انتخاب نکرده‌اند. آقای مومنی اتهامی به کسی وارد نکرد و به‌عنوان بازگوی آن‌چه شنیده است تکرار کرد. به‌هرحال یک‌سری مسائل هست و این‌ها اتهام نیست. این موضوع را ممکن است یک‌سری واسطه، ایجنت و دلال تکرار کرده‌باشند.

4154