یوفا با طرح پیراهن سوم یوونتوس در فصل 22-2021 مخالفت خواهد کرد؟

یوفا با طرح پیراهن سوم یوونتوس در فصل 22-2021 مخالفت خواهد کرد؟

پایگاه خبری فوتبالی - طرح جدید آدیداس برای پیراهن سوم بارسلونا در فصل 22-2021 شباهت هایی به پیراهن چهارم اینتر در فصل 21-2020 دارد اما بر اساس قوانین یوفا فقط یکی از این دو لباس مجاز محسوب می شوند.

به گزارش فوتبالی، پیراهن اینتر توسط قوانین یوفا ممنوع اعلام شده بود چرا که دو تا از قوانین اصلی را رعایت نکرده بود: یکی این که رنگ پیراهن غالب وجود نداشت و دوم این که قوانین مربوط به رنگ آستین ها رعایت نشده بود.

در حقیقت بر اساس قوانین یوفا، پیراهن هایی که سه رنگ یا بیشتر دارند باید یک رنگ غالب داشته باشند اما پیراهن اینتر این شرط را رعایت نمی کرد. از سویی یوفا می گوید که هر دو آستین باید شکل و رنگ یکسانی را داشته باشند که در مورد پیراهن اینتر این قانون رعایت نشده بود.

این در حالیست که برای پیراهن سوم یوونتوس در فصل 22-21 رنگ زرد رنگ غالب است. در حقیقت آستین ها و پشت پیراهن غالبا به رنگ زرد هستند و نمی توان گفت که رنگ زرد رنگ غالب نیست. از طرفی هر دو آستین به رنگ زرد هستند. در حقیقت هر چند که پیراهن سوم یوونتوس در فصل 22-2021 قطعا پیراهن رویایی یوفا نیست اما قوانین را رعایت کرده است.

اینتر در فصل گذشته فقط در یک بازی در لیگ ایتالیا از پیراهن چهارمش استفاده کرد و در مسابقات اروپایی نیز حق استفاده از آن را نداشتند.

4125