از محسن ترکی تا جادوی شیخ دیاباته؛ استقلال - تراکتور به روایت آمار و ارقام

از محسن ترکی تا جادوی شیخ دیاباته؛ استقلال - تراکتور به روایت آمار و ارقام

پایگاه خبری فوتبالی - دیدار تراکتور و استقلال در تبریز همواره حاشیه‌ها و حرف و حدیث‌های خاص خود را داشته است.

به گزارش فوتبالی، بازی تراکتور - استقلال همواره از بازی‌های مهم و جذاب لیگ برتر بوده است. مسابقه‌ای که اکثرا پرگل و تماشایی از آب درآمده است. به همین مناسبت نگاهی داشتیم به تاریخ بازیهای دو تیم در لیگ برتر:

آمار به سود استقلال

استقلال و پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر 27 بار مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند که تعداد برد استقلال، یکبار بیشتر از حریفش است. 6 برد استقلال در 5 سال اخیر به دست آمده تا آبی‌ها از دوران افت تراکتور بهترین بهره را ببرند. استقلال 10 بار حریفش را برده و 9 پیروزی هم به نام تراکتور ثبت شده است.

در این 27 بازی، 66 گل زده شده که 34 گل سهم استقلال و 32 گل سهم تراکتور بوده تا از این حیث هم آبی‌ها برتری خفیفی نسبت به رقیب سرخ‌پوش خود داشته باشند.

اشکان، آخرین گلزن سه امتیازی برابر استقلال

دو تیم در تبریز 13 بار مقابل هم صف آرایی کرده اند که 6 بازی دو تیم برنده نداشته است، 4 بار استقلال پیروز شده و 3 بار هم تراکتور برنده از میدان خارج شده است. از آخرین پیروزی تراکتور مقابل استقلال در تبریز 3 سال می‌گذرد. تی تی ها آخرین بار، جمعه 26 بهمن 1397 با گل زیبای اشکان دژاگه طعم برد مقابل آبی ها را چشیدند و در دو فصل اخیر، هر دو مسابقه در تبریز، با برتری استقلال به پایان رسیده است.

آتش بازی شیخ محبوب آبی‌ها

بهترین نتیجه استقلال در تبریز به بازی دو فصل پیش دو تیم برمی‌گردد. 

جایی که شاگردان استراماچونی با هت‌تریک شیخ دیاباته و تک گل علی کریمی در مقابل گل های ساسان انصاری و محمدرضا آزادی، تراکتور را در ورزشگاه مملو از تماشاگر یادگار امام(زه) شکست دادند تا شیخِ آبی‌ها بهترین برد تاریخ لیگ برتری استقلال مقابل تراکتور رقم بزند.

تبریز، استقلال و ترکی

نمی‌شود مطلبی راجع به بازیهای استقلال و تراکتور در تبریز نوشت و اشاره ای به بازی جنجالی دو تیم در تبریز به قضاوت محسن ترکی نداشت. تراکتور و استقلال 9 بهمن 1390 در جدالی فوق حساس به مصاف هم رفتند که محسن ترکی با اخراج جنجالی  احسان حاج‌صفی – که آن زمان به عنوان سرباز در خدمت تراکتور بود – خون تراکتوری‌ها را به جوش آورد. 

درست 2 دقیقه بعد از اخراج حاج صفی بود که مجتبی جباری اولین گل استقلال را زد و در ادامه بازی و در نیمه دوم دوباره هشت آبی‌ها برای تیمش دبل کرد تا در دیداری جنجالی شاگردان مظلومی بازی را از امیر قلعه‌نویی و پرشورها ببرند؛ مسابقه‌ای که هنوز هم هواداران تراکتور با ناراحتی درباره آن صحبت می‌کنند و می‌گویند که نتیجه آن بازی بود که مانع قهرمانی تراکتور در لیگ شد.

گزارش از حامد حاجی محمدی/ پایگاه خبری فوتبالی