نامجو مطلق: جوان‌های استقلال فوق‌العاده بودند

نامجو مطلق: جوان‌های استقلال فوق‌العاده بودند

پایگاه خبری فوتبالی - پیشکسوت استقلال می گوید یکی از دلایل موفقیت پرسپولیس با برانکو، ثبات سرخپوشان بود در نتیجه استقلال نیز باید برای فصل بعد، این ثبات را حفظ کند.

به گزارش فوتبالی، استقلال توانست به سلطه 5 ساله پرسپولیس بر فوتبال ایران پایان داده و تا فاصله سه هفته مانده تا پایان رقابت‌ها عنوان قهرمانی لیگ بیست و یکم را از آن خود کند. مجید نامجومطلق اعتقاد دارد پشت موفقیت استقلال یک تفکر ویژه است و این نشان دهنده هوش فرهاد مجیدی و یک مدیریت قوی است.

گفت و گوی خبرنگار ورزش سه با بازیکن خوش اخلاق و سابق استقلال و تیم ملی را در زیر بخوانید:

آمار استقلال ایده آل و جذاب است 
من فکر می کنم امسال تیم استقلال بسیار منسجم و متحد بود و از شروع فصل تیم برای کسب قهرمانی تلاش می کرد. مشخص بود این تیم انگیزه بسیار زیادی دارد. تفکر کادرفنی باعث شد این تیم ۲۷ هفته باخت ندهد و این یک آمار بسیار ایده آل و جذاب برای یک تیم است. اتحاد بازیکنان و کادرفنی و زحماتی که کشیدند این رکورد را ثبت کرد. انشاالله در این سه بازی هم به همین روش ادامه دهند و یک فصل بی نظیر را برای استقلال و هوادارانش رقم بزنند.

مشکلات به بیرون درز پیدا نکرد 
بحث ثبات مدیریت خیلی به استقلال کمک کرد. مصطفی آجورلو ثبات داشت و از کادرفنی و بازیکنان حمایت کرد، او هم نقش تعیین کننده‌ای در قهرمانی داشت. تنها سالی بود که کادرفنی و مجموعه تیم طوری رفتار کردند که اگر مشکلی هم بود ما ندیدیم به بیرون درز پیدا کند. این چیزی جز یک مدیریت خوب نیست و مدیریت باشگاه خیلی کمک حال تیم استقلال بود.

استقلال فوتبال ما را سورپرایز کرد 
من فکر می کنم امسال یک تفکر خاص و مشخص  در استقلال وجود داشت و با آن تفکر وارد زمین شدند، آن تفکر این بود که در هیچ بازی شکست نخوردند و این روند هم برای ۲۷ هفته ادامه پیدا کرد. در این بخش شاید در یکسری بازی ها استقلال خیلی چشم نواز بازی نکرد ولی حرفه ای بازی کرد. یعنی استقلال از هر بازی می دانست چه می خواهد و بر اساس خواسته ها وارد زمین می شد و بر اساس تفکرات کادر فنی بازیکنان برای بازی انتخاب می شدند. تیمی که نبازد قطعا می‌ تواند به قهرمانی دست پیدا کند و این تفکر به خوبی در تیم استقلال حاکم بود. امیدوارم این روند شکست ناپذیری در این سه بازی هم ادامه پیدا کند و تیم بتواند فصل را بدون شکست پشت سر بگذارد. این آمار می‌تواند یک سورپرایز برای فوتبال ما باشد چون سابقه ندارد یک تیم بدون باخت قهرمان شود. هر چند من اعتقاد دارم استقلال لیاقت هر دو جام را داشت ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد. بعد از چند سال قهرمان لیگ شدن لذت دارد و من هم به تمام هواداران، کادرفنی، مسئولین و مدیریت باشگاه تبریک می گویم که روز های خوبی برای استقلال رقم زدند. من فکر می کنم لیاقت هواداران استقلال بود که تیمشان قهرمان شود.

علت موفقیت پرسپولیس 
یکی از دلایلی که تیم پرسپولیس و آقای برانکو قهرمان می‌شدند و این قهرمانی تکرار شد، ثبات بود و بازیکنانی که چند سال کنار هم بازی کردند. درست است که یکی دو سال گذشته چند بازیکن این تیم تغییر کردند ولی شاکله تیم حفظ شد و نقاط ضعف هم جبران شد. برای حفظ قهرمانی که از قهرمانی سخت تر است در درجه اول باید شاکله تیم حفظ شود و ثبات در تیم باشد. قطعا سال دیگر شناختی که تیم ها از سبک استقلال به دست آوردند کار این تیم را سخت خواهد کرد، باید راه حلی هم برای این مسئله پیدا شود. حسن استقلال جوان های خیلی خوبی است که  امسال آمدند، مثل حسین زاده و بقیه جوان ها، آن‌ها در سال اول توانستند فصل موفقی را پشت سر بگذارند. اگر یادتان باشد در مورد حسین زاده در همان سه چهار بازی اول از او به عنوان پدیده  لیگ نام بردم. خیلی خوشحالم این اتفاق افتاد و به تیم ملی هم رسید. امیدوارم  این شاکله حفظ شود و نقاط ضعف با جایگزین کردن بازیکنان جدید  برطرف گردد.

خیلی ها مشتاق هستند جذب استقلال شوند چون...
امسال چون سال جام جهانی است خیلی از بازیکنان دوست دارند در تیم قهرمان بازی کنند، این فرصتی برای آن‌هاست تا خودشان را به تیم ملی نزدیک کنند. باشگاه باید بازیکنان تاثیر گذار را جذب کند و ثبات فعلی حفظ شود. به نظر من برای سال بعد هم استقلال می تواند یک مدعی قرص و محکم باشد.
جوان‌گرایی به تدریج تزریق شد 
من فکر می کنم در تیم استقلال یا توجه به هوش و ذکاوتی که آقای مجیدی نشان داد بازیکنان جوان به تدریج به بازی گرفته شدند، بازیکنانی بودند که در کنار بازیکنان با تجربه خودشان را نشان دادند. اینگونه نبود که در ترکیب ۱۱ نفره ۷ بازیکن جوان داشته باشیم، بازیکنان جوان کم کم تجربه کسب کردند و تدریجی به تیم اضافه شدند، در نتیجه هم این تاکتیک جواب داد و هم اینکه بازیکنان جوان به تجربه لازم رسیدند. حتی بازیکنی مثل مهدی پور در اول فصل خیلی بازی نمی کرد اما کم کم در شرایط بازی قرار گرفت و هرچه بیشتر جلو رفتیم مهدی داغر از تاثیرگذارهای تیم استقلال شد. این جوان‌گرایی به تدریج به تیم تزریق شد طوری که به شاکله تیم آسیب نرسد.

وریا از با اخلاق ترین های تاریخ استقلال است 
در آخر باز هم به مجموعه تیم و هواداران استقلال تبریک میگویم امسال خیلی زحمت کشیدند. خیلی خوشحالم که آخر فصل وریا غفوری که یکی از با اخلاق ترین بازیکنان تاریخ تیم استقلال است جام را بالا می برد این مایه مباهات استقلالی‌ها است و امیدوارم که تکرار این روند را سال دیگر هم مشاهده کنیم.

1470