عکس؛ رکوردداران کلین شیت در تاریخ لیگ برتر انگلیس

عکس؛ رکوردداران کلین شیت در تاریخ لیگ برتر انگلیس

پایگاه خبری فوتبالی- در روزهایی که فوتبال باشگاه در سکوت خبری سر می‌کند، شاید بد نباشد نگاهی داشته باشیم به رکوردداران کلین شیت در تاریخ لیگ برتر انگلیس.

به گزارش فوتبالی، دروازه‌بان‌ها نقش مهمی را در موفقیت هر تیمی ایفا می‌کنند. جمله معروفی که می‌گوید گلر خوب از نون شب واجب‌تر است، شاید کمی اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد، اما یک مربی فوتبال به خوبی آن را درک می‌کند. اگر نگاهی به آلمان 2002 و عملکرد درخشان اولیور کان بیاندازیم، متوجه خواهیم شد که چگونه یک سنگربان می‌تواند یک تیم را به تنهایی به فینال جام جهانی برساند. و یا درخشش جانلوییجی بوفون و ایکر کاسیاس در جام‌های جهانی 2006 و 2010. زمانی که کاسیاس ضربه آرین روبن را با پای خود مهار کرد، نشان داد که یک گلر می‌تواند فرشته نجات تیمش باشد.

البته کم‌لطفی است اگر بازی‌های فوق‌العاده مانوئل نویر در جام جهانی 2014 را از خاطر ببریم. و یا واکنش‌های نجات‌بخش تیبو کورتوا در سال 2022 که یکی از عوامل اصلی قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا بود. تمام این‌ها اهمیت بالای دروازه‌بان‌ها را نشان می‌دهد.

حالا در این لیست می‌بینی که پیتر چک، اسطوره باشگاه چلسی در صدر لیست قرار گرفته است. او بیشترین کلین شیت در تاریخ لیگ برتر انگلیس را مال خود کرده است. در رتبه بعدی جیمز، مارک شوارزر، داوید دخیا و دیوید سیمن قرار دارند. نکته جالب این است که از بین دروازه‌بان‌های فعلی لیگ برتر انگلیس، هیچ نامی در این لیست وجود ندارد. تنها دروازه‌بان از بین این بازیکنان که هنوز در دنیای فوتبال فعالیت دارد، داوید دخیا است که تابستان امسال با انتقالی آزاد به فیورنتینا پیوست.

1428