ایتالیا 1 (4)-(2) 1 اسپانیا؛ موراتا ترمز لاروخا را کشید/ آتزوری بعد از 9 سال فینالیست شد

ایتالیا 1 (4)-(2) 1 اسپانیا؛ موراتا ترمز لاروخا را کشید/ آتزوری بعد از 9 سال فینالیست شد

پایگاه خبری فوتبالی - ایتالیا موفق شد با پیروزی برابر اسپانیا به فینال یورو 2020 صعود کند. 

به گزارش فوتبالی، سه شنبه شب از ساعت 23:30 به وقت تهران، تیم‌های ایتالیا و اسپانیا از چهارچوب مرحله نیمه نهایی یورو 2020 در ورزشگاه ومبلی لندن به مصاف هم رفتند. اسپانیا با پیروزی برابر کرواسی و سوئیس و آتزوری نیز با عبور از سد اتریش و بلژیک جواز حضور در جمع چهار تیم برتر یورو 2020 را کسب کردند. 

در نیمه اول شاگردان لوئیز انریکه مالکیت مطلق توپ و میدان را در اختیار داشتند و آن چنان به ایتالیا فرصت جلو کشیدن و حفظ توپ را نمی‌دادند. لاروخا چند بار دروازه دوناروما را تهدید کرد، اما نتوانست بهره خاصی ببرد. آتزوری در اواخر نیمه اول روی اشتباه سایمون یک موقعیت ایجاد کرد، اما استفاده نکرد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. 

در نیمه دوم خلاف نیمه اول، ایتالیا بازی را بهتر آغاز کرد و موفق شد روی یک ضد حمله تمرین شده، گل اول را با شوت زیبای کیه‌زا به ثمر رساند. در ادامه اسپانیا بار دیگر کنترل بازی را در دست گرفت و این بار موفق شد در دقیقه 80 با پاس زیبای دنی اولمو و ضربه موراتا بازی را به تساوی کشاند تا این دیدار با تساوی 1-1 به وقت‌های اضافی کشیده شود.

در وقت‌های اضافی نیز تلاش دو تیم نتیجه‌ای نداشت تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

ضربات پنالتی

برای ایتالیا بلوتی، بونوچی، برناردسکی و جورجینیو پنالتی‌های خود را گل کردند، اما لوکاتلی ضربه پنالتی خود را از دست داد.

برای اسپانیا مورنو و تیاگو پنالتی‌های خود را گل کردند، ولی اولمو و موراتا ضربات پنالتی خود را از دست دادند تا ایتالیا با پیروزی در ضربات پنالتی به فینال یورو 2020 راه پیدا کند.

گزارش تصویری دیدار ایتالیا - اسپانیا

ضربات پنالتی دیدار ایتالیا - اسپانیا

خلاصه دیدار ایتالیا - اسپانیا

4416