فرزاد آشوبی: روند دو تیم حکم به برتری پرسپولیس می‌دهد

فرزاد آشوبی: روند دو تیم حکم به برتری پرسپولیس می‌دهد

پایگاه خبری فوتبالی- هافبک سابق استقلال و پرسپولیس معتقد است دربی جام حذفی یک بازی جذاب خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، فرزاد آشوبی با اشاره به وضعیت دو تیم اظهار داشت: هر دو تیم در شرایط مطلوبی قرار دارند البته پرسپولیس سالهاست ثبات دارد اما استقلال هم در چند بازی اخیرش از روند پرنوسان گذشته فاصله گرفته و به همین دلیل انتظار یک بازی جذاب با ایده‌های فنی و تاکتیکی مشخص و قابل لمس از هر دو تیم می‌رود.

از آشوبی پرسیدیم که گل‌محمدی و مجیدی به این بازی به چشم یک دیدار انتقامی هم نگاه می‌کنند. یحیی به دنبال گرفتن انتقام دربی دو تیم در فصل گذشته جام حذفی است و مجیدی هم می‌خواهد انتقام شکست در آخرین دربی را از رقیب سنتی‌اش بگیرد. پاسخ او را بخوانید: استفاده از واژه انتقام یا تمرکز کادر فنی دو تیم روی این موضوع، باعث کاهش کارایی بازیکنان دو تیم خواهد شد. معتقدم هیچ انتقامی وجود ندارد. بازیهای قبلی دو تیم مربوط به گذشته بوده و تمام شده است. قطعا هر دو مربی آگاه هستند که توجه به گذشته کمکی به وضعیت امروز آنها نخواهد کرد. این بازی به نظر من محلی برای تقابل ایده های تاکتیکی است تا انتقام و هر دو مربی سعی خواهند کرد با استفاده از دانش فنی نتیجه را به سود خود رقم بزنند.

سوژه بعدی صحبت ما با آشوبی درباره آمار مشابه دو تیم قبل از دربی بود. اینکه هر دو تیم در 7 بازی آخرشان، 6 برد و یک مساوی کسب کرده‌اند. آشوبی درباره این موضوع می‌گوید: مهمتر از نتایج دو تیم در چند بازی گذشته، روندی است که هر دو تیم تا الان طی کرده‌اند. با در نظر گرفتن این موضوع معتقدم پرسپولیس نه تنها مقابل استقلال بلکه برابر هر تیمی این شانس را دارد که برنده زمین خارج شود.

آشوبی برای حرفش دلیل دارد: پرسپولیس یک تیم متوازن است که بازیکنان آن در تمام نقاط زمان کیفیت بسیار نزدیکی دارند، این موضوع به تیم یحیی کمک کرده که عملکرد خوبش را ادامه دهد اما در استقلال شرایط متفاوت است. در این تیم نفراتی هستند که بیشتر بار فنی تیم را به دوش می‌کشند که اگر آنها در شرایط مطلوبی باشند بازی متفاوتی از استقلال شاهد خواهیم بود اما پرسپولیس وابسته به یک نفر و یا یک گروه از بازیکنان نیست.

بازیکن سابق تیم ملی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه باخت در دربی با توجه به شرایط دو تیم در لیگ برتر بیشتر به ضرر کدام تیم خواهد بود چنین پاسخی داد: باخت در دربی بیشتر به ضرر استقلال خواهد بود چون این تیم چند سال است نتوانسته جامی به دست بیاورد و هواداران استقلال از تیم محبوبشان بیشتری دارند. البته از دید من نباید به این مسال توجه کرد و باید تمرکز مربیان دو تیم روی این باشد که با چه تاکتیکی مقابل هم قرار خواهند گرفت و چه برنامه‌ای برای گل زدن دارند.

سوال آخر ما از دربی درباره برگزاری چهارمین دربی متوالی بدون حضور تماشاگران است: هر چند بودن تماشگر در ورزشگاه فضای مطلوب‌تری ایجاد می‌کند اما تیمها به این شرایط(خالی بودن ورزشگاه) عادت کرده‌اند و این موضوع روی بار فنی تاثیری نخواهد داشت اما می‌تواند روی جذابیت بازی تاثیر بگذارد.

7655