پس از بررسی های وزارت ورزش؛ مشکل انتخابات فدراسیون تکواندو حل شد/ ساعی در یک قدمی فدراسیون

پس از بررسی های وزارت ورزش؛ مشکل انتخابات فدراسیون تکواندو حل شد/ ساعی در یک قدمی فدراسیون

پایگاه خبری فوتبالی- موانع قانونی برای صدور حکم رئیس فدراسیون تکواندو رفع شده و به زودی منتخب مجمع کار خود را در این فدراسیون آغاز خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، مجمع انتخابات فدراسیون تکواندو ۱۵ دیماه در محل سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد و در پایان و پس از انصراف سه نامزد از حضور در انتخابات، هادی ساعی با اخذ ۲۹ رأی در برابر ۲۷ رأی پولادگر به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد.
پس از آن برخی اعضای مجمع با ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش خواستار توقف حضور حکم هادی ساعی به دلیل نرسیدن تعداد آرای وی به حد نصاب لازم (نصف به علاوه یک) شدند. برخی از همین نفرات نیز با طرح شکایتی علیه وزارت ورزش در دیوان عدالت اداری خواستار اخذ دستور موقف به همین منظور شدند تا موضوع بیشتر مورد بررسی قرار گیرد. جلسه رسیدگی به این شکایت یکشنبه ۲۴ بهمن ماه برگزار شد.

وزارت ورزش نیز پس از جلسه روز ۲۵دی ماه که با حضور برخی معاونین برگزار شد، با ارسال نامه‌ای به نهاد معاونت حقوقی ریاست جمهوری موضوع را استعلام کرد.

همان زمان رغبتی مدیرکل دفتر برنامه ریزی وزارت ورزش در گفتگویی که با رسانه‌ها داشت در مورد مشکل مجمع تکواندو گفت: در اساسنامه ابلاغ شده، چندین نوع اکثریت اعلام وجود دارد. اکثریت مطلق، نصف به علاوه یک و نسبی. تفسیر آن بر عهده مرجعی است که اساسنامه را صادر کرده است. طبق برداشت اولیه، ۵۰ درصد به علاوه یک رأی، یعنی رأی اعضای حاضر ملاک بوده که بر این اساس هادی ساعی یک رأی کم دارد.

تفسیر دیگر ممکن است متفاوت باشد. چون این مسئله ابهام حقوقی داشت از معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری استعلام کردیم. هر پاسخی دهند مبنای ما خواهد بود.

خبرهای رسیده از وزارت ورزش حکایت دارد که کلیه موارد فوق رفع شده و حضور هادی ساعی در رأس فدراسیون تکواندو به عنوان منتخب مجمع قانونی بوده و به زودی حکم وی از سوی وزیر ورزش ابلاغ خواهد شد تا بعد از گذشت بیش از ۴۰ روز از برگزاری مجمع هادی ساعی با حضور در خانه تکواندو کار خود را آغاز کند.

6641