توقف در نزدیکی‌های تاریخ؛ پرسپولیس، فولاد شد

توقف در نزدیکی‌های تاریخ؛ پرسپولیس، فولاد شد

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس در حال نزدیک شدن به یکی از رکوردهای طلایی تاریخ لیگ برتر است: نباختن در بازی‌های خانگی. 

به گزارش فوتبالی،این رکوردی است که در حال حاضر به سپاهان تعلق دارد با 28 بازی خانگی بدون باخت. روی پله بعدی، پرسپولیس قرار دارد که با علی دایی از لیگ دوازدهم تا لیگ چهاردهم، 26 بازی خانگی را بدون شکست سپری کرد. بعد از بازی امروز پرسپولیس و فولاد هم رتبه سوم، مشترک است بین استقلال و فولاد و پرسپولیس با 25 میزبانی بدون باخت. شاگردان یحیی گل‌محمدی در بازی رفت، فولاد را در اهواز بردند و جلوی رسیدن‌شان به بیست و ششمین میزبانی بدون باخت را گرفتند و فولاد امروز نتوانست جلوی رسیدن پرسپولیس به خودش روی پله سوم را بگیرد. تیم گل‌محمدی برای رسیدن به قله نیاز به نباختن در 3 بازی خانگی آتی‌اش را دارد که برابر آلومینیوم، مس رفسنجان و استقلال برگزار می‌شود. با نباختن در این بازی‌ها، پرسپولیس به 28 میزبانی بدون باخت می‌رسد و سپس بازی با پیکان در هفته دهم است که می‌تواند پرسپولیس را به تنهایی رکورددار نباختن در بازی‌های خانگی تاریخ لیگ برتر کند.

* بازی رفت

    فولاد به پشتوانه 25 بازی خانگی بدون باخت وارد زمین بازی شد. آنها بعد از باخت به پرسپولیس در لیگ نوزدهم، دیگر شکستی در اهواز نداشتند و تمام لیگ بیستم را بدون باخت خانگی سپری کرده بودند. 15 میزبانی در این فصل به علاوه 10 بازی بدون باخت در لیگ نوزدهم، فولاد را به نزدیکی‌های بهترین رکورد نباختن در بازی‌های خانگی تاریخ لیگ برتر رسانده بود. قصه افتتاحیه لیگ 21 با پرسپولیس اما فرق می‌کرد چراکه اولا فولاد مدت‌هاست چیزی جز باخت برابر قرمزها نصیبش نشده و ثانیا خبری از نکونام هم روی نیمکت نبود و ویسی جایش را گرفته بود. شکست 3 یک فولاد در این بازی، پایان قلعه مستحکم فولاد آره‌نا بود و فولاد را با 25 بازی خانگی بدون باخت در کنار استقلال روی پله سوم بهترین رکورد تاریخ لیگ برتر از این منظر قرار داد. جالب اینکه فولاد بعد از این باخت، دیگر در زمینش به هیچ تیمی جواب مثبت نداد چه با ویسی و چه با نکونام. اما همان شکست اجازه تاریخ‌سازی را از فولاد گرفت.

* بازی برگشت

قرمزها آخرین بار در اواخر لیگ 19 و درست در روز جشن قهرمانی‌شان به ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادی باختند و پس از آن بازی، روزهای بدون باخت فرا رسید. همه بازی‌های خانگی لیگ بیستم بدون باخت سپری شد و میزبانی‌های بدون شکست نیم فصل اول هم به آن اضافه و درنهایت 25 بازی باخت تا پرسپولیس به فولاد و استقلال برسد. نکته اینجاست که نکونام برابر پرسپولیس حتی همان تک بردهای کمالوند و تارتار را هم ندارد؛ یک مساوی و 5 باخت، بدون حتی یک برد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی