نقل و انتقالات عجیب استقلال در نیم فصل و خلائی که همچنان باقی است

نقل و انتقالات عجیب استقلال در نیم فصل و خلائی که همچنان باقی است

پایگاه خبری فوتبالی- با پایان یافتن نقل و انتقالات زمستانی تیم استقلال با ۲ ورودی و ۸ خروجی رکورددار تغییرات در بین ۱۶ تیم لیگ برتری شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، با پایان یافتن نقل و انتقالات زمستانی، تیم فوتبال استقلال با ۲ ورودی و ۸ خروجی روزهای پر رفت و آمدی را تجربه کرد و صاحب عنوان بیشترین تغییرات در زمستان شد که البته عمده آنها خروجی‌های این تیم بودند.

با اینکه ۸ بازیکن از لیست این تیم خارج شدند، اما نگاهی به لیست این نفرات و عملکرد آنها در نیم فصل اول این لیست را خیلی هم دور از منطق نشان نمی‌دهد؛ و آنهایی که با نظر مجیدی از لیست خارج شدند، بازیکنانی بودند که دقایق زیادی در نیم فصل اول فرصت بازی نیافتند.

به عنوان مثال می‌توان به نفراتی مثل فردین رابط، بابک مرادی، متین کریم زاده، رشید مظاهری و محمد رضا آزادی اشاره کرد که جمع دقایق حضور هیچیک از این بازیکنان به یک بازی کامل (۹۰ دقیقه) هم نرسید. اما ۳ خروجی دیگر که میزان حضورشان در میدان از این نفرات بیشتر بود و با این وجود هیچیک از آنها در ۱۱ نفر اول قرار نداشتند، با درخواست خودشان و موافقت مجیدی جدا شدند که این نفرات شامل آرش رضاوند، عارف آقاسی و امین قاسمی نژاد می‌شوند.

استقلالی‌ها در قبال این ۸ خروجی تنها ۲ بازیکن به خدمت گرفتند که اولی صالح حردانی مدافع راست فولاد و دومی یک ازبک چپ پا و چند پُسته با پست تخصصی‌تر وینگر چپ به نام «عزیزبک آمانوف» بود.

باوجود همه توانایی‌هایی که این دو بازیکن دارند و می‌توانند در ادامه مسیر عصای دست مجیدی باشند، اما پست‌هایی که آنها در آن بازی می‌کنند پست‌های اولویت دار برای جذب بازیکن به حساب نمی‌آمد.

استقلالی‌ها در حالی با پافشاری و پشتکار و شرایط حضور حردانی را در نیم فصل دوم فراهم کردند که در آن پست یک بازیکن باتجربه مثل وریا غفوری را دارند؛ و در روزهای غیبت غفوری هم کوین یامگا به همراه سبحان خاقانی نفراتی هستند که قادر به حضور در این پست هستند.

در جناح چپ هم با اینکه آبی‌ها یک بازیکن به اسم متین کریم زاده را از دست دادند، اما همچنان نفراتی مثل جعفر سلمانی و ابوالفضل جلالی را در اختیار دارند و جذب بازیکن سوم برای این پست قدری عجیب بود؛ مگر آنکه قرار باشد آمانوف در پست‌های دیگری به کار گرفته شود.

استقلالی‌ها در حالی در چپ و راست زمین باوجود داشتن دو سه بازیکن نفرات جدیدی را به خدمت گرفتند که این تیم در سال‌های اخیر بابت فقدان یک هافبک بازی ساز و یک پلی میکر رنج می‌برد.

یکی از اهداف نقل و انتقالاتی مجیدی در ابتدای فصل هم جذب یک هافبک بازی ساز بود که در ابتدای این فصل این امر مقدور نشد و سرمربی آبی پوشان این موضوع را به نیم فصل موکول کرده بود که در زمستان هم آنها بازیکنی با ویژگی‌های بازی سازی را به خدمت نگرفتند.

باید دید استقلالی‌ها که در سالهای گذشته از متخصصانی مثل مجتبی جباری، جانواریو، کرار جاسم، امید ابراهیمی، علی کریمی و… به عنوان کارگردان و طراح در میانه میدان استفاده کرده‌اند و مدتی است خلاء چنین بازیکنی را احساس می‌کنند، می‌توانند در ادامه کار بازیکن آزادی را برای این منظور به خدمت بگیرند یا با توجه به (عدم) موجودی بازار (نقل و انتقالات) به ناچار تا انتهای فصل با همین داشته‌ها سَر می‌کنند.

یادآور می‌شود مجیدی با همین شرایط تیمش را در نیم فصل اول با بهترین آمار در خطوط دفاع و حمله در حالی به صدر جدول رساند که تنها تیم بدون شکست فصل بیست و یکم هم شد.

7474