نکته‌ای که آفساید را از بین می‌برد؛ چرا گل امباپه به اسپانیا آفساید گرفته نشد؟

نکته‌ای که آفساید را از بین می‌برد؛ چرا گل امباپه به اسپانیا آفساید گرفته نشد؟

پایگاه خبری فوتبالی - فرانسه موفق شد با شکست دو بر یک تیم ملی اسپانیا، قهرمان رقابت های لیگ ملت های اروپا شود و بدین ترتیب با این نسل طلایی خود پس از جام جهانی 2018 اکنون یک جام دیگر را هم به افتخارات خود اضافه کند.

به گزارش فوتبالی، اما گل دوم فرانسه بسیار مشکوک به آفساید بود به طوری که هواداران اسپانیا پس از این گل در شبکه های اجتماعی اعتراض زیبایی را روانه داور مسابقه و همچنین VAR کردند که این گل را تایید کرده است اما علت اینکه این گل آفساید گرفته نشد چه بود؟

روی پاسی که تئو هرناندز برای کیلیان امباپه فرستاد، امباپه جلوتر از مدافعان اسپانیا بود و در موقعیت آفساید قرار داشت اما یک نکته باعث شد تا این صحنه آفساید اعلام نشود و آن هم این بود که اریک گارسیا، مدافع تیم ملی اسپانیا پیش از اینکه توپ به امباپه برسد، به قصد دفع توپ به آن ضربه زد و به سمت آن تکل رفت اما دفع او ناقض بود و ضربه ای که گارسیا به توپ زد، آن را به طور کلی دور نکرد و تنها مسیر آن را تغییر داد و امباپه توانست خود را به آن برساند.

در واقع طبق قوانین جدید آفساید، اگر مدافعی به قصد دفع توپ به آن ضربه بزند، آفساید از بین می رود و در اینجا هم همین اتفاق رخ داد. بوسکتس پس از بازی در حالی که به داوری معترض بود درباره این صحنه گفت:"داور به ما گفت گارسیا می‌خواست توپ را دفع کند و این کار آفساید را از بین می‌برد. اما به نظرم گارسیا می‌خواست توپ را دفع کند چون توپ به امباپه می‌رسید. این منطقی نیست."

در هر صورت چنین صحنه هایی دیگر در فوتبال آفساید اعلام نمی شود چرا که مدافع مسیر توپ را تغییر می دهد و به قصد دفع توپ و دور کردن آن، به توپ ضربه می زند.

1470