زندانی شدن بازیکن اسبق فوتبال هلند به خاطر توهین به نخست وزیر

زندانی شدن بازیکن اسبق فوتبال هلند به خاطر توهین به نخست وزیر

پایگاه خبری فوتبالی - برایان روی 51 ساله بازیکن اسبق آژاکس، ناتینگام فارست و تیم ملی هلند با 32 بازی ملی، به خاطر تهدید کردن مارک روت نخست وزیر سابق هلند به 80 ماه خدمات اجتماعی و یک ماه زندان محکوم شد.

به گزارش فوتبالی، برایان روی در توییتی جنجالی نوشته بود:" به زودی یک تیر به مغزت شلیک خواهد شد." این توییت به پلیس گزارش شد و روی بازداشت شد. برایان روی سال گذشته نیز کریس کلمپ خبرنگار هلندی را به خاطر مقالاتش در مورد زیر سوال بردن تئوری های توطئه پیرامون کرونا، تهدید کرده بود.

پیتر اومتزیگت سیاستمدار هلندی و از مخالفان روت در توییتی به مشکلات رفاهی کودکان در هلند اشاره کرده بود و نوشته بود که بسیاری از کودکان هلندی مورد بدرفتاری قرار می گیرند یا قاچاق می شوند و خواستار استعفای مارک روت شده بود. برایان روی نیز پیام مذکور را برای همین پست منتشر کرده بود که برایش به شدت دردسرساز شد.

در حقیقت از دو سال پیش پارلمان هلند تحقیقاتی را در مورد مشکلات کودکان هلندی آغاز کرده بود که در نهایت این تحقیقات به استعفای دولت منجر شد. در حقیقت اداره مالیات هلند مبالغ قابل توجه و غیرقانونی را به بهانه مقابله با قاچاق کودکان از خانواده ها دریافت می کرد که پس از این تحقیقات، دولت هلند مجبور به بازپرداخت این مبالغ به شهروندان شد. 

4125