پیش بازی هفته نهم لیگ برتر فوتبال زنان/ تقابل بالانشینان جدول با اصفهانی‌ها

پیش بازی هفته نهم لیگ برتر فوتبال زنان/ تقابل بالانشینان جدول با اصفهانی‌ها

پایگاه خبری فوتبالی- نهمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان از ساعت 13 روز چهارشنبه، با 5 دیدار همزمان و یک دیدار در روز پنج‌شنبه برگزار خواهد شد. هفته‌ای که در آن خاتون به مصاف سپاهان می‌رود و شهرداری سیرجان با ذوب آهن صف آرایی می‌کند.

به گزارش فوتبالی، قطار رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان ایران به پایان نیم فصل نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود و در ایستگاه نهم پنج دیدار همزمان در روز چهارشنبه و یک دیدار در روز پنج‌شنبه برگزار خواهد شد تا دومین هفته‌ پس از وقفه یک ماهه لیگ، شور و هیجان خاصی به خود بگیرد.

خاتون بم-سپاهان اصفهان/ جنگ ستارگان در بالای جدول

این دیدار در ورزشگاه فجر بم برگزار خواهد شد و طبیعتاً تقابل صدرنشین و تیم سوم جدول رده‌بندی در نوع خود بسیار جذاب و هیجان انگیز است. شاگردان مرضیه جعفری در تیم خاتون با برد عجیب و غریب 17 بر صفر هفته قبل، پا به این میدان می‌گذارند. در سوی مقابل نیز، شاگردان طلایی پوش بیان محمودی پس از یک تساوی بد موقع در دربی اصفهان به مصاف پرافتخارترین تیم لیگ می‌روند. باید دید که سپاهان ترمز خاتون را در واپسین هفته‌های منتهی به نیم فصل می‌کشد یا این دختران بم هستند که با گذر از سپاهان یک حریف دیگر را در راه کورس صدرجدول قربانی می‌کنند. تقابل ستارگان ملی پوش دو تیم هم در نوع خود جالب است و باید دید زهرا قنبری که در بازی قبل به تنهایی 11 گل به ثمر رساند در تقابل با هاجر دباغی و رفقایش چه خواهد کرد.

ملی پوشان شهرکرد-پالایش گاز ایلام/ بالاتر از سیاهی رنگی نیست!

نماینده شهرکرد هفته قبل را با شکست سنگین 17 بر صفر مقابل خاتون پشت سر گذاشت و با آماری عاری از برد و گل زده و تحمل 55 گل خورده، خود را به عنوان یکی از کاندیدا های سقوط به دسته پایین‌تر معرفی کرده است. این تیم اکنون با مشکلات بسیار زیادی نظیر فقدان زمین تمرین و حداقلی ترین امکانات ورزشی دست به گریبان است و باید به مصاف پالایش گازی برود که با 8 امتیاز در رده هشتم قرار دارد و هفته قبل را به دلیل ابتلای بازیکنان تیم همیاری ارومیه به ویروس کرونا استراحت کرده است. آنچه مشخص است تیم ملی‌پوشان چیزی برای از دست دادن ندارد و باید برای بقا به آب و آتش بزند.

همیاری آذربایجان غربی-کیان نیشابور/ دوئل حساس پایین جدولی‌ها

مصاف تیم‌های پایین جدولی در نوع خود حساس و قابل توجه است. همیاری با دو بازی کمتر و کسب 4 امتیاز در رده نهم جدول حضور دارد و در اندیشه کسب سه امتیاز خانگی است تا خود را از تیم‌های به مراتب ضعیف‌تر لیگ در رده‌های بعد جدا کند. دختران سرزمین فیروزه نیز با 3 امتیاز در رده دهم حضور دارند و اگر خیال بقا در لیگ را در سر دارند باید امتیازات دیدار با تیم‌های هم سطح خود را جمع کنند. در غیر این صورت بعید به نظر می‌رسد که عاقبت چندان روشنی در پایان لیگ عاید کار شود. این درحالی است که عدم حمایت‌ها از تیم کیان باعث شده تا مسئولین این باشگاه به فکر انصراف از ادامه لیگ بیافتند.

ذوب آهن اصفهان-شهرداری سیرجان/ مچ اندازی شهبازی و جهان‌نجاتی

دیگر دیدار 6 امتیازی و حساس این هفته، تقابل گاندوها با نایب قهرمان آسیا است. ذوب آهن با 16 امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفته و پس از کسب نتیجه تساوی مقابل سپاهان در هفته قبل، در اندیشه آن است تا بتواند از طوفان سبز سیرجانی‌ها جان سالم به در برد. شهرداری سیرجان با برتری پرگل مقابل سارگل پا به این دیدار می‌گذارد. سبزپوشان با یک بازی کمتر نسب به خاتون 21 امتیازی، با 19 امتیاز به جایگاه دوم جدول تکیه زده‌اند و برای بقا در کورس صدرنشینی چاره‌ای جز پیروزی ندارند. حال باید دید که نبرد شاگردان سمیه شهبازی و مریم جهان نجاتی با چه نتیجه‌ای به پایان خواهد رسید و فولادشهر معجزه‌ای در خود جای داده است یا خیر؟

زارع باتری سنندج-سارگل بوشهر/ فست شارژ در ملک‌نیا

باتری سازان در هفته نهم مصاف چندان سختی پیش‌رو ندارند. شاگردان فاطمه صادقی که هفته قبل موفق به پیروزی خارج از خانه مقابل تیم آماده البرز شدند، بعید به نظر می‌رسد که چمن ملک‌نیا را با نتیجه‌ای جز پیروزی مقابل دیگر کاندید سقوط از لیگ برتر به دسته پایین به پایان برسانند. زارع باتری با 13 امتیاز در رده ششم قرار دارد و نیم نگاهی به دیدار ملوان-البرز خواهد داشت تا جایگاه خود را در جدول ارتقا دهد. تیم کم‌برخوردار سارگل نیز که زمزمه‌هایی مبنی بر انصراف از لیگ برتر حول این تیم به گوش می‌رسد با یک امتیاز و تفاضل گل منفی 40 در رده یازدهم جدول قرار گرفته و علی رغم امید و آرزوهای دختران جنوبی در مسیر زنگ تفریح شدن برای تیم‌های پر امکانات است.

ملوان بندرانزلی-هیأت فوتبال البرز/ حل معادلات چند مجهولی در میانه جدول

برخلاف دیدارهای قبل، این تقابل از ساعت 13 روز پنج‌شنبه برگزار خواهد شد. قوی سپید هفته گذشته را با برتری خارج از خانه پشت سر گذاشته و در اندیشه کسب سه امتیاز دیگر در سردار جنگل است. شاگردان شمالی معصومه جهان‌چی با 14 امتیاز در رده پنجم قرار دارند. در سوی مقابل دختران البرزی هفته گذشته متحمل یک شکست تلخ خانگی شدند و تمایلی به دور شدن از روند رو به رشد پیش از وقفه لیگ ندارند. شاگردان پرستو کرمی با 11 امتیاز در رده هفتم جدول حضور دارند و برای رسیدن به رده‌های بالاتر باید نیم‌نگاهی هم به نتیجه دیدار زارع باتری و سارگل داشته باشند.

1377