جزییات دیپورت جوکوویچ: بازداشت و انتقال به یک هتل ترسناک!

جزییات دیپورت جوکوویچ: بازداشت و انتقال به یک هتل ترسناک!

پایگاه خبری فوتبالی - نوواک جوکوویچ یکی از بهترین تنیسورهای سالهای اخیر جهان به علت عدم تزریق واکسن کرونا از استرالیا دیپورت شد و بدین ترتیب توسط دولت استرالیا اجازه حضور در مسابقات آزاد این کشور به او داده نشد.

به گزارش فوتبالی، جوکوویچ شب گذشته به صربستان دیپورت شد و نتوانست در مسابقات استرالیا شرکت کند. در ابتدا اعلام شده بود که پزشکان به او به صورت استثنا اجازه حضور در مسابقات را بدون تزریق واکسن داده اند. دولت استرالیا اجازه ورود افراد خارجی بدون تزریق واکسن کرونا به این کشور را نمی دهد و بدین ترتیب در حالی که جوکوویچ در حال سفر از دبی به ملبورن بود، ویزایش لغو شد.

دولت استرالیا مدارک پزشکی جوکوویچ در مورد عدم تزریق واکسن را غیرمنطقی دانستند.  علت جوکوویچ برای عدم تزریق واکسن این بوده که در شش ماه اخیر به کرونا مبتلا شده در حالی که دولت استرالیا این دلیل را برای عدم تزریق، منطقی نمی داند.

جوکوویچ بدین ترتیب به محض ورود به استرالیا از سایر مسافران شامل مربی خود در سالن کنترل پاسپورت جدا شد و تحت نظر دو پلیس به سالنی در فرودگاه تولامارین رفت. در آن جا تلفن همراه جوکوویچ به مدت سه ساعت ضبط شد و از او سوالاتی توسط پلیس مرزی استرالیا به مدت 9 ساعت پرسیده شد. وزیر ورزش استرالیا اعلام کرده بود که در این مورد دخالت نمی کند و همه چیز را به دولت فدرال واگذار خواهد کرد.

این ماجرا دولت صربستان را هم عصبانی کرد و آنها سفیر استرالیا در بلگراد را احضار کردند تا از او توضیح بخواهند. حتی پدر جوکوویچ تهدید کرد که در صورت آزاد نشدن نوواک به اعتراض خیابانی روی خواهد آورد!

در نهایت مقامات استرالیایی در ساعات پایانی شب گذشته ویزای جوکوویچ را باطل کردند. کمی بعد وکلای جوکوویچ درخواست تجدید نظر را به دست دادگاه رساندند و ادعا کردند که جوکوویچ صرفا از هتل به زمین تنیس خواهد رفت و جای دیگری تردد نمی کند. بدین ترتیب دادگاه باید هر چه زودتر حکم خود را اعلام کند. جوکوویچ در حال حاضر در هتلی در ملبورن حضور دارد هر چند که احتمال خروجش از استرالیا کم نیست.

پس از ابطال ویزای جوکوویچ، تنیسور صربستانی به هتل پارک در ملبورن منتقل شده است. این هتل یک سال پیش برای بازداشت شدگان و زندانیان مورد استفاده قرار گرفته بود و در حال حاضر بیش از 30 محکوم هنوز در این هتل اقامت دارند. در طول دوران قرنطینه در سال 2020 نیز این هتل به عنوان محل قرنطینه مورد استفاده قرار می گرفت و خیلی ها آن را هتلی ترسناک می دانستند!

4125