غیبت گزینه‌های قضاوت دربی در این هفته از لیگ برتر

غیبت گزینه‌های قضاوت دربی در این هفته از لیگ برتر

پایگاه خبری فوتبالی- با اعلام اسامی داوران این هفته لیگ برتر اثری از گزینه‌های قضاوت دربی در این لیست نیست.

به گزارش فوتبالی، طی روزهای گذشته گمانه زنی‌هایی درخصوص داور دربی پایتخت در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه قرار است تا مهدی سیدعلی، داور باتجربه کشور، شهرآورد بزرگ میان استقلال و پرسپولیس را قضاوت کند.

اما انتشار این خبر با تکذیب رئیس دپارتمان داوری همراه شد. رضا سخندان درخصوص اینکه کمیته داوران به سیدعلی پیشنهاد داده دربی را قضاوت و سپس از داوری خداحافظی کند، گفت: این بحث شایعه است. هنوز جلسه‌ای برای انتخاب داور دربی نداشتیم. ابتدا باید هفته بیست و دوم لیگ برتر برگزار شود و سپس در این مورد تصمیم‌گیری کنیم.

هر چند که سخندان قضاوت مهدی سیدعلی در دربی تهران را تکذیب کرد اما استراحت به این داور باتجربه در دیدارهای هفته بیست و دوم باعث شده است تا یکبار دیگر نام او برای به عهده گرفتن قضاوت شهرآورد پایتخت مطرح شود.

روز گذشته در برخی از رسانه‌ها اعلام شد که با انتخاب مهدی سیدعلی به‌عنوان داور دیدار نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس، او از گزینه‌های داوری دربی خارج شده است اما امروز و پس از اعلام رسمی کمیته داوران، این علی صفایی است که دیدار سرخ‌پوشان پایتخت و شاگردان محمود فکری را داوری می‌کند تا سیدعلی این هفته را به استراحت بپردازد.

البته در این میان از پیام حیدری و موعود بنیادی‌فر نیز به‌عنوان دیگر کاندیداهای قضاوت دربی نام برده می‌شود که آنها نیز در این هفته دیداری را سوت نمی‌زنند. البته گفته می‌شود به دلیل قضاوت پیام حیدری در دیدار میان پیکان و نساجی و اشتباهاتی که وی داشت، این داور از قضاوت در این هفته محروم شده است و به همین دلیل نام او در میان قاضیان این هفته دیده نمی‌شود.

در این بین بیژن حیدری و وحید کاظمی برای قضاوت در پلی‌آف لیگ قهرمانان در تاریخ دربی ایران نیستند و شانسی برای قضاوت دیدار استقلال و پرسپولیس ندارند.

در نهایت از میان سه گزینه پایانی یعنی مهدی سیدعلی، پیام حیدری و موعود بنیادی‌فر یک نفر قضاوت شهرآورد پایتخت را برعهده خواهد داشت.

۴۱۵۴