فرزاد آشوبی: برنده دربی، پرسپولیس است اما باید به نکونام هم نمره قبولی بدهیم

فرزاد آشوبی: برنده دربی، پرسپولیس است اما باید به نکونام هم نمره قبولی بدهیم

پایگاه خبری فوتبالی- از نظر پیشکسوت پرسپولیس دربی امروز از معدود دربی‌های جذاب خواهد بود 

به گزارش فوتبالی، دربی ۱۰۳ در حالی امشب برگزار می‌شود که این بازی حساس‌تر از هر زمان دیگری است و این نگرانی وجود دارد که شاید این حساسیت، روی جذابیت بازی تاثیرگذار باشد. نکته‌ای که فرزاد آشوبی موافق آن نیست.

او به فوتبالی می‌گوید:" فکر می‌کنم بازی جذابتری را بین دربی‌های اخیر داریم. تعداد بازیهای جذاب دربی کم است اما این دربی قطعا بازی جذابی خواهد بود."

از دید او، شانس برد پرسپولیس در این بازی بیشتر از رقیب سنتی‌اش است:" وقتی تمام نکته‌هایی که این بازی دارد را می‌سنجم به این نتیجه می‌رسم که احتمال موفقیت پرسپولیس بیشتر از استقلال است.

آشوبی از شرایط پرسپولیس در چند بازی گذشته، کاملا راضی است:" پرسپولیس در چند بازی اخیرش روند جذاب و مشتاقی را طی کرده است. بازی های پرسپولیس به گونه‌ای است که حس خیلی خوبی را به بیننده منتقل می‌کند. فوتبال پرسپولیس حس طراوت و شادابی دارد. تیم در بازیهایش میل و اشتیاق به گل و برتری دارد و این فوتبال پرسپولیس را جذاب کرده است. بازگشت آل کثیر و آمدن اورونوف به بهتر شدن تیم کمک زیادی کرده و کار را برای رقبا سخت کرده است. کیفیت هجومی پرسپولیس آنقدر خوب و متنوع شده که ساختار دفاعی حریف را خطرناک و ویرانگر می‌کند. تنها نگرانی این تیم قبل از بازی امشب، احتمال نرسیدن گولسیانی به دربی است."

آشوبی که سابقه بازی در استقلال را دارد، در ادامه صحبتهایش، شرایط شاگردان نکونام قبل از دربی را تحلیل کرده است:" استقلال ساختار خیلی خوبی دارد.‌ به اعتقادم باید به جواد نکونام نمره قبولی داد. اتفاق ناخواسته و کمک‌کننده‌ای که برای استقلال افتاد این بود که سرمربی تیم تصمیم داشت بازیکنان مدنظرش را طبق سلیقه و ایده‌هایی که دارد جذب کند اما سیاستهای باشگاه به تیم کمک کرد چون بازیکنان استقلال چند سالی است که کنار هم هستند و این هارمونی و هماهنگی کمک حال استقلال بوده است. استقلال شکل دفاعی مطلوب و باور به برتری و مبارزه برای برتر شدن را دارد. تیم به واسطه بازیکنانی که در ضربات ایستگاهی توانمند هستند و بازیکنانی که در خط هافبک خلاقیتهای لحظه ای و هوش هیجانی دارند رقیب سخت و قابل احترامی برای هر تیمی است."

از دید هافبک سابق پرسپولیس، تنها تفاوت نوع بازی تیم گل‌محمدی و اوسمار، فقط در بازیکنان جدیدی است که قرمزها جذب کرده‌اند:" من به اینکه تاکتیکهای تیم بهتر شده معتقد نیستم. پرسپولیس با جذب نفرات جدید بهتر شده است. در واقع پرسپولیس بهتر شده چون حالا بازیکنان بهتری دارد. مدل بازی و استایل تیم همان چیزی است که با آقای گل‌محمدی بود. بازیکنان خوب می‌توانند تفاوتهای زیادی را در تیم ایجاد و کاملتر کنند. انتخاب آقای ویرا با توجه به شرایطی که پرسپولیس داشت انتخابی آگاهانه و منطقی بود. جذب مربی خوب خارجی دشواری و هزینه‌های زیادی داشت و با توجه به محدودیتهای پرسپولیس و شناختی که اوسمار از تیم داشت انتخابی منطقی بود که خوشبختانه جواب داد."

سوژه بعدی صحبتهای ما با آشوبی در مورد اُفت علیرضا بیرانوند است. آشوبی با اشاره به اینکه منظورش شخص بیرانوند نیست، چنین پاسخی می‌دهد:" من فکر می‌کنم هر بازیکنی باید توجه و تمرکزش به کار و بهتر شدنش باشد. من نمی‌گویم که بازیکن نباید با رسانه‌ها ارتباط داشته باشد اما ارتباط با رسانه باید زمان معقول و مشخصی داشته باشد اگر بیش از این باشد به تمرکز و کیفیت بازیکن آسیب می‌زند."

به عنوان سوال آخر، از سرمربی سابق تیم جوانان پرسپولیس، درباره تصمیمش برای جدایی از پرسپولیس پرسیدیم. پاسخ او را بخوانید:" جدایی‌ام از آکادمی خیلی دوستانه و با توافق دوست عزیزم محسن خلیلی اتفاق افتاد. دو سال در آکادمی پرسپولیس کار کردم که خیلی سخت و انرژی بر بود. احساس کردم نیاز به تغییر فضا هست به همین دلیل از محسن خلیلی خواهش کردم که مدتی استراحت کنم و مسیر دیگری را تجربه کنم. خوشبختانه آقای خلیلی هم با من همراهی کرد و از این بابت از او ممنونم. حمایتها و زحمات خلیلی از آکادمی در این دو سال بی دریغ بود. برای آکادمی پرسپولیس بهترین ها را آرزو می‌کنم. تیمی که قرار است هدایتش را برعهده بگیرم مشخص شده اما تا زمان رسمی شدنش اجازه دهید اعلام نکنم."

6768