استقلال چقدر از AFC طلب دارد؟

استقلال چقدر از AFC طلب دارد؟

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه استقلال رقمی حدود 650 هزار دلار از کنفدراسیون فوتبال آسیا طلب دارد اما استقلال به خاطر تحریم‌های امریکا علیه ایران امکان دریافت مطالباتش از AFC را ندارد.

به گزارش فوتبالی، استقلال این روزها مشکلات مالی زیادی دارد. مشکلاتی که دلیل اصلی اختلاف بین مدیریت باشگاه با فرهاد مجیدی و شاگردانش است و حتی گفته می‌شود یکی از دلایلی که فرهاد مجیدی تمرین امروز تیمش را به روی اهالی رسانه باز کرده، این است که او می‌خواهد درباره مشکلات مالی تیمش صحبتهای جدیدی مطرح کند.

استقلال علیرغم این مشکلات مالی باید در زمین بی طرف از الهلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا میزبانی کند و بابت سفر به امارات، هزینه‌ای میلیاردی انتظار این باشگاه را می‌کشد که حتی اگر تحریم‌ها هم نبود، به دلیل میزبان بودن استقلال، کنفدراسیون فوتبال آسیا، به استقلال برای میزبانی از الهلال در امارات کمکی نمی‌کرد.

در چنین شرایطی، اگر استقلال می‌توانست مطالباتش از AFC را دریافت کند، قطعا نگران فراهم کردن منابع مالی لازم برای میزبانی از الهلال در آن سوی آبهای خلیج فارس نبود. از طرف دیگر استقلال، شاکیانی دارند که باعث بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی این تیم شده است و قطعا پولی که این تیم دست کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد، می‌توانست به این تیم برای پرداخت بدهی‌هایش کمک زیادی کند.

با توجه به قیمت حدود 24 هزار و 500 تومانی دلار در بازار امروز، استقلال نزدیک به 16 میلیارد تومان از کنفدراسیون فوتبال آسیا طلب دارد.

9697