تعویض طلایی توخل که باعث قهرمانی‌اش در سوپرکاپ اروپا شد(عکس)

تعویض طلایی توخل که باعث قهرمانی‌اش در سوپرکاپ اروپا شد(عکس)

پایگاه خبری فوتبالی - چلسی در تک بازی فینال سوپرجام اروپا موفق شد در ضربات پنالتی ویارئال را شکست داده و قهرمان شود و توماس توخل این جام را هم به همراه چلسی به ارمغان بیاورد.

به گزارش فوتبالی، بازی چلسی و ویارئال در پایان 120 دقیقه به تساوی یک بر یک رسید و راهی ضربات پنالتی شد. اما توماس توخل پیش از پایان 120 دقیقه یک تعویض طلایی را انجام داد که این تعویض باعث شد در ضربات پنالتی جام را به دست بیاورد.

توخل پیش از پایان 120 دقیقه اقدام به تعویض مندی، دروازه‌بان فرانسوی خود با کپا آریزابالاگا، دروازه بان اسپانیایی کرد. به نظر می رسید که کپا پیش‌تر تمرین پنالتی‌گیری کرده است و نسبت به مندی دروازه‌بان پنالتی‌گیر تری است و به همین دلیل توخل برای ضربات پنالتی پایان بازی به کپا اعتماد کرد و او را به جای مندی وارد زمین کرد. اعتمادی که جواب داد و کپا آریزابالاگا با مهار دو پنالتی توانست به کمک تیمش بیاید.

در واقع در آخرین ضربه پنالتی، تکلیف قهرمانی به پنالتی رائول آلبیول کشیده شد و کپا با مهار آن قهرمانی چلسی را قطعی کرد تا توماس توخل پس از فتح لیگ قهرمانان اروپا اکنون سوپرکاپ اروپا را هم فتح کرده باشد.

1470