سوال روز/ بهاروند رییس سازمان لیگ است یا سرپرست؟

سوال روز/ بهاروند رییس سازمان لیگ است یا سرپرست؟

پایگاه خبری فوتبالی- آیا ادعای حیدر بهاروند مبنی بر رییس بودنش در سازمان لیگ به جای سرپرست بودن در سازمان لیگ درست است؟

به گزارش فوتبالی، حیدر بهاروند که پیش از انتخابات فدراسیون فوتبال به عنوان نایب رئیس دوم کابینه شهاب الدین عزیزی خادم به مجمع معرفی شده بود به دلیل رد صلاحیت از سوی مراجع نظارتی امکان حضور در انتخابات را پیدا نکرد تا شهاب الدین عزیزی خادم رییس فدراسیون فوتبال پس از کسب رای در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال نسبت به معرفی سرپرست برای نواب رییس خود اقدام کند.

از سوی عزیزی خادم حمیدرضا مهرعلی به عنوان سرپرست نایب رییسی اول و حیدر بهاروند به عنوان سرپرست نایب رییسی دوم و سرپرست سازمان لیگ معرفی شدند.

عزیزی خادم که روابط خوبی با حیدر بهاروند رئیس سابق سازمان لیگ فوتبال ایران داشت و حتی او را برای گرفتن پست صندلی نایب رئیسی دوم هم معرفی کرده بود پس از رد صلاحیت بهاروند، رئیس جدید فدراسیون نتوانست از این چهره در کابینه خود استفاده کند. با این حال قرار شد تا زمان برگزاری مجمع بعدی فدراسیون فوتبال که به انتخاب نواب اول و دوم اختصاص پیدا می کند، پایان لیگ برتر و جام حذفی، حیدر بهاروند همچنان در سازمان لیگ بماند.

اما نکته جالب توجه و عجیب این است که چند روز پیش و در حاشیه مراسم معرفی اسپانسر پروازهای تیم ملی فوتبال ایران، حیدر بهاروند در گفت‌و‌گو با خبرنگاران مدعی شد که او رییس سازمان لیگ است نه سرپرست و اصلا سازمان لیگ سرپرست ندارد! بهاروند که مشخص بود از سوال خبرنگار ناراحت به نظر می رسید روی این موضوع تاکید ویژه ای داشت و معتقد بود که سازمان لیگ یک نهاد مستقل است و او رییس آن است نه سرپرست.

وی در پاسخ به این پرسش که تا چه زمانی سرپرستی‌اش در سازمان لیگ ادامه دارد، عنوان کرد:" من در سازمان لیگ سرپرست نیستم. سازمان لیگ یک ارگان مستقل و با ثبت خصوصی است و من به‌عنوان رئیس در این سازمان هستم. عزیزی خادم به من حکم داده است به‌عنوان رئیس سازمان. من شنیدم بعضی‌ها می‌گویند سه ماه سرپرستی من تمام شده است، اما باید بگویم این سه ماه شامل سازمان لیگ نمی‌شود."

بهاروند در حالی این ادعا را مطرح می کند که محمد مهدی فروردین رییس فراکسیون ورزش در گفت‌و‎گو با پایگاه خبری فوتبالی با رد صحبت‌های او می گوید: "چیزی که پس از انتخابات ۱۰ اسفند ۹۹ فدراسیون فوتبال درباره آقای بهاروند به ما اعلام شده این بوده که ایشان سرپرست سازمان لیگ است نه رئیس که خود بهاروند اعلام کرده من رییس هستم. قرار بود ایشان تا پایان لیگ و حذفی سرپرست سازمان لیگ باشد و پس از آن در مجمع فدراسیون فوتبال در این زمینه تصمیم گیری شود."

چند روزی است که در اخبار سایت رسمی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ می بینیم که از حیدر بهاروند به عنوان رییس سازمان لیگ نام برده می شود!

باید منتظر ماند و دید که آیا فعالیت حیدر بهاروند در سازمان لیگ و هیات رییسه همچنان به عنوان سرپرست یا به قول خودش رییس ادامه پیدا خواهد کرد یا پس از اعلام حکم ویلموتس که باید با فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ خداحافظی کند.

در هر حال به نظر می رسد تا انتخابات مجمع عمومی برگزار نشود و نایب یک و دو مشخص نشود ریاست سازمان لیگ تعیین تکلیف نمی شود. ضمن اینکه در اساسنامه قبلی همچنان هیات رییس اسبق فدراسیون در هیات مدیره و شخص عزیزالله محمدی رییس سازمان لیگ است.

۷۶۵۵