سه مثلث مسی در بارسلونا؛ از رونالدینیو و اتوئو تا گریزمن و دمبله!

سه مثلث مسی در بارسلونا؛ از رونالدینیو و اتوئو تا گریزمن و دمبله!

پایگاه خبری فوتبالی - لیونل مسی به طور رسمی از بارسلونا جدا شد و بدین ترتیب در فصل آینده دیگر بازیکن این باشگاه نخواهد بود و به احتمال زیاد راهی پی اس جی خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، اما لیونل مسی دورانی طولانی را در بارسلونا داشته است و در این مدت تبدیل به کاپیتان اول و اسطوره بارسلونا شد. مسی تا اینجای کار بازیکنی تک باشگاهی محسوب می شد اما با این جدایی دیگر این قضیه برای لیونل مسی صدق نخواهد کرد.

فوق ستاره آرژانتینی از سال 2004 در ترکیب تیم اصلی و بزرگسالان بارسلونا حضور دارد و بدین ترتیب او ترکیب های مختلف بارسلونا و نسل های متفاوتی را دیده است. مسی به عنوان بازیکنی که در خط حمله توپ می زند، در بارسا سه مثلث بزرگ را تجربه کرده است.

مثلث اول عبارت است حضور در کنار رونالدینیو و سامی اتوئو که مربوط به سال های اول حضور مسی در ترکیب تیم بزرگسالان بارسلونا است. پس از آن و با آمدن گواردیولا تا چند سال خبری از مثلث در خط حمله بارسلونا نبود و نقش های خط حمله در بارسا قدری متفاوت بود.

در سال 2014 و با پیوستن سوارز به جمع نیمار و مسی در بارسلونا، مثلث MSN شکل گرفت که بسیار موفقیت آمیز بود و توانست یک سه گانه تاریخی را به دست بیاورد. این مثلث در سال 2017 و با رفتن نیمار به پاریسن ژرمن از هم پاشید.

در فصل گذشته هم مسی در خط حمله بارسلونا یک مثلث ضعیف را در کنار گریزمن و عثمان دمبله تشکیل داد که انتقادات زیادی بر دو بازیکن کناری مسی وارد بود و آن ها عملکرد خوبی نداشتند.

1470