گزارش‌روز؛ عملکرد جیدون سانچو در روزهای نخست حضور در اولدترافورد

گزارش‌روز؛ عملکرد جیدون سانچو در روزهای نخست حضور در اولدترافورد

پایگاه خبری فوتبالی - ملی پوش انگلیسی پس از انتقالش از بروسیا دورتموند در پنجره نقل و انتقالات تابستانی ۹ بازی برای شیاطین سرخ انجام داده ولی هنوز گل یا پاس گلی به ثبت نرسانده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از Sports Mole، جیدون سانچو، بازیکن بیست و یک ساله پس از درخشش فوق العاده در بروسیا دورتموند به اولدترافورد آمد؛ جایی که در ۱۳۷ بازی در همه رقابت ها، پنجاه گل به ثمر رساند و شصت و چهار پاس گل نیز ارسال کرد.

شروع کار سانچو در منچستر یونایتد کند بوده است اما منصفانه است اگر بگویم بازگشت کریستیانو رونالدو به این باشگاه در آخرین روزهای پنجره نقل و انتقالات تابستانی، مراحل جا افتادن این بازیکن را تحت الشعاع قرار داد.

این مهاجم در حال حاضر در ترکیب تیم ملی انگلیس مشغول انجام بازی بین المللی است و امیدوار است که این فرصت به دست آمده بتواند به او کمک کند تا کار خود را با تیم سرخپوش شهر منچستر انگلیس مجددا و به شکل بهتری آغاز کند.

در این جا، Sports Mole نگاهی دقیق به نحوه عملکرد سانچو برای تیم اوله گونر سولشر از ابتدای فصل 2022-2021 می اندازد.

جیدون سانچو در فصل جاری فقط دو بار برای منچستر یونایتد در لیگ برتر به میدان رفته و در چهار بازی دیگر، او از روی نیمکت کار را آغاز کرده و از زمان ورودش مجموعا ۲۳۳ دقیقه برای تیم سولشر بازی کرده است.

در چمپیونزلیگ، جیدون سانچو هر دو بازی مقابل یانگ بویز و ویارئال را در ترکیب اصلی جای داشته اما در بازی اول و در دقیقه ۳۷ به دلیل کارت قرمز آرون فن بیساکا از زمین مسابقه خارج شد؛ در حالی که در بازی دوم در دقیقه ۷۵ تعویض شد. آن بازی با گل دیر هنگام رونالدو پیروزی را برای یونایتدها به ارمغان آورد.

سانچو ۹۰ دقیقه کامل را مقابل وستهام یونایتد در جام اتحادیه در ۲۲ سپتامبر انجام داد، اما این مسابقه که منچستر یونایتد با نتیجه یک هیچ شکست خورد، تنها مسابقه ای است که او هم شروع کرده و هم به پایان رسانده است.

در لیگ برتر، میانگین موفقیت پاس این ملی پوش ۸۵ درصد است؛ در حالی که او به طور متوسط تنها ۰.۸ دریبل در هر بازی داشته است و ضربات در چهارچوب او در هر بازی در لیگ این فصل نیز ۰.۵ است.

جالب این جاست که علیرغم شکست یک بر صفر مقابل وستهام، بهترین بازی سانچو مقابل این تیم در جام اتحادیه انجام شد؛ جایی که او پنج شوت به دروازه داشت و دو تکل نیز زد.

هر چند که دلایلی هم برای خوش بینی وجود دارد زیرا بازیکن سابق منچستر سیتی در تساوی یک یک برابر اورتون قبل از وقفه مسابقات ملی، بدون شک بهترین بازی خود را برای این تیم تجربه کرد. در واقع، سانچو در دقیقه ۵۷ مسابقه با تافی ها وارد زمین شد و یک شوت راهی دروازه کرد، دو دریبل را تکمیل کرد و میزان موفقیت پاس ۹۰ درصدی را به ثبت رساند.

بسیاری معتقد بودند که سانچو برای منچستر یونایتد در سمت راست به کار گرفته خواهد شد، اما او فقط یک بار در این فصل در آن منطقه بازی کرد و آن هم مقابل ساوتهمپتون در لیگ برتر در ۲۲ آگوست بود.

این مهاجم انگلیسی به غیر از آن بازی عمدتا به دلیل حضور میسون گرینوود در سمت چپ بازی کرده است؛ درحالی که او تا به حال برای ایجاد رابطه با بازیکنانی مثل لوک شاو و پل پوگبا به مشکل برخورده است.

هزینه خرید سانچو برای منچستر یونایتد که مبلغی در حدود ۷۳ میلیون پوند می شود، به این معنی است که فشار زیادی روی این بازیکن وجود دارد اما او هرگز قبل از انتقال به اولدترافورد در لیگ برتر بازی نکرده بود.

جوان سابق واتفورد در زمان حضورش در دورتموند کیفیت فوق العاده خود را نشان داد و ثابت کرد که می تواند در بالاترین سطح هم گل بزند و هم پاس گل دهد.

عدم داشتن الگو و سبک در بازی منچستر یونایتد، به جا افتادن سانچو کمکی نکرده است. در واقع، شیاطین سرخ هنوز تیمی هستند که بدون تاکتیک خاصی و در لحظه بازی می کنند و با تکیه بر استعداد بازیکنان خود می توانند در بعضی بازی ها به برتری دست یابند.

انتظار می رود جیدون سانچو لحظات زیادی از این قبیل را برای تیم ایجاد کند؛ عملکرد او مقابل اورتون یک گام مثبت و قدمی رو به جلو بود و این مهاجم امیدوار خواهد بود که به او این شانس داده شود که در ۱۶ اکتبر مقابل لسترسیتی در لیگ برتر بازی کند.

9404