استقلال در اصفهان برابر سپاهان؛ جماعت داوران علیه تیم آبی

استقلال در اصفهان برابر سپاهان؛ جماعت داوران علیه تیم آبی

پایگاه خبری فوتبالی- 5 برد، 7 مساوی و 8 باخت؛ این کارنامه استقلال است در تاریخ لیگ برتر برابر سپاهان به میزبانی اصفهان. مرور این 20 بازی نشان می‌دهد آبی‌ها شاید حریف سپاهان در خانه‌اش شده باشند ولی همیشه مغلوب داور بازی بوده‌اند. 

به گزارش فوتبالی، درحقیقت اگر امثال قهرمانی (لیگ چهارم)، مظفری زاده (لیگ هفتم)، فغانی (لیگ چهاردهم) و زاهدی‌فرد (لیگ نوزدهم) و تصمیم‌های اشتباه تاریخی‌شان نبود، استقلال در اصفهان برابر سپاهان، کارنامه بهتری داشت.  

* لیگ اول 

ارسال کرنر از راست دین‌محمدی و ضربه سر دیدنی فراز فاطمی، رای به برتری استقلال پورحیدری برابر سپاهان استانکو داد.  

* لیگ دوم 

یک رالی تمام عیار. سپاهان با 2 گل نویدکیا از استقلال جلو افتاد. آبی‌ها در 5 دقیقه کامبک زدند و بازی را مساوی کردند. اما تکلیف بازی را دفع توپ فکری مشخص کرد که به پای کریمی خورد و وارد دروازه شد تا سپاهان برنده شود. 

* لیگ سوم  

تولد یک دروازه‌بان درخشان درون دروازه استقلال: وحید طالب‌لو. گلر جوان تیم امید که قلعه‌نویی بعد از اشتباهات مرگبار برومند و قاسمی به او بازی داد و همین کلین‌شیت، او را به عنوان آینده دروازه استقلال معرفی کرد. رسول خطیبی همه کار کرد که گل بزند ولی طالب‌لو، نمی‌خواست گل بخورد. 

* لیگ چهارم 

ستاره بازی محسن قهرمانی بود. استقلال با 2 گل از میزبانش جلو افتاد تا اینکه داور، سامره را اخراج کرد. سپاهان به بازی برگشت و کار را به تساوی کشید. بازیکنان استقلال مدعی بودند وقتی در ابتدای نیمه دوم وارد زمین شدند، داور به آنها گفته محال است بگذارد استقلال برنده شود. 

* لیگ پنجم 

فشارهای رحمتی جواب داد و او در این بازی درون دروازه استقلال قرار گرفت. قلعه‌نویی تاوان این تصمیمش را داد وقتیکه ضربه عجیب و غریب جعفرپور از کناره زمین با واکنش خنده‌دار رحمتی وارد دروازه استقلال شد و همین تک گل، 3 امتیازی بازی را در اصفهان نگه داشت. 

* لیگ ششم 

تعویض طلایی! مرفاوی جواب داد و امید قهرمانی استقلال به پایان رسید. مرتضی ابراهیمی دقیقه 85 وارد زمین شد وقتیکه بازی مساوی بود. 5 دقیقه بعد در تنها تماسش با توپ، پنالتی داد و ضربه عقیلی بازی را به سود سپاهان کرد. 

* لیگ هفتم 

آخرین حضور ناصر حجازی روی نیمکت استقلال برابر سپاهان. سعید مظفری‌زاده از گرفتن پنالتی استقلال وقتی بازی یک یک بود، چشم پوشید تا ضربه دقیقه 90 ابوالهیل، هم دبل او را کامل کند و هم سرنوشت بازی را رقم بزند و سپاهان را برنده کند. 

* لیگ هشتم 

نوآوری به سبک قلعه‌نویی! سرمربی استقلال تصمیم گرفت آرش برهانی را بازی ندهد و از میلاد نوری استفاده کند. اتفاقی که در دقیقه 28 با ورود برهانی به جای نوری، اشتباه بودنش اثبات شد هرچند استقلال تا همین جای بازی هم 2 صفر عقب بود. گل دوم سپاهان دیدنی بود: یک پرتاب اوت بلند و ضربه سر استثنایی علی علیزاده به درون دروازه خودی. برهانی گل زد ولی درنهایت سپاهان با همان اندوخته‌اش در 25 دقیقه ابتدایی، برنده شد. 

* لیگ نهم 

گل اول را عماد رضا زد و گل دوم را هادی عقیلی از روی نقطه پنالتی. حاشیه اصلی بازی اما بعد از سوت پایانش بود: از دعوا و درگیری لفظی مرفاوی و قلعه‌نویی روی آنتن زنده تا مهمانی کاظمی و عنایتی اکبرپور بعد از شکست در خانه رحمتی که ابتدای فصل به سپاهان رفته بود و درنهایت بیانیه درخشان دوران مدیریت واعظ آشتیانی و «دندان پوسیده» خطاب کردن عنایتی. 

* لیگ دهم 

تیم مظلومی در آن مقطع فصل بعد از دقیقه 90 خطرناک‌تر از همیشه بود. سپاهان کهکشانی قلعه‌نویی با گل جمشیدیان جلو بود که این بار سیدصالحی دقیقه آخر، برای استقلال گل زد و بازی را مساوی کرد.  

* لیگ یازدهم 

این بار استقلال کهکشانی در هفته اول به اصفهان و مصاف سپاهان بوناچیچ رفت. همه موقعیت‌های تیم مظلومی هدر رفت تا جان‌واریو دروازه استقلال را باز کند. برهانی از روی نیمکت به زمین رفت و گل مساوی را زد. در دقایق پایانی هم محسن قهرمانی به جای اعلام پنالتی برای استقلال، شریفات را از زمین اخراج کرد. 

* لیگ دوازدهم 

و استقلال بعد از 11 فصل موفق به شکست دادن سپاهان در اصفهان شد آنهم با گلزنی خسروحیدری که از گل قبلی‌اش برای استقلال، 4 فصل گذشته بود. ستاره بازی کسی نبود جز مهدی رحمتی که درون دروازه استقلال، همه توپ‌ها را گرفت. سعید مظفری‌زاده به عنوان داور بازی در درگیری بین خلعتبری و نکونام، به اولی کارت زرد داد و دومی را از زمین اخراج کرد. 

* لیگ سیزدهم

تنها رویارویی دو تیم در اصفهان که بدون گل تمام شد. قلعه‌نویی و کرانچار تصمیم گرفته بودند هیچ ریسکی برای برد نکنند.  

* لیگ چهاردهم 

استقلال خیلی زود با گل استثنایی فخرالدینی جلو افتاد ولی ناگهان فغانی تصمیم گرفت برای سپاهان، پنالتی بگیرد چون مدعی بود توپ به نوک ناخن خسرو حیدری خورده است. سپاهان در ادامه بازی هم 2 گل دیگر زد و درنهایت 3 یک برنده شد. 

* لیگ پانزدهم 

تولد استقلال مظلومی در اصفهان و برابر سپاهان رقم خورد. فرشید اسماعیلی گل اول را به زیبایی زد و با 2 گل در نیمه دوم، استقلال با برد 3 صفر از اصفهان برگشت. قصه بازی جالب بود: رحمتی همه موقعیت‌های سپاهان را گرفت و زوج شهاب گردان و عبدالله کرمی همه کار برای برد استقلال کردند. 

* لیگ شانزدهم 

استقلال منصوریان اوج بدشانسی را در این بازی دید وقتی 3 بار ضربات بازیکنانش به تیر دروازه خورد. سپاهان اما با ضربه اول در چارچوبش به گل رسید. همه چیز برای اخراج منصوریان آماده بود که برزای بازهم فرشته نجات شد و این بار دقیقه 2+90 گل مساوی را زد. حاشیه اصلی بعد از بازی بود: درگیری شدید رحمتی و منصوریان و ایجاد این شایعه که دروازه‌بان آبی‌ها دیگر در این تیم نمی‌ماند. 

* لیگ هفدهم 

آخرین بازی فصل برای دو تیمی که دو رویه مختلف داشتند: استقلال شفر روی فرم بود و سپاهان ابراهیم‌زاده فقط می‌خواست لیگ تمام شود. پاس «صلاح»ی غفوری و ضربه تمام‌کننده مامه تیام، استقلال را با 3 امتیاز به خانه برگرداند. 

* لیگ هجدهم 

دیرهنگام‌ترین گل تاریخ رویارویی‌های دو تیم در روزیکه زاهدی‌فرد، داور بازی ناگهان تصمیم گرفت گل کاملا صحیح استقلال را مردود اعلام کند. اما درنهایت گل دقیقه 7+90 پاتوسی، استقلال شفر را برنده کرد. تحلیل داوری این بازی جالب بود جاییکه کارشناسان از داور بازی پرسیدند وقتی کسی به کسی نخورده چطور گل استقلال را خطا اعلام کرده؟ 

* لیگ نوزدهم 

و بازهم محمدحسین زاهدی‌فرد که اسپک کی‌روش استنلی را ندید. سپاهان گل اول را زد، استقلال با زوج دیاباته و قایدی، از باخت به برد رسید و طبق معمول، تیم استراماچونی بعد از دقیقه 90 گل مساوی را خورد: این بار دقیقه 5+90 با ضربه نورافکن. 

* لیگ بیستم 

استقلال بی‌آزار فکری بدون حتی یک ضربه به سمت چارچوب دروازه سپاهان، 2 گل خورد، باخت و به خانه برگشت. گل اول روی اشتباه غلامی و گل دوم با ضربه رفیعی که هوش بالا و نبوغ او را بازهم نشان داد. 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی

1470