نامجومطلق: دربی می‌تواند روز خوب رافائل سیلوا باشد

نامجومطلق: دربی می‌تواند روز خوب رافائل سیلوا باشد

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت استقلال می گوید که شرایط دو تیم پیش از برگزاری دربی پایتخت، ربطی به نتیجه بازی ندارد و گاها تیمی که در وضعیت خوبی بود، نتیجه مناسب را کسب نکرده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، مجید نامجو مطلق پیشکسوت و مربی سابق استقلال که خود سابقه سالها حضور در دربی پایتخت را دارد، معتقد است که حضور تماشاگران می تواند باعث افزایش انگیزه بازیکنان برای ارائه یک بازی جذاب شود. او همچنین می گوید که استقلال می تواند با فرهاد مجیدی ساختار دفاعی خود را در دربی حفظ کرده و به موفقیت برسد.

نامجومطلق در ابتدای صحبت هایش گفت: با توجه به فاصله دو تیم در جدول رده بندی، شرایط به گونه ای است که نتیجه این دیدار می تواند خیلی تأثیرگذار باشد و این مسابقه نقش تعیین کننده ای برای ادامه بازی ها و لیگ داشته خواهد داشت. این دیدار از حساسیت خیلی بالایی برخوردار است. با توجه به اختلاف امتیازی که پرسپولیس با استقلال دارد، این تیم نیازمند ارائه یک فوتبال تهاجمی است و شاید این مسئله باعث شود که یک دربی متفاوتی را نسبت به بازی های قبلی بین دو تیم شاهد باشیم. قاعدتا تیم ها باید احتیاط را کنار بگذارند و این مسئله به جذابیت بازی کمک می کند.

او صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: در بعد شرایط نتیجه دربی، من اعتقاد دارم که این بازی قابل پیش بینی نیست. ما بارها رویارویی هر دو تیم را دیده ایم. خیلی مواقع تصور بر این بوده که یک تیم بر دیگری برتر بوده و می توانسته برنده بازی باشد که این نظریه کاملا رد می شود. چون دربی یک بازی متفاوت است. من اعتقاد دارم که دربی را نمی شود پیش بینی کرد. حتی زمانی که یک تیم، برتری های نسبتا بیشتری به تیم دیگر دارد، تضمینی برای پیروزی قطعی در دربی نیست.

وی گفت: ما می دانیم که استقلال شرایط بسیار خوبی دارد. این تیم چند فاکتور خیلی مهم را رعایت کرده است. از جمله نباختن، کم گل خوردن و... اینها فاکتورهای مثبتی است که استقلال از خودش به جا گذاشته است. امیدوارم که این روند ادامه داشته باشد و شرایط به نوعی رقم بخورد که وضعیت استقلال از لحاظ روحی و روانی برای بازی های بعد به هم نخورد.

نامجومطلق درباره زمان حضور خودش در دربی و یک ضربه پنالتی که در مصاف با وحید قلیچ از دست داد، گفت: در آن دوره و با توجه به مهره هایی که از دست داده بودیم، از لحاظ نفری خیلی متضرر شده بودیم. بازیکنان تأثیرگذارمان از تیم جدا شده بودند و بازیکنان جوانی نظیر گروسی به تیم آمدند. تیم پرسپولیس از نظر نفری شرایط بهتری داشت و به نظر می رسید آنها تیم برنده بازی باشند ولی استقلال نشان داد که از نظر فنی تیم برتری است ما در آن بازی استحقاق پیروزی را داشتیم. 

وی ادامه داد: حالا یک خطای پنالتی به دست آمد و آن را به من دادند که بزنم. در آن زمان، استادیوم آزادی کیفیت خوبی مانند الان نداشت و متأسفانه در لحظه آخر که خواستم ضربه را بزنم، پایم به زمین گیر کرد و آن  باعث شد آنطور که می خواستم نشود و آقای قلیچ توانست پنالتی را مهار کند. ولی ما در جریان بازی تیم برتر بودیم و حتی گل مساوی را به ثمر رساندیم و می توانستیم گل های بعدی را هم بزنیم که فرصت هایمان به گل تبدیل نشد. شرایط دربی دقیقا اینگونه است. به عقیده کارشناسان، پرسپولیس می توانست آن بازی را برنده شود ولی تیم ما به حدی خوب بازی کرد که با وجود از دست دادن یک ضربه پنالتی، باز هم می توانستیم برنده دربی باشیم که متأسفانه اینگونه نشد. به هر حال این اتفاقی است که ممکن است برای هر بازیکنی پیش بیاید.

پیشکسوت آبی ها درباره تقابل بهترین خط حمله و بهترین خط دفاعی لیگ در دربی و اینکه استقلالی ها باید چه برنامه ای برای این بازی داشته باشند، گفت: سیاوش یزدانی و حسین مرادمند بازیکنان بسیار تأثیرگذاری در خط دفاعی استقلال بودند و این تیم، با این بازیکنان رکوردهایی که اکنون دارد را به ثبت رسانده است. این دو، بازیکنانی هستند که قطعا می توانستند در ادامه لیگ و بخصوص بازی دربی تأثیرگذار باشند. به هر شکل این اتفاقی است که رخ داده و من نیز تخصصی روی قوانین نظام وظیفه ندارم که بخواهم درباره آن اظهارنظر کنم ولی این مسئله ای است که پیش آمده و استقلال می بایست این اتفاق را کاملا فراموش کند و کوچکترین تأثیری روی روند بازی و شرایط روحی و روانی تیم نداشته باشد.

وی درباره عملکرد رافائل سیلوا بازیکن جدید آبی ها نیز گفت: مدافع برزیلی که جذب شده، در بازی برابر صنعت نفت فوتبال بسیار خوبی را به نمایش گذاشت. آنگونه که من دیدم، او بازیکن بسیار باتجربه ای است. بازیکنان باتجربه حتما نباید سابقه حضور در دربی را داشته باشند. بعضی از بازیکنان در این سطح، دربی های متفاوت و در کشورهای دیگری را تجربه کرده اند. این بازیکن در لیگ عربستان که بازی های دربی گونه زیادی دارند، بازی کرده و قطعا با این فشار و جوی که در شهرآورد پایتخت وجود دارد، آشناست. او در بازی با صنعت نفت خیلی خوب و باتجربه عمل کرد و در نخستین بازی خود، نمایش خوبی داشت. او می تواند برای دربی، بازیکن تأثیرگذاری باشد و من اعتقاد دارم که باید برابر پرسپولیس از او استفاده شود. امیدوارم روز خوب این مدافع باشد.

نامجو مطلق گفت: استقلال تیمی نیست که متکی به خط دفاعی باشد. اینکه استقلال کمتر به حریف موقعیت می دهد، این در اصل به ساختار خط دفاعی تیم برمی‌گردد. من اعتقاد دارم که دفاع تیمی استقلال خوب عمل کرده است. اگر بازیکنان ما از همان نفر اول کار دفاعی را خوب و منظم انجام دهند و وظایف دفاعی خود را به نحو احسن به نمایش بگذارند و محوطه جریمه را پوشش دهند، می توانند موفق باشند. این مسائل باعث شده تا استقلال در فاز دفاعی موفق عمل کند.

او درباره حضور تماشاگران در دربی نیز گفت: من از این مسئله خیلی خوشحالم. چون به نظر من حضور تماشاگران روی انگیزه بازیکنان تأثیر مستقیم دارد. خود من نیز در این بازی ها بوده ام. به نظر من این بازی بدون حضور تماشاگر، آن هیجان کافی را ندارد. حضور هواداران می تواند در جذاب تر کردن بازی نقش بسزایی داشته باشد. این دیدار می تواند یک تحریک متفاوتی نسبت به دربی های یکی دو سال اخیر ایجاد کند. قطعا حضور تماشاگران روی جذاب تر شدن بازی کمک زیادی می کند.

نامجومطلق در پایان اضافه کرد: امیدوارم که استقلال در این بازی پیروز شود و در ادامه لیگ بتواند با قدرت به کارش ادامه دهد و در نهایت عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

۴۱۵۴