"شیمبا"؛ مهاجمی ۳۸ ساله اما همچنان تاثیرگذار

"شیمبا"؛ مهاجمی ۳۸ ساله اما همچنان تاثیرگذار

پایگاه خبری فوتبالی- بازیکن سابق فوتبال خوزستان با بیان این‌که شیمبا را یکی از با نظم پذیرترین بازیکنان فولاد دیده‌ایم، گفت: او یک مهره تاثیرگذار با ۳۸ سال سن است که با این درخشش عنوان کرده است که سن فقط یک عدد است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، یعقوب سلحشور در ارزیابی عملکرد شیمبا مهاجم خارجی تیم فولاد، اظهارکرد: به نظرم شیمبا مرد روزهای سختِ فولاد خوزستان است و نگاه جواد نکونام نیز به ساق‌های این بازیکن خارجی است. به نظرم در این سال‌ها شیمبا از مردان پرتلاش فولاد خوزستان در لیگ بوده است.

وی بیان کرد: به نظر من، مهاجم برزیلی تیم فولاد می‌تواند با ادامه روند گلزنی‌اش در ادامه رقابت‌های لیگ برتر حتی خود را به عنوان مدعی کسب آقای گلی فصل ۱۴۰۰ معرفی کند و او را باید برای این عنوان شایسته‌ترین مرد دانست. او فوتبالیستی است که در تمام بازی‌های فصل گذشته و همچنین تا پایان هفته دهم فصل جاری برای فولاد هم خوب بازی کرده و هم خوب دروازه حریفان را گشوده است تا یک مهره تاثیرگذار با  ۳۸ سال سن باشد که با این درخشش عنوان کرده است که سن فقط یک عدد است.

بازیکن سابق تیم فوتبال فولاد نوین و استقلال اهواز افزود: لوسیانو هرگاه به میدان می‌آید، تاثیر زیادی بر جریان بازی دارد، او هرگز یک بازیکن خنثی نیست و در تمام لحظات بازی مثمرثمر است. از لوسیانو صحنه‌های زیادی دیدیم که برای فولاد موقعیت‌های زیادی خلق کرده است و در حساس‌ترین روزهای فولاد نیز موثرترین بازیکن میدان بود. بازیکنی که می‌شد در لحظات حساس واقعا روی او حساب کرد.

وی ادامه داد: مهاجم برزیلی فولاد، ستاره‌ای نبود که ناگهان چنان بدرخشد که همه چشم‌ها را خیره کند و ناگهان آن‌قدر نور شود که تحت هیچ شرایطی به چشم نیاید، او روی یک روند و روال خاص جلو رفت و به بازیکنی همیشه موثر تبدیل شد.

سلحشور با بیان این‌که لوسیانو را همیشه سرحال و آماده دیده‌ایم، گفت: خیلی به ندرت پیش می‌آید که این بازیکن در یک بازی از حد خوب پایین‌تر بیاید. نقش او در اغلب بردهایی که فولاد کسب کرده، شایان توجه است. او در اغلب  این پیروزی‌ها یکی از دو، سه مرد موثر میدان بوده است. شیمبا را در همه حال بازیکنی در خدمت تیم دیدم. فوتبالیستی که می‌کوشید برای فولاد خوزستان مفید باشد حتی اگر قرار باشد در بسیاری از موارد منافع خودش را هم نادیده بگیرد. او برای این‌که در چارچوب تاکتیک‌های تیمی جای بگیرد، حاضر بود هر فرمانی که می‌شنود را عملی کند.

وی عنوان کرد: به نظر من شیمبا یکی از سربازان گوش به فرمان جواد نکونام است که انصافا نباید نقش سرمربی موفق فولاد را در درخشش و احیای شیمبا نادیده گرفت. این بازیکن در اجرای دستورات تاکتیکی یکی از باهوش‌ترین بازیکنانی است که فولاد در فصل جاری به همراه دارد. ضمن این‌که شیمبا را یکی از با نظم پذیرترین بازیکنان فولاد دیده‌ایم، بازیکنی که خیلی راحت و با انضباط  با بازی کنار می‌آید و تمامی بازیکنان نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید فولاد خوزستان و حتی استان خوزستان شیمبا را به عنوان یک الگوی ورزشی چه خارج از مستطیل سبز و چه داخل مستطیل سبز باید انتخاب کرده و از او الگو برداری کنند. او حتی بیرون از مستطیل سبز نیز آرام و باوقار است.

6641