دست یافتن تیبو کورتوا به رکوردی تاریخی در لالیگا

دست یافتن تیبو کورتوا به رکوردی تاریخی در لالیگا

خبرگزاری فوتبالی - تیبو کورتوا در قهرمانی رئال مادرید در لالیگا نقشی کلیدی را ایفا کرد. او در این راه به یک رکورد تاریخی که از سال 1954 دست نخورده باقی مانده بود نیز دست یافته است.

به گزارش فوتبالی، تیبو کورتوا که در فصل 2013/14 به طور شگفت انگیزی سلطه‌ی رئال و بارسا را خاتمه داده و با اتلتیکو مادرید قهرمان لالیگا شده بود، این بار در فصل 2019/20 با پیراهن رئال مادرید به این مهم دست یافته است. از سال 1954 تاکنون هیچ بازیکنی موفق نشده بود که هم با لباس اتلتیکو مادرید و هم با لباس رئال مادرید قهرمان لیگ فوتبال اسپانیا شود.

آخرین نفر، خوزه لوئیز پرز پایا بود که 66 سال پیش موفق شده بود تا با لباس هر دو تیم همشهری قهرمان لالیگا شود. پرز پایا در سال 1951 با اتلتیکو مادرید فاتح لالیگا شد و در سال 1954 این بار با لباس رئال این عنوان را تکرار کرد.

گفتنی است که تیبو کورتوا علی‌رغم شروع ضعیفش در رئال مادرید، علاوه بر این رکورد به رکورد های دیگری نیز دست یافته است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به دریافت تنها 20 گل در 34 بازی در لالیگای فصل جاری و همچنین 18 کلین شیت و 0.59 متوسط گل خورده اشاره کرد. تیبو کورتوا بختِ اصلی دریافت جایزه‌ی زامورا است.

1470