قطبی و آنالیز تیم ملی برای امریکایی‌ها؛ با تمام وجود جلوی شما بازی خواهند کرد

قطبی و آنالیز تیم ملی برای امریکایی‌ها؛ با تمام وجود جلوی شما بازی خواهند کرد

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی اسبق تیم ملی ایران در مصاحبه جدیدش، به نکات جالبی درباره تقابل این تیم با امریکا در جام جهانی 2022 اشاره کرده است.

به گزارش فوتبالی، افشین قطبی در مصاحبه با کانال یوتیوب FOX Soccer، ایران را حریفی بسیار سخت برای تیم ملی امریکا معرفی کرده و گفته است: نسل فعلی بازیکنانی که در تیم ملی حضور دارند بهترین نسل فوتبال ایران هستند چرا که اکثر آنها در لیگهای اروپایی توپ می‌زنند. از خط حمله ایران شروع کنم که دو مهاجم فوق العاده خطرناک یعنی سردار آزمون و مهدی طارمی دارد که تما ویژگیهای مهاجمان بزرگ را دارند. کافیست بازی ایران مقابل لبنان در دور رفت انتخابی جام جهانی را ببینید تا متوجه کیفیت سردار آزمون شوید. پشت سر این دو مهاجم هم کاپیتان تیم ملی یعنی علیرضا جهانبخش حضور دارد که می‌تواند با پاسهای فوق‌العاده‌اش به بهترین شکل ممکن، خط حمله تیم ملی را تغذیه کند.

سرمربی اسبق تیم ملی در بخش دیگری از صحبتهایش روی قدرت دفاعی ایران اشاره می‌کند و به طور خاص از بیرانوند نام می‌برد: او بهترین دروازه‌بان آسیا است که در جام جهانی قبلی پنالتی رونالدو را مهار کرد و من بعید می‌دانم دروازه‌بانی در تیمهای آسیایی، فاکتورهای او را داشته باشد.

قطبی در پاسخ به سوال FOX Soccer درباره ضعف ایران، چنین توضیحی داده است: من دو سال سرمربی ایران بودم و مهمترین چالش من این بود که بازیکنان تمرکز و سازماندهی‌شان را در طول 90 دقیقه حفظ کنند منتهی بازی با امریکا به قدری برای ایران حساس است که تیم ملی بدون توجه به نتایجی که در دو بازی ابتدایی‌اش گرفته، با تمام وجود در بازی آخر مرحله گروهی حاضر خواهد شد.

1984