پرسپولیسی‌ها به دنبال رکورد ویژه در تاریخ لیگ برتر

پرسپولیسی‌ها به دنبال رکورد ویژه در تاریخ لیگ برتر

پایگاه خبری فوتبالی- شاگردان یحیی گل محمدی تا پایان لیگ بیستم به دنبال یک رکورد ویژه هستند.

به گزارش فوتبالی،در حالی که تنها دو هفته از رقابت‌های لیگ برتر باقی مانده است قرمزهای پایتخت به دنبال آن هستند تا با بهترین آمارهای ممکن لیگ بیستم را به پایان برسانند. آمار و ارقام، گویای آن است که تیم پرسپولیس در این فصل از لیگ برتر هم در فاز دفاعی و هم در خط حمله، عملکرد بسیار خوبی داشته است.

با پایان یافتن رقابت‌های لیگ برتر در هفته 28ام تیم فوتبال پرسپولیس با دریافت تنها 13 گل خورده عنوان برترین خط دفاع لیگ را به خود اختصاص داده است. قرمزها ثبت بیشترین کلین شیت (16) و کمترین گل خورده (13) بهترین آمار دفاعی را در بین سایر حریفان ثبت کرده است تا دفاع صخره ای پرسپولیس در کنار دروازه‌بان آماده آنها به یکی از عوامل اصلی موفقیت این تیم و امید به پنجمین قهرمانی متوالی در پایان لیگ بدل شود.

در فصل شانزدهم که نخستین فصل حضور برانکو (از ابتدای فصل) در این تیم بود قرمزها از لحاظ کار دفاعی به شرایط خوب رسیدند و فصل را با 14 گل خورده به اتمام رساندند. این خط دفاعی در لیگ هفدهم هم تنها 15 گل در 30 بازی دریافت کرد تا بهترین خط دفاعی لیگ و یکی از اصلی ترین عوامل قهرمانی قرمزها در آن فصل باشد.

خط دفاعی پرسپولیس همانند فصل گذشته عملکرد کم‌نقصی داشت و کسب این رتبه توسط قرمزها، تعجب‌آور نیست، اما شاید کسی فکر نمی‌کرد یحیی این فصل با وجود جدایی شجاع خلیل زاده و کمبود مدافع میانی تخصصی در این تیم ، بتواند دوباره بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار داشته باشد. با وجود جدایی شجاع خلیل زاده که نقش اساسی در قهرمانی سال گذشته پرسپولیس داشت، اما عملکرد دفاعی سیدجلال حسینی و کنعانی زادگان در کنار خوب دفاعی هافبک دفاعی های پرسپولیس باعث شده تا قرمزها امیدوار به تکرار رکورد خوب خود در کار دفاعی باشند.

در صورتی که شاگردان یحیی موفق شوند با 13 گل خورده فصل را به پایان برسانند بهترین عملکرد دفاعی را در تاریخ لیگ برتر به ثبت خواهند رساند و صاحب رکورد ویژه ای خواهند شد.

باید منتظر ماند و دید پرسپولیسی ها موفق خواهند شد مقابل تراکتور و پیکان دروازه خود را بسته نگه دارند تا بهترین خط دفاع تاریخ لیگ برتر را به نام خود ثبت کنند یا نه.

7655