پیکان صفر - استقلال ۳/ شلیک به قلب تساوی ها از زمین و هوا/ استقلال برای سپاهان خط و نشان کشید

پیکان صفر - استقلال ۳/ شلیک به قلب تساوی ها از زمین و هوا/ استقلال برای سپاهان خط و نشان کشید

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال در هفته نهم لیگ برتر با سه گل پیکان را شکست داد و موقتا به رده دوم جدول رده‌بندی صعود کرد.

به گزارش فوتبالی، استقلال و پیکان امروز (پنجشنبه) در هفته نهم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه شهید دستگردی تهران به مصاف هم رفتند. این دیدار با نتیجه ۳ بر صفر به سود استقلال به پایان رسید. گل‌های استقلال را سیاوش یزدانی در دقیقه ۳۱، محمد دانشگر در دقیقه ۷۴ و ارسلان مطهری در دقیقه ۸۶ به ثمر رساندند. با این نتیجه استقلال ۱۷ امتیازی شد و موقتا تا رده دوم جدول رده‌بندی صعود کرد و پشت سر سپاهان ۱۹ امتیازی قرار گرفت. پیکان هم فعلا با ۱۲ امتیاز در رده هفتم جدول رده‌بندی باقی ماند.

شروع دو تیم نشان دهنده میل آن‌ها به بازی تهاجمی بود و هر کدام حملاتی روی دروازه‌های همدیگر داشتند. البته نکته مشهود، برنامه پیکانی‌ها برای استفاده از ضد حمله‌ها بود جایی که روی سرعت مجتبی حقدوست، بازیکن سابق استقلال هم حساب باز کرده بودند.

بازی در پنج دقیقه ابتدایی با با حملات نصفه و نیمه‌ی دو تیم پیگیری شد تا این که در دقیقه ۶ استقلالی‌ها توپ بلندی برای امیرحسین حسین‌زاده به پشت مدافعان پیکان فرستادند که کرمانشاهی، دروازه‌بان پیکان برای دفع آن از دروازه خارج شد اما نتوانست توپ را به خوبی دور کند. توپ برگشتی در میانه میدان به خاقانی،‌ بازیکن استقلال رسید اما او نتوانست به خوبی از این موقعیت استفاده کند و فقط یک ضربه ایستگاهی در پشت محوطه جریمه پیکان برای استقلال گرفت.

مهدی مهدی‌پور پشت این ضربه ایستگاهی ایستاد و ضربه فنی‌ای به سمت دروازه پیکان زد اما کرمانشاهی با هوشیاری این توپ را مهار کرد. استقلال در دقیقه ۸ صاحب یک ضربه کرنر شد که ارسال از روی نقطه کرنر برای ژستد، مهاجم بلند قامت استقلال را در موقعیت سرزنی قرار داد اما ضربه این بازیکن توسط کرمانشاهی مهار شد.

یامگا در دقیقه ۲۸ ارسال دیگری به روی دروازه پیکان داشت که اینبار ژستد تصمیم گرفت با شوت آکروباتیک شانس خودش را برای گل‌زنی امتحان کند اما ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. استقلال در دقیقه ۳۰ روی شوت سرکش نیک‌نفس می‌توانست به گل اول برسد اما واکنش عالی کرماشاهی توپ را راهی کرنر کرد؛ کرنری که پایه‌ریز گل نخست استقلال شد.

مهدی مهدی‌پور در دقیقه ۳۱ پشت این ضربه کرنر ایستاد و ارسال بلندی به پشت ۶ قدم پیکان داشت، جایی که ژستد بالاتر از همه ضربه سرش را زد و توپ را برای گل‌زنی سیاوش یزدانی ساخته و پرداخته کرد تا مدافع استقلال مقابل دروازه پیکان توپ را به گل تبدیل کند.

پس از به ثمر رسیدن گل بازی به تعادل کشیده شد و پیکان کمی جلو کشید تا بتواند روی دروازه استقلال موقعیت‌سازی کند اما دفاع منسجم شاگردان فرهاد مجیدی مانع از رسیدن بازیکنان پیکان به دروازه حسینی شد.

بازی پس از چند حمله استقلال به میانه زمین کشیده شد و به شکل کسل‌کننده‌ای ادامه پیدا کرد تا این که در دقیقه ۶۴ مطهری و ژستد شانس این را داشتند تا توپ ارسالی از جناح چپ را قطع و به گل تبدیل کنند اما نتوانستند این کار را انجام دهند. چهار دقیقه بعد استقلال می‌توانست به مانند گل نخست به گل دوم برسد اما ضربه سر داریوش یزدانی از بالای دروازه به بیرون رفت.

استقلال بالاخره در دقیقه ۷۴ به گل دوم رسید و باز هم یکی از مدافعان این تیم گل‌زنی کرد. مهدی مهدی‌پور، مغز متفکر این روزهای استقلال ارسال خوبی از ضربه ایستگاهی داشت که محمد دانشگر پیش از رسیدن توپ به دروازه‌بان، ضربه سرش را زد و دروازه پیکان را باز کرد.

در این شرایط باز استقلال بود که به گل رسید. ارسلان مطهری در دقیقه ۸۶ روی پاس خوب نیک‌نفس در محوطه جریمه صاحب توپ شد و در شرایطی که پشت به دروازه بود، سرضرب برگشت و شوتش را روانه دروازه پیکان کرد که روی اشتباه فرهاد کرمانشاهی، دروازه‌بان حریف به گل تبدیل شد.

پیکان پس از گل سوم چیزی برای از دست دادن نداشت و تلاش کرد که حداقل یکی از گل‌ها را جبران کند اما این تلاش‌ها راه به جایی نبرد تا بازی با پیروزی ۳ بر صفر استقلال به پایان برسد.

تیم داوری: پیام حیدری- فرهاد مروجی- فرهاد فرهاد پور- محمدرضا تارخ

ترکیب پیکان:

فرهاد کرمانشاهی، امیرحسین جدی(نادر محمدی، دقیقه ۷۸)، سامان فلاح، بهروز نوروزی فرد، امیرحسین غلامی، اسماعیل بابایی(غلامرضا ثابت ایمانی، دقیقه ۷۸)، محمد جواد آزاده، علیرضا کوشکی(محمدامین درویشی، دقیقه ۸۵)، مجتبی حقدوست، محمد مهدی محبی(پیمان رنجبری، دقیقه ۴۶) و ابراهیم صالحی(محمدحسین فلاح، دقیقه ۶۷)

ترکیب استقلال:

سید حسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، عارف آقاسی، جعفر سلمانی، کوین یامگا(امیرعلی صادقی، دقیقه ۹۰+۲)، زبیر نیک نفس(روزبه چشمی، دقیقه ۹۰+۲)، مهدی مهدی‌پور، امیر حسین حسین‌زاده(امین قاسمی‌نژاد، دقیقه ۸۷)، سبحان خاقانی(ارسلان مطهری، دقیقه ۶۳)، رودی ژستد( آرمان رمضانی، دقیقه ۸۷)

کارت زرد:

پیکان: بهروز نوروزی فرد (7)، محمد جواد آزاده (۳۸)

استقلال: امیرحسین حسین‌زاده (۳۵)، جعفر سلمانی (71)

شرح گل‌ها:

پیکان صفر – استقلال یک (دقیقه 32: سیاوش یزدانی): ارسال کرنر مهدی مهدی پور به روی دروازه با ضربه سر و اثرگذاری رودی ژستد همراه شد و پاس این بازیکن در دهانه دروازه به سیاوش یزدانی رسید و این بازیکن در حالی که تعادلش را از دست داده بود و توپ نیز از او عقب تر بود، با ضربه ای دیدنی و مطمئن دروازه کرمانشاهی را باز کرد و استقلال را پیش انداخت.

گل اول استقلال

پیکان صفر – استقلال 2 (دقیقه 74: محمد دانشگر): پس از اینکه بازیکنان پیکان به روی ارسلان مطهری مرتکب خطا شدند، استقلال کنار خط عرضی صاحب یک ضربه کاشته شد. مهدی مهدی پور پشت این توپ ایستاد و آن را به روی دروازه ارسال کرد که این پاس فوق العاده با ضربه سر دیدنی محمد دانشگر همراه شد و مدافع پیش تاخته استقلال تیمش را به گل دوم رساند.

گل دوم استقلال

پیکان صفر – استقلال 3 (دقیقه 85: ارسلان مطهری): پاس دیدنی زبیر نیک نفس به روی دروازه با ارسلان مطهری رسید و این بازیکن با چرخشی دیدنی و ضربه ای فوق العاده توپ را از کنار پای کرمانشاهی سنگربان پیکان به گل سوم استقلال تبدیل کرد.

گل سوم استقلال

لحظات حساس:

دقیقه یک: پیکان در همان ثانیه های ابتدایی صاحب یک پرتاب شد که در غیاب نادر محمدی، این بار اسماعیل بابایی پرتاب را بلند به روی دروازه ارسال کرد که توپ دور شد.

دقیقه 2: این بار عارف آقاسی برای استقلال یک پرتاب بلند را به روی دروازه ارسال کرد که توپ به کوین یامگا رسید و این بازیکن در دهانه دروازه ضربه ناامید کننده‌ای به توپ زد و توپ را فرهاد کرمانشاهی در اختیار گرفت.

دقیقه 4: امیرحسین جدی پس از دور زدن مدافعان استقلال وارد محوطه جریمه شد ولی ضربه او را حسینی در اختیار گرفت.

دقیقه 7: یک پاس در عمق برای حسین زاده باعث شکل گیری موقعیتی برای استقلال شد که سامان فلاح و فرهاد کرمانشاهی مرتکب اشتباه شدند و توپ و دروازه خالی در مقابل خاقانی بود ولی این بازیکن با خطای نوروزی فرد پشت محوطه جریمه متوقف شد و داور یک خطا برای استقلال اعلام کرد. ضربه ایستگاهی را مهدی پور زد که کرمانشاهی آن را مهار کرد.

دقیقه 9: به نظر می رسد استقلالی ها روی پرتاب ها برنامه دارند. اوتی که آقاسی بلند به روی دروازه ارسال کرد با ضربه سر رودی ژستد همراه شد ولی این موقعیت خوب را باز هم کرمانشاهی مهار کرد.

دقیقه 12: جعفر سلمانی پشت محوطه جریمه توپ را استپ کرد اما شوت او با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 16: شوت محکم رودی ژستد از کنار دروازه به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

 دقیقه 22: ارسال خوب کوین یامگا از سمت راست به روی دروازه نصیب امیرحسین حسین زاده شد ولی ضربه سر او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 24: امیرحسین حسین زاده با استفاده از غفلت مدافعان پیکان صاحب توپ شد ولی ضربه او پس از برخورد به بازیکنان حریف راهی کرنر شد.

دقیقه 27: ارسال دیدنی یامگا روی نقطه پنالتی به رودی ژستد رسید و ضربه قیچی برگردان این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت. پس از این صحنه نیز کرمانشاهی سنگربان پیکان روی زمین افتاد و احساس ناراحتی می کرد.

دقیقه 31: شوت محکم و روپای زبیر نیک نفس از فاصله 30 متری به شکل دیدنی راهی دروازه پیکان کرد که با واکنش فوق العاده کرمانشاهی راهی کرنر شد.

دقیقه 45+2: حرکت دیدنی جعفر سلمانی از سمت راست با عبور از مدافعین پیکان همراه شد و پاس بسیار خوب این بازیکن در بهترین شرایط ممکن به امیرحسین حسین زاده رسید ولی کنترل بد این بازیکن باعث فاصله گرفتن توپ از پای او شد و این موقعیت بسیار خوب از دست رفت که البته ناهمواری زمین نیز در آن تأثیر گذار بود.

دقیقه 48: امیرحسین حسین زاده با یک حرکت دیدنی دو مدافع پیکان را از پیش روی خود برداشت و با یک پاس رو به عقب در گوشه محوطه جریمه سلمانی را صاحب توپ کرد ولی شوت این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 52: پاس خوب محمدجواد آزاده به پیمان رنجبری رسید ولی شوت این بازیکن با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 65: یک ارسال از سمت چپ با ضربه سر ارسلان مطهری همراه شد و در ادامه نیز با تلاش رودی ژستد برای تأثیرگذاری روی توپ بی نتیجه بود و توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 69: ارسال کرنر مهدی مهدی‌پور به روی دروازه با ضربه سر محمد دانشگر همراه شد و سیاوش یزدانی موقعیتی مشابه گلی که در نیمه اول به ثمر رساند را به دست آورد ولی ضربه سر او در دهانه دروازه و مقابل دروازه خالی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 72: شوت محمدحسین فلاح روی یک ضربه کاشته با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 75: کوشکی در موقعت مناسبی قرار گرفت که شوت این بازیکن با واکنش خوب حسینی راهی کرنر شد.

دقیقه 79: نادر محمدی در بدو ورود قصد داشت پرتاب اوتی که به دست آمده بود را به روی دروازه ارسال کند که توپ به سینه حسین زاده برخورد کرد.

دقیقه 80: یک ارسال از سمت راست به روی دروازه استقلال موقعیت خوبی را برای خودروسازان به وجود آورد که حسینی با خروجی دیدنی توپ را دفع کرد.

دقیقه 82: حرکت دیدنی کوین یامگا از سمت راست و ارسال او به دهانه دروازه با پوشش خوب ثابت ایمانی دور شد و استقلالی ها نتوانستند به گل سوم برسند.

خلاصه دیدار

۴۱۵۴