گزارش ویژه/ تعیین‌کننده‌ترین تیم فصل؛ ماشین سازی سقوط کرده

گزارش ویژه/ تعیین‌کننده‌ترین تیم فصل؛ ماشین سازی سقوط کرده

پایگاه خبری فوتبالی- لیگ بیستم، پایانی شبیه همه لیگهای این چند سال اخیر داشت.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس طبق معمول به قهرمانی رسید و با جام، دور افتخار زد. این فصل اما سپاهان را هم در معادلات تعیین قهرمان داشتیم: تیمی که 65 امتیاز گرفت ولی روی سکوی دوم به کارش پایان داد. در این معادله دو مجهولی، باید نگاهی کلی به همه فصل انداخت ولی اگر بخواهیم تنها از یک تیم به عنوان تعیین کننده ترین تیم در سنگینی کفه پرسپولیس نسبت به سپاهان در راه قهرمانی لیگ بیستم نام ببریم، بدون تردید باید به ماشین سازی اشاره کنیم.

پرسپولیس با 2 امتیاز برتری نسبت به سپاهان قهرمان فصل شد. تیم گل محمدی بعد از 30 بازی به امتیاز 67 رسید در حالیکه سپاهان فصل را با 65 امتیاز تمام کرد. این 2 امتیاز اختلاف در کلیدی‌ترین بازی فصل برای این دو رقیب رقم خورد یعنی ماشین سازی.

 تیم سقوط کرده تبریزی، رفت و برگشت برابر پرسپولیس شکست خورد و 6 امتیاز به این تیم تقدیم کرد. اما همین ماشین سازی در دور رفت، موفق به متوقف کردن سپاهان در ضیافت پنالتی ها شد. آن تساوی 3 بر 3 در تبریز، همان 2 امتیازی را از حساب سپاهان کم کرد که درنهایت رای به قهرمانی پرسپولیس داد. سپاهان تا اواخر فصل از نظر تفاضل گل، برتری خوبی بر پرسپولیس داشت تا اینکه نوبت به دیدار برابر ماشین سازی رسید. سپاهان در خانه‌اش تنها یک گل به این تیم سقوط کرده زد درحالیکه پرسپولیس در تبریز با بردی 5 بر صفر برابر ماشین سازی، به خانه برگشت.

تصویری از دیدار رفت دو تیم در تبریز که بازی پرگلی بود

2 امتیاز و 4 تفاضل گل؛ این برتری پرسپولیس برابر سپاهان در تعیین قهرمان فصل بود و این دقیقا همان معادله ای است که ماشین سازی به سود پرسپولیس و علیه سپاهان حل کرد. اختلاف امتیازی پرسپولیس و سپاهان، ناشی از تساوی سپاهان در دور رفت برابر ماشین سازی و برد پرسپولیس برابر این تیم است. تفاضل گل هم از نیم فصل دوم نشات می گیرد که سپاهان تنها یک گل به ماشین سازی زد و پرسپولیس 5 بار دروازه این تیم سقوط کرده را باز کرد.

حالا اگر بر فرض محال (که محال نیست)، قصه قهرمانی برعکس می شد و سپاهان، فاتح لیگ بیستم لقب می گرفت، آلومینیوم اراک تعیین‌کننده‌ترین تیم کورس قهرمانی لقب می گرفت؛ تیمی که تنها شکست پرسپولیس را در این فصل رقم زد و نه تنها هر 6 امتیاز فصل را به سپاهان داد بلکه در بازی برگشت با نتیجه عجیب 6 بر یک به این تیم باخت.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی