انگلیس 1 (2)-(3) 1 ایتالیا؛ فوتبال به خانه برنگشت!/ لاجوردی ها بر بام فوتبال اروپا

انگلیس 1 (2)-(3) 1 ایتالیا؛ فوتبال به خانه برنگشت!/ لاجوردی ها بر بام فوتبال اروپا

+پایگاه خبری فوتبالی - ایتالیا موفق شد برابر انگلیس به پیروزی برسد و قهرمان یورو 2020 شود.

به گزارش فوتبالی، از ساعت 23:30 روز یک شنبه دو تیم ایتالیا و انگلیس فینال رقابت‌های یورو 2020 را در ورزشگاه ومبلی برگزار کردند. دو تیم در حالی به مصاف هم رفتند که سه شیرها با پیروزی برابر تیم‌های آلمان، اوکراین و سوئیس و در آن سمت ایتالیا با برتری مقابل اتریش، بلژیک و اسپانیا به فینال راه یافتند. 

در نیمه اول انگلیس بازی را خیلی خوب آغاز کرد و توانست خیلی سریع در دقیقه دوم با شوت لوک شاو و ارسال کیران تریپیر به گل برسند تا به آتزوری شوک وارد شود. بازی پس از این گل افت کرد و بیشتر در میانه میدان جریان داشت. از دقیقه 30 به بعد ایتالیا جلو کشید و تا قبل از پایان نیمه، یک الی دو فرصت گلزنی داشت، اما نتوانست از فرصت‌ها استفاده کند تا نیمه اول با برتری 1-0 انگلیس به پایان برسد. 

در نیمه دوم، ایتالیا تیم برتر میدان بود. آن‌ها به وسیله کیه‌زا و اینسینیه چند فرصت خوب گلزنی ایجاد کردند و سرانجام در دقیقه 67 با ضربه بونوچی در مقابل دروازه خالی انگلیس به گل تساوی دست پیدا کردند. در دقیقه‌های پایانی بازی هم ایتالیا تیم برتر میدان بود، اما اتفاق خاصی رخ نداد تا بازی با تساوی 1-1 در وقت‌های قانونی، به وقت‌های اضافی کشیده شود. 

تلاش دو تیم در وقت‌های اضافی نیز ثمری نداشت تا ضربات پنالتی تکلیف قهرمان یورو 2020 را مشخص کند. 

ضربات پنالتی 

برای ایتالیا براردی، بونوچی و برناردسکی پنالتی‌های خود را گل کردند، اما بلوتی و جورجینیو پنالتی خود را از دست داد.

 برای انگلیس کین و مگوایر گلزنی کردند، اما رشفورد، سانچو و ساکا پنالتی‌های خود را از دست دادند تا ایتالیا قهرمان یورو 2020 شود.

مجموعه ویدیوهای منتخب فوتبالی درباره بازی فینال را می توانید در لینک های زیر ببینید:

گزارش تصویری ایتالیا - انگلیس

مراسم اختتامیه یورو2020

4416