کابوس تیبو کورتوا برای بازی مقابل پاری‌سن‌ژرمن

کابوس تیبو کورتوا برای بازی مقابل پاری‌سن‌ژرمن

پایگاه خبری فوتبالی- تیبو کورتوا با وجود اینکه 6 بار در چلسی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا با تیم فرانسوی روبرو شده، هرگز مقابل پاری‌سن‌ژرمن به پیروزی نرسیده‌است.

به گزارش فوتبالی، کهکشانی‌ها روز سه شنبه در بازی رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ‌قهرمانان‌اروپا به مصاف پاری‌سن‌ژرمن خواهد رفت و کورتوا تلاش خواهد کرد تا با شکستن این طلسم، اولین برد خود را مقابل تیم فرانسوی کسب کند.

دروازه‌بان بلژیکی در فصل 2015-2014 زمانی که آبی‌ها در پاریس به تساوی 1-1 دست یافتند، در دروازه چلسی بود. اما شاگردان مورینیو نتوانستند پی‌اس‌جی را در انگلیس شکست دهند و با تساوی 2-2 و احتساب گلهای خارج از خانه، در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شدند.

چلسی در فصل بعد دوباره با پی‌اس‌جی روبرو شد و تیم فرانسوی هر دو بازی را 2-1 برد، تا به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یابد.

پاری‌سن‌ژرمن و کورتوا در دومین فصل حضورش در مادرید بار دیگر در مرحله گروهی لیگ‌قهرمانان با هم روبرو شدند، که رئال‌مادرید در فرانسه 3-0 شکست خورد و در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو نیز 2-2 مساوی شدند.

از این رو، ملی پوش بلژیکی در 6 بازی مقابل پاری‌سن‌ژرمن سه شکست و سه تساوی در کارنامه دارد و 12 گل نیز دریافت کرده است.

کورتوا در رقابت‌های اروپایی این فصل عملکرد استواری داشته‌است، زیرا در شش بازی مرحله گروهی رئال مادرید تنها سه گل دریافت کرده و چهار مرتبه نیز دروازه خود را بسته نگه داشته‌است.

ملی‌پوش بلژیکی اکنون با ثبت 2 کلین‌شیت مقابل گرانادا و ویارئال، پا به زمین پارک دو پرنس خواهد گذاشت.

9719