غیبت عجیب زهرا قنبری در لیست تیم ملی فوتبال بانوان برای اعزام به هند

غیبت عجیب زهرا قنبری در لیست تیم ملی فوتبال بانوان برای اعزام به هند

پایگاه خبری فوتبالی-لحظاتی قبل، اسامی 23 بازیکن ملی پوش برای اعزام به تورنمنت جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا اعلام شد و نامی از زهرا قنبری در این لیست به چشم نمی‌خورد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتبال زنان ایران آخرین اردوی خود را در کیش پیش از اعزام به کشور هند جهت حضور در جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا پشت سرگذاشت.

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران در پایان این اردو نام 23 مسافر هند را اعلام کرد و حال فقط 9 روز تا نخستین بازی شاگردان مریم ایراندوست در بالاترین سطح فوتبال زنان آسیا باقی مانده است.

در لیست مهاجمین اعلام شده از سوی کادرفنی نام نگین زندی از خاتون بم، افسانه چترنور از شهرداری سیرجان، هاجر دباغی از سپاهان و سارا قمی از هیأت فوتبال البرز به چشم می‌خورد.

نکته تأمل برانگیز این چینش از سوی سرمربی گیلانی تیم ملی، عدم جای دادن نام زهرا قنبری در این لیست است. قنبری که خود سابقه بستن بازوبند کاپیتانی تیم ملی را در کارنامه دارد، این فصل نیز در جمع بمی‌ها خوش درخشیده.

او در 7 بازی تیم خاتون 11 گل به ثمر رسانده و به تنهایی در صدرجدول برترین گلزنان لیگ چهاردهم حضور دارد. همچنین بدن آماده قنبری و پشت سرگذاشتن مصدومیت فصل قبل، او را به یک مهاجم شش دانگ تبدیل کرد که عدم حضورش در لیست تیم ملی جای تعجب دارد.

این درحالی است که سارا قمی، که پیش‌تر دلیل دعوتش به اردوی تیم ملی پس از وقفه‌ای 2 ساله، از سوی ایراندوست انجام بازی خداحافظی عنوان شده بود، ناباورانه در میان مسافران هند حاضر است.

قمی که خود یکی از بایکنان شاخص فوتبال استان گیلان است، چندی پیش از تیم ملی خداحافظی کرد اما امروز دوباره در جمع ملی‌پوشان آن هم در یک تورنومنت معتبر حضور دارد و فرصت کسب سهمیه جام جهانی را برای خود و رفقایش غنیمت می‌شمارد.

حال باید دید که واکنش زهرا قنبری و مریم ایراندوست به این مسئله چگونه خواهد بود؟ آیا قنبری در اردو درگیر مصدومیت شده که به یکباره در لیست نهایی جایی ندارد؟ یا دلیل این انتخاب موارد دیگری است که باید تشریح شود.

لازم به ذکر است که زهرا قنبری روز گذشته یک تصویر از خود در تمرینات تیم خاتون استوری کرد و نوشت: " آرزویی که فقط مال یک نفر باشه حتما برآورده میشه ولی آرزویی که چند نفر بخوانش به لایق ترینش میرسه، پس یا چیزی رو بخواه که بقیه نخوان یا لایق بهترین باش"

تیم ملی فوتبال زنان ایران در گروهG رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا با هند، چین و چین تایپه هم‌گروه است.

....

1377