انتقام سپاهان از پرسپولیس در دروازه جنوبی/ خیز بلند برای قهرمانی در لیگ برتر

انتقام سپاهان از پرسپولیس در دروازه جنوبی/ خیز بلند برای قهرمانی در لیگ برتر

پایگاه خبری فوتبالی- محمد کریمی در دقیقه ۹۴ دروازه بیرانوند را گشود تا سپاهان گام بلندی برای ششمین قهرمانی در تاریخ لیگ برتر بردارد.

به گزارش فوتبالی، سپاهان با گل محمد کریمی در دقیقه نود و چهارم موفق شد پرسپولیس را در آزادی شکست دهد. پیروزی ارزشمند شاگردان مورایس در حالی به دست آمد که دو تیم در کورس قهرمانی قرار دارند و سپاهان با این برد توانست فاصله‌ای ۴ امتیازی با سرخپوشان در صدر ایجاد کند. سپاهان با استقلال که با یک بازی کمتر 43 امتیازی است هم اختلافی شش امتیازه ایجاد کرد.

این برد ثانیه‌های آخری سپاهان همه را به یاد بازی به یادماندنی سپاهان و پرسپولیس فصل ۸۶ -۸۷ انداخت؛ جایی که قرمزها با گل سپهر حیدری سرنوشت قهرمانی را در دقیقه ۹۷ عوض کرد. آن سال سپاهان حتی با تساوی هم به عنوان قهرمانی لیگ می‌رسید اما این سپهر حیدری بود که روی ضربه ایستگاهی در دقیقه نود و هفتم همه معادلات و تغییر داد و بازی را دو بر یک کرد. حیدری با ضربه سر دروازه جنوبی آزادی رو فرو ریخت تا هواداران ناامید پرسپولیس را غرق در شادی کند.

حالا تکرار همان صحنه به نوعی دیگر باز هم در دروازه جنوبی آزادی، اتفاق افتاد تا مسیر قهرمانی را این بار نه برای  پرسپولیسی‌ها، بلکه برای سپاهانی ها هموار کرد. حالا شاگردان ژوزه موریس پرتغالی فاصله زیاد قهرمانی ندارند و کافی است در ۷ هفته باقیمانده فاصله خودشان را با سایر رقبا حفظ کنند.

بازیهای سپاهان هم به مراتب ساده‌تر از بازیهای پرسپولیس و البته استقلال است. آنها در تعطیلات نوروزی در اصفهان به مصاف صنعت نفت آبادان می  روند. پس از بازی آبادانی ها که تیم فانوس بدست و بحران‌زده لیگ هستند، باید به تبریز بروند تا به مصاف تیم تراکتور بروند. دیداری که البته سخت به نظر می‌رسد. بازی بعدی که کمی برای سپاهان ممکن است سخت باشد بازی این تیم مقابل مس رفسنجان در اصفهان است. بقیه بازی های سپاهان هم ساده به نظر می رسد و اگر اصفهانی‌ها روند بردن را ادامه بدهند، می توانند چند هفته زودتر قهرمان لیگ برتر شوند. سپاهان پس از بازی با مس، به انزلی می رود تا با ملوان بازی کند. 

در بازی بعدی سپاهان میزبان نفت مسجدسلیمان است. بازی بعد سپاهان با پیکان در کرج است و در آخرین بازی سپاهان میزبان مس کرمان است. به نظر شما با این برنامه و قرعه، آیا هواداران سپاهان حق ندارند در ورزشگاه آزادی، جشن قهرمانی بگیرند؟ 

۲۵۰۹