فرمول پیروزی پرسپولیس در بازی‌های خارج از خانه؛ سیلی اول را بزن!

فرمول پیروزی پرسپولیس در بازی‌های خارج از خانه؛ سیلی اول را بزن!

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس امروز در جام حذفی یک مسابقه سختِ خارج از خانه دارد.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس امروز و تا ساعتی دیگر در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در ورزشگاه امام خمینی شهر اراک مقابل تیم آلومینیوم این شهر قرار می‌گیرد. پرسپولیس در مرحله قبلی یتم نفت و گاز گچساران را شکست داد و به این مرحله رسید.

از آنجا که این مسابقه در اراک برگزار میشود بد نیست نگاهی به بازی‌های خارج از خانه پرسپولیس در لیگ بیست و سوم بیندازیم تا بتوانیم تحلیل درستی از مسابقه‌ای که قرار است ساعت 18:15 شروع شود داشته باشیم.

پرسپولیس در این فصل 12 مسابقه خارج از خانه برگزار کرده است. در این 12 مسابقه 6 برد، 4 تساوی و 2 شکست به دست آورده است. با این نتایج پرسپولیس بعد از ذوب آهن اصفهان دومین تیم برتر مسابقات از نظر کسب امتیاز در مسابقات خارج از خانه است.

اما یک نکته مهم در این میان وجود دارد. آمار نشان می‌دهد پرسپولیسی‌ها با زدن گل اول در مسابقات خارج از خانه شانس زیادی برای پیروزی پیدا می‌کنند. در 7 مسابقه پرسپولیس گل اول را به میزبان زده است و 6 تا از این مسابقات را با برد تمام کرده است.

این اتفاق در بازی‌هایی مقابل تراکتور، فولاد، پیکان، ذوب آهن، گل گهر سیرجان و صنعت نفت آبادان رخ داده است. تنها مسابقه‌ای که پرسپولیسی‌ها در آن گل اول را زدند اما بازی را نبردند بازی با مس رفسنجان در هفته آخر نیم‌فصل اول بود.

در مقابل پرسپولیس در 3 بازی خارج از خانه، گل اول را دریافت کرده که در دو تای آنها شکست خورده و فقط یک بار توانسته بازی را مساوی کند. در بازی با سپاهان و آلومینیوم پرسپولیس گل اول را دریافت کرد و نتوانست جبران کند و هر دو بازی را باخت. تنها در بازی با استقلال خوزستان بود که پرسپولیس دو بار از میزبان عقب افتاد اما هر دو بار توانست گل خورده را جبران کند و بازی در نهایت با تساوی دو بر دو تمام شد.

در دو بازی خارج از خانه مقابل ملوان بندر انزلی و استقلال هم اصلا گلی رد و بدل نشد و بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. این آمار نشان می‌دهد پرسپولیس در بازی امروز مقابل آلومینیوم در اراک اگر می‌خواهد به برتری برسد و راهی مرحله بعدی شود راهی مطمئن‌تر از زدن گل اول ندارد.

1359