نظر کارشناس داوری درباره گل پرسپولیس به گل‌گهر

نظر کارشناس داوری درباره گل پرسپولیس به گل‌گهر

پایگاه خبری فوتبالی- کارشناس داوری فوتبال کشورمان، نبود VAR را دلیل اصلی تشخیص ندادن خطا در صحنه تنها گل پرسپولیس به گل‌گهر سیرجان دانست. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، حیدر سلیمانی درباره قضاوت محمد حسین ترابیان در دیدار گل‌گهر سیرجان و پرسپولیس اظهار داشت: گلی که پرسپولیس در دقیقه 13 به ثمر رساند، خطای هَند بود. دیدم که در برخی صفحات مجازی نوشته بودند بازوی پاکدل باز بوده و گل درست است، اما توپ به بازو و سپس پایین آرنج مهاجم پرسپولیس برخورد کرد و گل باید مردود می‌شد.

وی در مورد اینکه کدام داور باید هَند را تشخیص می‌داد، تصریح کرد: داور، عمود به صحنه بود و دید لازم را نداشت. کمک داور هم از صحنه دور بود و نمی‌توانست تشخیص بدهد. همانطور که همه ابتدا فکر می‌کردند پاکدل با سر به توپ ضربه زده، ترابیان نیز چنین فکری کرده و ایرادی به او نمی‌گیرم. جای خالی VAR در این بازی دیده شد.

کارشناس داوری فوتبال ایران در خصوص سایر صحنه‌های حساس مسابقه خاطرنشان کرد: بازیکنان گل‌گهر در دقیقه 26 اعتقاد داشتند روی مهاجم این تیم پنالتی شده، اما سید جلال حسینی به درستی توپ را زد و اعلام کرنر صحیح بود. در دقیقه 45 هم احسان پهلوان در محوطه جریمه گل‌گهر سرنگون شد، اما آن صحنه جدال بین دو بازیکن بود و پنالتی نبود. کارت‌های داور به بازیکنان دو تیم هم درست بود.

سلیمانی درباره صحنه‌های مشکوک نیمه دوم دیدار گل‌گهر و پرسپولیس به تسنیم گفت: سرپرست گل‌گهر با دستور داور چهارم اخراج شد که به‌خاطر الفاظ او چنین تصمیمی گرفته شد. همچنین پرسپولیسی‌ها معتقد بودند توپ به دست مدافع گل‌گهر برخورد کرده در حالی که به بدن مدافع خورده بود. اگر توپ به دست مدافع گل‌گهر هم برخورد کرده باشد، به نظرم هَند نبود. بازیکنان گل‌گهر در دقایق پایانی می‌گفتند سرلک باید کارت زرد دوم را به‌خاطر خطای شدید اعلام می‌کرد که درست نبود.

9719