بنیادی‌فر: برقراری آرامش اشتباهات داوری را کاهش می‌دهد

بنیادی‌فر: برقراری آرامش اشتباهات داوری را کاهش می‌دهد

پایگاه خبری فوتبالی- داور لیگ برتر فوتبال ایران گفت: برای اولین بار شاهد اتفاقات خوب در فوتبال ایران هستیم و اگر این آرامش در جامعه داوری حاکم شود شاهد کاهش چشمگیر اشتباهات داوری در فوتبال کشور خواهیم بود. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، موعود بنیادی فر افزود: امسال برای اولین بار شاهد هستیم رئیس یک فدراسیون شخصا به نشست داوران آمده و از حق و حقوق آنان سخن می‌گوید. این یک اتفاق خوب است چرا که ما همیشه مطالبه‌گر بودیم.

وی در خصوص اثربخشی برگزاری کلاس دانش‌افزایی داوران لیگ برتر فوتبال ایران ادامه داد: این دوره که هر ساله برگزار می‌شود، لازمه فوتبال حرفه‌ای است چرا که از سویی باعث می‌شود داوران به روز شده و با آخرین قوانین داوری آشنا شوند و از سویی دیگر میزان آمادگی آنان در تست‌های آمادگی جسمانی مشخص می‌شود که در نهایت به داوری خوب و قابل قبول در لیگ ختم می‌شود. 

این داور لیگ برتری فوتبال ایران تاکید کرد: قضاوت در فوتبال کار بسیاری سختی است و داور نیاز دارد در فضایی آرام قضاوت کند، ما امروز در یک اتاق شیشه‌ای هستیم که هر رفتار و واکنش ما در رصد رسانه‌ها و هواداران فوتبال است و اگر سهوا اشتباهی صورت بگیرد، شرایط سختی را باید تحمل کنیم. وقتی می‌بینیم که قرار است از جامعه داوری حمایت شود آن وقت با خیال راحت به میدان می‌رویم و قضاوت می‌کنیم.

بنیادی‌فر تاکید کرد: مساله مالی مهم است اما جامعه داوری امروز احترام می‌خواهد، افزایش حق‌الزحمه‌ها خوب است اما می‌خواهیم به درستی از داوران فوتبال حمایت شود تا آنها بتوانند تصمیم‌های درست گرفته و در فشار و تنش، یقین داشته باشند که کمیته اخلاق و فدراسیون از آنها حمایت می‌کند. 

وی درباره اشتباهات داوری در فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران هم گفت: داوری بدون اشتباه نبوده و در هر دوره‌ای اشتباهات تاثیرگذار وجود داشته و بازهم خواهد داشت اما امیدوارم با توجه به حمایتی که صورت می‌گیرد این اشتباهات کمتر شود.

6641