حمله ناگهانی هادی ساعی به فدراسیون تکواندو

حمله ناگهانی هادی ساعی به فدراسیون تکواندو

هادی ساعی می گوید پس از المپیک هر بار حرفی به زبان آوردم گفتند او نظرات مغرضانه می دهد و وقتی سکوت کردم عده ای دیگر گفتند ساعی به دنبال سهم خواهی است و با فدراسیون تکواندو زد و بند کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، هادی ساعی که یکی از پرافتخارترین ورزشکاران ایران در ادوار مختلف المپیک محسوب می شود این روزها، دورادور عملکرد تکواندوی ایران را زیر نظر دارد، پس از نتایج تیم ملی در رقابت های جهانی و سوالات متعددی که به جهت ناکامی تکواندوکاران از وی پرسیده می شد در یک نشست مطبوعاتی به صحبت پرداخت. او در این نشست پس از صحبت های خود با سوالات خبرنگاران مواجه شد و به پاسخگویی پرداخت. 

گفتند ساعی نظرات مغرضانه می دهد

اتفاقاتی در تکواندو رخ داد و من تصمیم نداشتم درباره آنها صحبت کنم و به همین دلیل سکوت کردم، قبل از این هم در المپیک اتفاقاتی رخ داد و بعد از المپیک نظرات فنی را اعلام کردم که گفتند ایشان نظر مغرضانه می دهد و می خواهند فدراسیون را خراب کند، سه سال است که پایم را در خانه تکواندو نگذاشتم، چون نمی‌خواستم برای این رشته اتفاق بدی رخ دهد. برخی مواقع نبودن کمک می‌کند، سعی کردم نباشم تا دوستان با آرامش کار کنند، اما متاسفانه این اتفاقات رخ نداد.

دوست داشتم بحث دو طرفه کنیم

خیلی دوست داشتم در نشست امروز اعضای فدراسیون نیز حضور داشته باشند تا جلسه به صورت دو طرفه پیش برود، اما این اتفاق نیفتاد، با توجه به تماس هایی که خبرنگاران مختلف با من می گرفتند ترجیح دادم این نشست را برگزار کنم تا بتوانم پاسخ همه را یک جا بدهم، دوست ندارم یک طرفه به قاضی بروم، اگر دوستان بودند در این نشست به نتایج بهتری می رسیدیم و می توانستیم نظراتمان را به اشتراک بگذاریم، فدراسیون تکواندو بارها نشست گذاشت، اما منتقدان را دعوت نکرد، قطعا کارشناسانی که از فدراسیون انتقاد می کنند غرضی ندارند.

دیدم صلاح نیست از تکواندو کنار رفتم

من در تکواندو به هر چیزی که خواستم، رسیدم و اصلا به دنبال جایگاه و پست نیستم. مطمئن باشید اگر دنبال پست باشم به دلیل مسئولیتی که می آورد باید از خودم هزینه کنم، سه سال مدیر فنی تیم‌های ملی بودم تمام قد در کنار بازیکنان و حتی نوجوانان قرار داشتم. در این سه سال همه دوستان شاهد بودند که موثر بودم. وقتی اتفاقاتی در تکواندو رخ داد احساس کردم صلاح نیست در تکواندو باشم و به همین دلیل کنار رفتم البته فدراسیون هم راغب نبود من در کنار تکواندو باشم چرا که از انتقاد خوششان نمی آید، من هم به دلیل اینکه تکواندو را دوست داشتم نمی خواستم همکاری کنم و به همین دلیل حتی در عرض سه سال گذشته حتی پایم را هم در خانه تکواندو نگذاشتم، می خواستم ببینم واقعا تیم ملی تکواندو می تواند موفق شود یا خیر که دیدیم موفق نشد.

اگر به ریو می رفتم همه تقصیرها به گردن من می افتاد

حتی در المپیک هم شرایط برایم مهیا بود تا در کنار ملی‌پوشان باشم اما نرفتم. در حال حاضر خوشحالم که نرفتم چون نتایج طوری رقم خورد که اگر می‌رفتم این اتفاقات بر دوش من می‌افتاد. به هر حال آقایان به دنبال این هستند که همیشه ناکامی را به گردن ورزشکار و مربی بیندازند، من پیش از این با تیم ملی نوجوانان و بزرگسالان نشان دادم که به دنبال موفقیت تیم های ملی هستم.

حرفی نزدن اما خیلی گفتند ساعی زد و بند کرده است

البته اکنون می بینم که کنار ماندن ضرر دارد، پس از اینکه سکوت کردم و اظهارنظری نکردم برخی‌ها گفتند چرا هادی ساعی سکوت کرده ؟ در شبکه‌های اجتماعی مطالبی را نوشتند که ساعی به دنبال سهم خواهی است و گفتند که هادی ساعی با فدراسیون زد و بند کرده و سکوت کرده است. نه، اینطور نبوده من با کسی نبسته‌ام و در تکواندو به هر چه که می‌خواستم رسیده‌ام من هر چه که دارم به لطف خدا از تکواندو است.

همه چیز داریم جز همدلی

همه بچه‌ها در تیم ملی زحمت کشیدند و تلاش کردند من کنار آنها بودم و مسابقات آنها را از نزدیک دیدم هیچ وقت مربی دوست ندارند که بازیکنش ببازد و یا اینکه بازیکنی دوست ندارد که در مسابقه‌ای شکست بخورد. همه تلاش کردند تا تیم نتیجه بگیرد به هر حال یک تیم بزرگ مثل تکنواندوی ایران آدم‌های بزرگ می‌خواهد، تنها نمی‌شود کار کرد، من دلم برای مهدی بی‌باک سوخت. شما ببینید در طول این همه سال هرچه در تکواندو کسب شده با همدلی بوده است. اما من امروز این همدلی را در تیم ملی نمی‌بینم. ما در گذشته خوابگاه، سالن و غذا هیچکدام شرایط خوبی را نداشتند اما الان ما همه چیز داریم اما نتایج را نمی‌توانیم کسب کنیم ما در بدترین شرایط بهترین نتیجه را کسب می‌کردیم اما امروز با توجه به اینکه تکواندو هیچ مشکلی از لحاظ امکانات ندارد اما عدم همدلی باعث شده اتفاقات خوبی رخ ندهد.

حق من بود اما کرمی را معرفی کردند

من 8 سال عضو کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی بودم. در آن مقطع IOC از همه فدراسیون‌ها می‌خواست یک کمیسیون تشکیل دهند. من رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک ایران هستم تنها کمیسیونی که می‌تواند با IOC ارتباط مستقیم داشته باشد همین کمیسیون است. این کمیسیون در مجمع انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک 6 رای دارد و در واقع 10 درصد از رای انتخابات کمیته ملی المپیک برای کمیسیون ورزشکاران است. فدراسیون جهانی آمد و این کمیسیون را در مقر فدراسیون جهانی تشکیل داد و از کشورها خواست شاخص‌ترین ورزشکار خود را معرفی کنند اما اتفاق بدی رخ داد و دوستان یوسف کرمی را به جای من معرفی کردند به هر حال همه می‌دانید که این حق من بوده‌ چون شاخص‌ترین قهرمان المپیکی ایران هستم.

همه فکر می کردند من از ایران معرفی شده ام

این بار در فدراسیون جهانی جلسه‌ای برای انتخاب اعضای کمیسیون ورزشکاران بود من برای اینکه یوسف کرمی رای بیاورد به همراه دوستان تلاش کردیم. متاسفانه او تنها یک رای کم آورد و یک نفر از فرانسه به جای او انتخاب شود. این پست برای کشورمان بسیار مهم بود. در آنجا هر کسی که من را می‌دید تصور می‌کرد از ایران بنده معرفی شدم، به طور مثال پاسکال جانتی به من گفت اگر تو نامزد می شدی من اصلا پا پیش نمی گذاشتم.

اردن دو نماینده در هیات اجرایی دارد اما از ایران دریغ از یک نفر

پولادگر هم در کره جنوبی در انتخابات شورای اجرایی نتوانست رای بیاورد. او حتی نتوانست برای یوسف کرمی در کمیسیون ورزشکاران لابی کند و این واقعا جای تاسف دارد. متاسفانه با توجه به اینکه اردن هیچ جایگاهی در تکواندو ندارد در آن مقطع که پولادگر در کمیته اجرایی حضور داشت، اردنی‌ها یک مدال المپیک نداشتند آنها این دوره هم به عنوان نماینده آسیا انتخاب شدند. اردن یک نماینده بانوان در هیات اجرایی فدراسیون جهانی دارد اما ما که در تکواندو رزومه داریم حتی یک نفر هم در هیات اجرایی نداریم، آنها دو نماینده دارند اما ما آرزو داریم تنها یک نماینده داشته باشیم. 

بی باک انتخاب شورای کمیته فنی نبود

 تا جایی که بنده اطلاع دارم و در جریان هستم در انتخاب سرمربی در شورای کمیته فنی رای‌گیری به نفع مهدی بی‌باک نبود. از آنجایی که مدیریت فدراسیون تکواندو مشورتی نیست، هر کسی که تحت کنترل پولادگر باشد می‌تواند با او کار کند. این اتفاق خوبی نبود چرا که بی‌باک از قهرمانان سابق کشورمان است و آدم کوچکی نبود. او در عرصه مربیگری تجربه‌هایی دارد اما به تنهایی نمی‌تواند تیم‌ را هدایت کند در کنار او باید مشاورهای خوبی باشد. افشار و علیرضا و نصرآزادانی در کنار او هستند. افشار تجربه مربیگری در تیم ملی را دارد اما نصر کم تجربه است و بسیار بازیکن منظمی است.

تمام کارها بر دوش بی باک، نصرآزادانی و افشار بود

زمانی که من در کنار بازیکنان بودم تا کنار زمین بازیکنان را همراهی می‌کردم و در تمرینات، مسابقه و ... در کنار آنها بودم. من در کره دیدم همه کارها را بی‌باک، نصر؟آزادنی و افشار انجام می‌دادند. کارهایی را آنها انجام می‌دادند که اصلا برعهده آنها نبود. مربی که نباید کارهای تدارکاتی را انجام دهند.

ادامه دارد...