شباهت‌ها و تفاوت‌های میان لواندوفسکی و هالند از دیدگاه کلینزمن اسطوره‌ای

شباهت‌ها و تفاوت‌های میان لواندوفسکی و هالند از دیدگاه کلینزمن اسطوره‌ای

پایگاه خبری فوتبالی - در بخشی از گفت و گوی اختصاصی سایت رسمی بوندسلیگا با مهاجم تیم قهرمان جام جهانی 1990، سرمربی سابق مانشافت به بیان دیدگاه های خود در ارتباط با دو گلزن لهستانی و نروژی حاضر در فوتبال ژرمن ها پرداخته است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از وب سایت رسمی بوندسلیگای آلمان، یورگن کلینزمن قهرمانی جام جهانی 1990 و قهرمانی یورو 1996 را در کارنامه‌ خود دارد. این پیشکسوت ژرمن ها در تورنمنت یورو 96 به عنوان کاپیتان تیم ملی آلمان، جام قهرمانی را بالای سر برد. کلینزمن در جام جهانی 2006، هدایت تیم ملی آلمان را نیز بر عهده گرفت که در نهایت به مقام سوم رسید. او مدتی نیز هدایت تیم ملی آمریکا را عهده دار بود.

در قسمتی از این مصاحبه، یورگن کلینزمن در خصوص ویژگی های دو مهاجم لهستانی و نروژی شاغل در لیگ فوتبال آلمان صحبت کرده و همچنین به بیان شباهت ها و تفاوت های این دو بازیکن برتر بوندسلیگا پرداخته است که چکیده ای از نظرات اسطوره‌ی مانشافت در این زمینه را در ادامه می خوانید:

سه ویژگی روبرت لواندوفسکی که او را به یک بازیکن در کلاس جهانی تبدیل می کند؟

"وقتی در مورد روبرت لواندوفسکی صحبت می کنید، قطعاً بیش از سه ویژگی وجود دارد. بدیهی است که او یک گلزن باور نکردنی و فوق العاده است و سزاوار هر تعریف و تمجیدی در جهان است. عناوینی که در دو سال اخیر با بایرن مونیخ در این دور کسب کرده است که شامل هفت عنوان قهرمانی در دو فصل بوده، بسیار اعجاب برانگیز است. چهل و یک گل در یک فصل و... فکر می کنم یکی از ویژگی های مهم روبرت لواندوفسکی در این سال ها، اشتیاق بالای اوست. به این معنی که زمانی که گل می زند، به دنبال گل های بیشتر است. نمی دانم او در چند سال اخیر چند هت‌تریک داشته است."

چه شباهت ها و تفاوت هایی بین هالند و لواندوفسکی است؟

"فکر می کنم وقتی در مورد اشتیاق و میل به گلزنی صحبت می‌ کنیم، شباهت های زیادی می بینید. هالند نیز چنین میلی دارد. او نیز همیشه دنبال گلزنی است. هر دو با هم تیمی های خود ارتباط خوبی برقرار می کنند. بنابراین آن ها در بازی ترکیبی خوب هستند و قابل انعطاف هستند. آن ها همچنین به بازیکنان دیگر پاس گل هم می دهند که به نظر خیلی مهم است. آن ها به نوعی کامل هستند. وقتی در مورد ارلینگ هالند صحبت می کنم، جوانی و وقتی به روبرت لواندوفسکی نگاه می کنید، تجربه را می بینید. روبرت لواندوفسکی در بهترین فرم خودش است. هنوز هم برای چند سال دیگر خوب است، اما وقتی ارلینگ هالند را می‌ بینم، نسخه جوان لواندوفسکی را در شرایط خاصی می بینم که طی چند سال آینده خواهیم دید که چگونه به بلوغ می رسد. من فکر می کنم لواندوفسکی هنوز هم به دلیل تجربه اش و همچنین به دلیل عناوینی که هر سال به دست می آورد، برتری دارد. او در آن جا یک قدم جلوتر است، اما هالند این کار را خواهد کرد. قطعاً آینده با اوست. جالب است که مسیر او را در چند سال آینده دنبال کنم."

9404