پیش‌بازی منچسترسیتی - ليورپول؛ تقابلی برای معرفی بهترین مربی جهان

پیش‌بازی منچسترسیتی - ليورپول؛ تقابلی برای معرفی بهترین مربی جهان

پایگاه خبری فوتبالی - در مهم‌ترین بازی این هفته لیگ برتر فوتبال جزیره دو تیم مدعی و اول و دوم جدول رده‌بندی به مصاف هم می‌روند.

به گزارش فوتبالی، در چهارچوب رقابت‌های هفته سی و دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال انگلستان، امشب یکشنبه دهم آوریل ۲۰۲۲ بیست و یکم فروردین ماه ۱۴۰۱، از ساعت ۲۰ امشب ورزشگاه اتحاد شهر منچستر و با قضاوت آنتونی تیلور، شاگردان پپ گواردیولا در تیم منچستر سیتی میزبان شاگردان یورگن کلوپ در تیم ليورپول خواهند بود.

در تاریخ اکتبر سال ۲۰۲۱ در دیدار رفت فصل جاری لیگ برتر فوتبال جزیره، لیورپول و منچستر سیتی در آنفیلد به تساوی دو بر دو رسیدند. برای لیورپول، مانه و صلاح گل زدند و گل‌های سیتی را هم فودن و دبروینه به ثمر رساندند.

پپ گواردیولا و یورگن کلوپ بیست و دو مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند که هر کدام هشت مرتبه برنده شده‌اند و دو بازی هم مساوی شده است. در نبردهای لیورپول و سیتی، کلوپ با پنج برد از گواردیولا با چهار برد آمار بهتری دارد.

سیتیزن‌ها چهار بازی آخر لیگ برتری مقابل لیورپول را نباخته‌اند. دو برد و دو تساوی در این چهار دیدار برای‌شان ثبت شده است. آخرین برد لیورپول به نوامبر ۲۰۱۹ برمی‌گردد.

منچستر سیتی از دوازده بازی آخرش در ورزشگاه اتحاد مقابل لیورپول فقط یکی را باخته، هفت بازی را برده و در چهار بازی به تساوی رسیده است.

در ۱۰ دیدار آخری که بین تیم‌های اول و دوم لیگ برتر ۱۰ هفته مانده به پایان لیگ برگزار شده، هفت مرتبه تیم دوم موفق به شکست تیم صدرنشین شده است.

آخرین برد لیورپول در ورزشگاه اتحاد دقیقاً چهار سال پیش در چنین روزی رقم خورد. لیورپول آن بازی را دهم آوریل ۲۰۱۸ با نتیجه دو بر یک برد.

لیورپول بهترین خط حمله این فصل لیگ برتر را در اختیار داشته. قرمزهای مرسی‌ساید هفتاد و هفت گل در سی بازی زده‌اند، یعنی به طور میانگین ۲٫۵۶ گل به ازای هر بازی.

محمد صلاح، سادیو مانه و دیوگو ژوتا مثلث خط حمله لیورپول روی‌هم رفته چهل و شش گل برای این تیم زده‌اند. صلاح با بیست گل صدرنشین جدول گلزنان است.

منچسترسیتی هیچ بازیکنی که بیش از ۱۰ گل زده باشد ندارد و کوین دبروینه، ریاض محرز و رحیم استرلینگ هرکدام ۱۰ گل به ثمر رسانده‌اند.

منچستر سیتی بهترین خط دفاع لیگ برتر را در اختیار دارد. سیتیزن‌ها فقط هجده گل در سی بازی خورده‌اند، یعنی میانگین ۰٫۶ گل برای هر بازی.

منچستر سیتی و لیورپول ۴۹ مرتبه در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که قرمزها بیست برد و آبی‌ها یازده برد داشته‌اند. هجده بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.

قرمزها در سال ۲۰۲۲ خارق العاده ظاهر شده‌اند و سی و یک امتیاز از سی و سه امتیاز ممکن را کسب کرده‌اند. تساوی دو بر دو ماه ژانویه مقابل چلسی، تنها تساوی آن‌ها در سال جدید است. تیم یورگن کلوپ پس از چهار برد خارج از خانه پیاپی سراغ این بازی حساس می‌آید؛ با این وجود آخرین پیروزی آن‌ها در ورزشگاه اتحاد، به برد چهار بر یک سال ۲۰۱۵ بر می‌گردد.

افت منچسترسیتی در ماه‌های اخیر موجب شد تا برتری آن‌ها در صدر جدول فقط به یک امتیاز کاهش پیدا کند. در ژانویه به نظر می‌رسید سیتی به آسانی قهرمان خواهد شد ولی امتیاز از دست دادن مقابل ساوتهمپتون، تاتنهام و کریستال پالاس، ششمین قهرمانی سیتیزن‌ها در لیگ برتر را با چالش خاصی مواجه کرده است.

روبن دیاز و کول پالمر مصدومان منچسترسیتی برای دیدار امشب هستند. بنجامین مندی هم به‌دلیل اتهامات وارده هنوز به لیست سیتیزن‌ها بازنگشته است. فابینیو تنها مصدوم لیورپول پیش از این دیدار حساس بوده که احتمال رسیدنش به نبرد اتحاد وجود دارد.

ترکیب احتمالی منچستر سیتی:

ادرسون، واکر، استونز، لاپورت، کانسلو، رودری، دبروینه، گوندوغان، استرلینگ، گریلیش، فودن

ترکیب احتمالی لیورپول:

آلیسون، آرنولد، ماتیپ، فان‌دایک، رابرتسون، کیتا، فابینیو، تیاگو، صلاح، دیاز، مانه

9404