آسیب‌شناسی خط دفاعی پرسپولیس توسط محمد پنجعلی

آسیب‌شناسی خط دفاعی پرسپولیس توسط محمد پنجعلی

پایگاه خبری فوتبالی- آیا خط دفاعی پرسپولیس باز هم با تغییرات مواجه خواهد شد؟

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس در این سال‌ها همیشه به داشتن خط دفاعی مستحکم معروف بوده و خیلی‌ها همین خط دفاعی را عامل اصلی موفقیت‌های این تیم می‌دانستند. امسال، اما شرایط تغییر کرده و دروازه پرسپولیس در هر بازی به راحتی باز می‌شود.

یکی از مشکلاتی که باعث شده تا نقطه قوت قرمزها به پاشنه آشیل آنها تبدیل شود تغییرات پی‌در پی زوج مرکز دفاع این تیم است که طبق آماری که روزنامه فرهیختگان منتشر کرده، پرسپولیسی‌ها تاکنون 19 تغییر از ابتدای فصل در خط دفاع خود ایجاد کرده‌اند که نشان از بی‌ثباتی در این پست مهم دارد.

 با وجود تمام این تغییرات پرسپولیس بازهم نتوانسته عملکرد خوبی را که در 5 سال گذشته در فاز دفاعی ارائه کرده بود، ادامه دهد تا مدافع عنوان قهرمانی در این بخش با مشکلات زیادی مواجه شود و تاکنون 2 جام را به دلیل ضعف در خط دفاعی از دست بدهند.

محمد پنجعلی مدافع اسبق پرسپولیس درباره این موضوع به خبرنگار فوتبالی می‌گوید:" قطعا کادر فنی با توجه به اینکه هر روز کنار تیم هستند و روند آمادگی بازیکنان را رصد می‌کنند، سعی دارند بهترین انتخاب را برای خط دفاع و 2 مدافع میانی که به نظر من مهمترین پست یک تیم است را داشته باشند، اما نگاهی به اتفاقاتی که در فصل نقل و انتقالات برای پرسپولیس افتاد نشان می‌دهد ما به جای کنعانی‌زادگان نتوانستیم مدافعی در حد و اندازه‌های او جذب کنیم. باشگاه در آن مقطع به دلیل پنجره‌های بسته نیز توانایی جذب بازیکن خارجی را نداشت، نبود بازیکن باکیفیت در حد و اندازه‌های کنعانی‌زادگان ضربه بزرگی به خط دفاع پرسپولیس زد."

پنجعلی صحبتهایش را اینگونه ادامه می‌دهد:" سیدجلال حسینی یکی از مدافعان باتجربه و ارزشمند فوتبل ماست که فکر می‌کنم در 2 فصل گذشته و این فصل بیش از حد توان برای پرسپولیس انرژی گذاشته اما نیاز هست که مدافعان باکیفیت و تازه نفسی به این تیم بیایند تا مانند کنعانی‌زادگان، خود یک تیم باشند. این موضوع به دلیل مشکلات بسیار مالی و تغییرات پی در پی مدیریتی متاسفانه عملی نشد تا پرسپولیس در این بخش ضربه جبران ناپذیر بخورد."

پنجعلی مدافعان میانی پرسپولیس را در حد مدافعان میانی سابق این تیم نمی‌داند:" بازیکنانی که در حال حاضر در خط دفاعی پرسپولیس حضور دارند و مخصوصا زوج قلب دفاعی را تشکیل می‌دهند، نوسان زیادی داشتند و به مانند گذشته نیستند که مدافعان این تیم همیشه در عملکرد خود ثبات داشتند. وحدت هنانوف به نظر من عملکرد بسیار ضعیفی داشت و یکی از عوامل اصلی باخت پرسپولیس مقابل آلومینیوم بود."

7655