مظفری: با کمیته داوران ضعیف، داوری قوی هم نخواهیم داشت

مظفری: با کمیته داوران ضعیف، داوری قوی هم نخواهیم داشت

خبرگزاری فوتبالی- نوید مظفری کارشناس داوری فوتبال درباره مسائل اخیر فوتبال ایران در برنامه همیشه با ورزش رادیو ورزش توضیحاتی داد که در ادامه می خوانیم.

به گزارش فوتبالی، مظفری درباره معیار انتخاب اشخاص بر مسند امور گفت: حضور آقای صفیری در هیات رییسه فدراسیون فوتبال یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود. ما در اساسنامه فدراسیون فوتبالی عنوانی به نام سرپرست نداریم. ماده ای وجود دارد که نوشته اعضای کمیته داوران نباید به هیچ باشگاهی فعالیت داشته باشند و یا منتفع از فوتبال از جایی دیگر نباشند. بدین ترتیب انتخاب آقای صفیری مطابق قوانین نیست. اوضاع فوتبال ایران الان در حالی است که با سرپرست اداره می شود. ما چیزی به عنوان سرپرست دبیرکل نداریم اما این پست را داشتیم! اوضاع فوتبال ایران بسیار آشفته است.

وی در ادامه گفت: اساتیدی که در فدراسیون هستند باید پاسخگو باشند. رییس کمیته داوران باید عضو هیات رییسه فدراسیون باشد. کسی که در هیات رییسه فدراسیون است حرفی برای گفتن دارد و می تواند حق کمیته داوران را بگیرد. ما آموزش درستی در داوری کشور نداریم و کلاس هایی که داریم فقط کلاس هایی است که می خواهیم بگوییم برگزارش کردیم. ما باید تلاش بکنیم تا ساختارمان را شکل دهیم که البته کار بسیار سختی است. 

مظفری در ادامه تاکید کرد: شان و منزلت داوران هم رعایت نمی شود. شما نمی توانید با کمیته داوران ضعیف، داوری قوی داشته باشید. در این مرحله تا رییس فدراسیون و هیات رییسه قطعی انتخاب نشود کاری پیش نمی رود. الان هیات رییسه داریم اما با اساسنامه ای که فیفا از آن کلی ایراد گرفته نمی توان کاری انجام داد. 

نوید مظفری در ادامه اضافه کرد: اکنون در هیات رییسه فدراسیون، کدامیک اشراف کامل به مسائل داوری دارند؟ من حتی آقایان ممبینی و اصفهانیان را نیز در این دسته نمی دانم. هر دوی این بزرگواران از داوران خوب و استاد من بودند اما در مدیریت هیچ کاری انجام ندادند. اگر آقای فغانی در جام جهانی قضاوت خوبی داشتند به دلیل استعداد شخصیشان بوده و ما نباید بگوییم داور خوبی تربیت کردیم. کمیته داوران هیچ کاری برای داوران انجام نداد و بنابراین همه این موارد به مدیریت بر می گردد. ما دو برنامه بلندمدت و کوتاه مدت داریم. باید استعدادهای زیاد و جوانی که پشت ساختار اشتباه داوری کشور می سوزند را پیدا کنیم. زمان به جای عملکرد، درجه داوران را بالا می برد و عملکرد در زمین مشخص می شود.

کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: درباره فساد در داوری در دوره مذکور باید بگویم وقتی در کشوری مانند آلمان در داوری فساد وجود دارد پس ما هم داریم. الان ۳۰ سال پیش نیست. تمام شنوندگان شما انقدر آگاهی دارند که خیلی مسائل را متوجه می شوند. این فساد در لیگ یک و دو مشهود بوده است. من خیلی نمی توانم قاطعانه درباره لیگ برتر صحبت کنم چرا که بار حقوقی دارد و نمی توانم ثابت کنم.

7413