تیبو کورتوا و یک دنیا رکورد؛ ستاره بلژیکی رئال مادرید

تیبو کورتوا و یک دنیا رکورد؛ ستاره بلژیکی رئال مادرید

خبرگزاری فوتبالی – تیبو کورتوا یکی از بهترین بازیکنان رئال مادرید بوده است.

به گزارش فوتبالی، بازی مقابل آلاوز با یک نمایش بسیار خوب دیگر از کورتوا همراه شد که ۴۵۷ دقیقه از آخرین گل خورده‌اش می‌گذرد. او می‌تواند با ۷۸ دقیقه بسته نگه داشتن دروازه رکورد ۵۳۵ دقیقه گل نخوردن خودش را بشکند.

کورتوا دو بار مقابل لوکاس پرز و خوسلو در همان ابتدای مسابقه مقابل آلاوز واکنش نشان داد و در ادامه هم با نمایش خوب خود توانست پنجمین کلین شیت متوالی خود را در غیاب کارواخال و راموس ثبت کند.

زیدان پس از بازی درباره او گفت: برای کورتوا خوشحالم. او دروازه‌بان تیم ما است و برای  او خوشحالم. از نظر من او بهترین دروازه‌بان دنیاست و ما نیاز داریم همچنان به ثبت کلین شیت ادامه دهیم.

کورتوا هم‌اکنون با ۱۸ گل خورده در ۳۲ بازی و میانگین ۰.۵۶ گل خورده مدعی جدی کسب جایزه زامورا است. او اگر یک بازی دیگر هم کلین شیت کند نامش در کنار کانیزارس در تاریخ لالیگا با ۷ کلین شیت متوالی ثبت خواهد شد. کورتوا احتمالا در دو هفته آینده قهرمانی لالیگا را هم برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۴ و قهرمانی به همراه اتلتیکو، بدست خواهد آورد. او در آن فصل در ۳۴ بازی توانست ۲۰ کلین شیت ثبت کند و در ۳۴ بازی تنها ۲۴ گل دریافت کند. کورتوا امسال ۱۸ کلین شیت ثبت کرده اما می‌تواند در ۳ بازی باقی مانده آمار خود را بهبود بخشد.

1101